rode plekken op balzak

hoi



Misschien rare vraag maar fransje heeft sinds een week last van luieruitslag teminsten ik dacht dat het luier uitslag was.



Hij had wat pekken op zijn billen maar de plekken op zijn balzak worden steeds erger, ondaks het veelvuldig smeren van sudocreme.

Hij poept wel vaak en soms ruiken we dan niet gelijk.



Maar twijfel nu steeds meer of het geen schimmeltje kan zijn maar zie je het verschil dan tussen gewone luier uitslag of een schimmeltje ?

Mijn zoontje heeft regelmatig rode plekken op zijn balzak en vaak ook net onder zijn peimeltje. Bij ons werkt bepantene dan binnen een dag of twee voldoende. Sudo werkt als het eenmaal flink rood of ontstoken is dan minder goed, vinden wij. Als het te lang blijft aanhouden zou ik de arts even laten kijken.

Shalom

als het blijft even langs de huisarts gaan.

ik gebruik altijd maizenna als het zo heftig is werkt hier echt geweldig binnen een dag zie je verbetering.

@monique wrote:

als het blijft even langs de huisarts gaan.

ik gebruik altijd maizenna als het zo heftig is werkt hier echt geweldig binnen een dag zie je verbetering.




je bedoelt gewoon poeder maizena erop kiepen ?

ik gebrik altijd miconazolzalf(is schimmelcreme) ommenenabij de 6 euro Of de schimmelcreme van kruidvat merk is 4,99.als anne een beetje rode billen heeft smeer ik dat erop,na iedere lueir wisseling,Was een tip van de ha,en binnen een dag is het weg soms na 1 keer smeren al :thumbup:

alleen ff uitkijken dat ie de maizena niet inademt :thumbup:



( geldt ook voor babypoeder bij de weg) :shifty:



ik wou ook zeggen sudo maar dat smeer je al :think:

Een schimmel ziet er iets anders uit.

Is vaak vurig rood en verspreid zich toch wel vrij snel.

Het is een vurig rode plek dat ook op de huid zit dmv kleine bobbeltjes/pukkeltjes.

C. had het laatst en het gaat dan idd niet weg met sudo oid. kan je bij de apotheek naar daktarinzalf vragen (de miconizol ofzoiets krijg je dan vaak idd) daarmee is het zo weg…

:hug:

Klinkt idd als een klein schimmeltje, Joël heeft dat ook gehad. Wij kregen ook een schimmelcrempje voorgeschreven.

fransje had inderdaad bobbetjes die leken op blaasjes.



het lijkt nu iets minder maar zal die schimmelcreme wel eens proberen

@ilsederooy wrote:

@monique wrote:
als het blijft even langs de huisarts gaan.

ik gebruik altijd maizenna als het zo heftig is werkt hier echt geweldig binnen een dag zie je verbetering.




je bedoelt gewoon poeder maizena erop kiepen ?




ja idd is een paar centen en het werkt echt!

idd je moet oppassen met inademen maar het stuift niet zo heel erg als je het voorzichig doet.

ik gebruik geen zalfje meer voor de billen, sudocreme oid allemaal heel duur en naar mijn idee werkt het niet.



op een zondag kwam mijn broertje langs omdat zijn zoontje hele rode billen had ivm kiesjes hij kwam maizenna halen en hij vertelde me dat het de volgende dat al stukken beter uit zag en hij weer normaal kon zitten op zijn billetjes :wink:

ooohhh weer wat nieuws geleerd!