Maaike komt uit school altijd met een helemaal rode mond; echt een dikke cm om de mond heen is vuurrood en doet erg zeer.
Dit heeft ze vanaf oktober denk ik ineens.
En alleen als ze naar school is; in het weekend en in de vakantie thuis niet.
Herkent iemand dit?
Komt het door de kou, drinken, eten?
Wat kan ik er aan doen?
Ze heeft nu al standaard een labello in haar schooltasje zitten want er moet echt iets op dan.
Hebben meer kinderen dit? Ik vind het zo zielig.
Zit ze op school met haar tong uit haar mond bijv. steeds haar lippen nat te maken ofzo? Dat het door de kou buiten rood wordt? Wel erg vervelend!
Ik weet het niet maar het ziet eruit alsof ze net zo’n ouderwetse frambo ijsco gehad heeft :? .
Zijn het haar lippen of echt haar mondhoeken? Kauwt ze misschien op haar haren of op een touwtje ofzo?
Zou ook kunnen dat ze reageert op iets in de klas, misschien dat er hyacinten staan bijvoorbeeld? Dat is waar ik een hele vurige mond van krijg ( en pijnlijk!)
Ze heeft er nu niet zoveel last van (maar een kort dagje hè ).
Maar het is een cm dikke rand om haar mond onder en boven dus.
Je kunt het nu onder alleen nog een beetje zien.
Maar het is dan VUURROOD.
Ik heb het idee dat het ook komt door sommig eten en drinken.
En op school wast ze natuurlijk minder vaak handen en mond; misschien komt het daardoor?
Ze wordt 's ochtends trouwens altijd zonder plekken wakker; het ontstaat echt in de loop van de dag.
Hier een zoon die precies hetzelfde heeft. Hij heeft het altijd in de winter asl hij naar het kdv is geweest. En inderdaad ook niet als hij thuis is. Ik laat de leidsters nu vaseline smeren en dan is het minder. Het is echt een droge huid, maar waarom hij het thuis niet heeft??? Drogere lucht, minder met zijn tond langs zijn mond? Ik weet het niet.
Ik zou idd ook denken aan met tong erlangs dus wat schraal. Zou het kunnen dat ze dat doet door spanning, onzekerheid? Dat ze dat op school doet maar thuis dat gevoel niet heeft?
Mijn zoon had het ook ineens, ik dacht dat het door zijn speentje kwam, maar het bleek een schimmeltje. We hielden het al goed vet, dan bleef het redelijk rustig. Toen smeerden we een paar dagen dun met daktarin en was het zo goed als verdwenen!