rode pukkeltjes

Ik ging Meike net verschonen, zaten er allemaal rode pukkeltjes rond haar billen en plasser.

Iemand een idee wat dit kan zijn??

Heb er was sudo op gedaan op advies huisarts en nu ligt ze lekker te slapen.

Als ze wakker is zal ik s n foto maken.

Meestal is het gewoon inwerken van vocht. Stop maar eens met de sudo en haal wat goedkope maizena. Na iedere verschoning een beetje maizena stuiven en vaak is het dan met een dagje of 2 opgelost. :thumbup: Zeker wanneer ze er zelf niet veel last van heeft hoeft zelfs maizena vaak niet maar helpt een uurtje in de blote billen ook supergoed. Casper heeft ze nl gehad toen hij rond de 7 maanden was en gelukkig was het toen zomer en kon hij zelfs naar buiten. Een uur in zijn blote nixje en de bultjes verdwenen als sneeuw voor de zon. :thumbup:

thnx als ze wakker is laat ik haar ff lekker in dr blote billen, dan maar met de dweil klaar staan!! :lol:

toen ze wakker werd waren ze weg… maar ze had net gepoept en toen waren ze er weer… :wall:

Het kan zijn dat haar ontlasting nu iets zuurder is omdat er een kiesje of tand (ws heeft ze die allemaal al :wink: ) doorkomt. Bij Casper kon ik het iig altijd ruiken aan de ontlasting :sick: en meestal dan ook wat last van de billen zeker wanneer de ontlasting aan de dunne kant was. Kijk het maar aan, geen last niet teveel smeren want daarmee kun je haar eigen afweer om zeep helpen. Als hier de nood hoog was dan deed ik er wel eens Zarqa babybillenspray op want tja altijd een heel pak maizena kopen voor die kleine billetjes terwijl ik nog Zarqa had staan. :lol:

Als je er wel sudo op wilt doen, een dun filmpje op je vinger en op de billetjes kloppen zodat het laagje superdun blijft dan kan de huid ademen. :thumbup:

Meike heeft dus nog geen tandjes of kiesjes…

Ok kun je mss voelen door haar mond heen? Even met je pink over het tandvlees. Meestal voel je nl of er een tandje aan zit te komen eerder nog dan dat je het ziet. Grote kans dat er wat aan zit te komen waar ze (net als mijn zoontje) geen last van heeft (tenminste ze is niet hangeriger oid dan normaal? Geen bijtdrang?) maar waar de ontlasting wel ‘last van heeft’.

Tussen de ontlastingen door blijven haar billetjes nog steeds rustig?

Vanmorgen waren de billetjes weer n heel end opgeknapt gelukkig…

Voel nog nix bij haar… ben benieuwd…

Het klinkt iig niet als een schimmeltje of exceem. Dat ‘blijft’ of wordt zelfs heftiger. :think: Gewoon in de gaten houden en als ze er zelf geen last van heeft is het alleen maar meegenomen. :thumbup:

Het ziet er altijd zo heftig uit, dan is het haast verbazend dat ze er zelf geen last van heeft dat vond ik iig altijd bij Casper. En geloof me ik let extreem op zijn billetjes want net na zijn geboorte heeft hij een abcesje gehad wat doorgeprikt moest worden. :wink:

Mijn dochter heeft het ook sinds dit weekend. Ik vroeg mij ook al af wat het kon zijn. Je hebt niks aan deze reactie, maar je dochter is iig niet de enige :wink: