rode uitslag in plooitjes

M’n zoontje heeft een rode uitslag in de plooitjes bij z’n bovenbenen. Smeren met sudocrem helpt niet. Ik heb zelf het idee dat het rood is omdat het te vochtig is/ wordt in die plooitjes. Kan ik hier het beste talkpoeder op strooien? Z’n billetjes zien er mooi gaaf uit.

Hier helpt sudocrem perfect hiervoor, maar wel heel weinig, meer een waasje dan een laagje zegmaar.

Ik denk haast dat talkpoeder ook wel kan en ik gebruik ook wel eens maizena, maar of dat hiervoor ook helpt?

Mijn zoontje heeft hier ook erg snel last van. Ik smeer dan met bepanthen en dat helpt goed!

Wat ook helpt is om hem een tijdje zonder luier te laten liggen. Ik legde onze oudste vaak in haar blootje in haar bed, op een handdoek o.i.d. Was het daarna weer een paar weken over.

als je sudo smeert, dan idd een dun laagje, anders gaat het klonteren en heb je een tegenovergesteld effect.

je moet het aanbregen als een foundation… dus een dunne laag, en meer kloppen dan smeren…

Maizena :thumbup:

Bedankt voor jullie tips! Goed te weten dat je sudocrem juist zo dun mogelijk moet smeren (opa smeert er rustig een heel potje op :mrgreen: ). Morgen maar maizena halen. Misschien helpt dat beter dan talkpoeder. Zonder luier laten liggen, weet niet of ik dat wel doe, hij heeft regelmatig mooie spuitluiers :roll: