rode plekken babyhuid

hoi allemaal

ik heb een vraagje.

onze zoon nu drie en een half maand heeft op zn hoofdje zulke rode plekken met allemaal schilfers erop ook op zijn oortje en in zijn nekje ook heeft hij hier jeuk aan.

het is echt extreem maar ook op zn bolletje bij zn haartjes.

hij lag vanmorgen even bij ons in bed en het waren allemaal schilfertjes.

ik moet donderdag naar de kinderarts, omdat hij te vroeg geboren was.

iemand hier ervaring mee?

groetjes willie

denk meteen aan exceem, gewoon even langs de huisarts gaan krijg je denk ik een zalfje en ook voor de jeuk.

sterkte ermee :hug:

soort gelijk iets hebben wij in de vriendenkring mee gemaakt en dat bleek bergexceem te zijn na een hormonen zalfje en gewoon in bad doen met water en geen zeep werdt de huid weer rustig. succes

p.s zolang je niet zeker weet wat het is beter geen zeep zalf of dergelijke gebruik dit kan namelijk alleen maar erger gaan werken

en, wat zei de dokter erover?

Ons zoontje had dat ook .Jeuk , gele schilfers en op een gegeven moment ook vocht wat er uit kwam. Het jeukte ook, vooral bij het slapen gaan 's avonds had hij er veel last van. Het was berg maar dan ontstoken .Eigenlijk is berg in normale vorm ook een soort eczeem maar dan onschuldig. Ons zoontje kreeg daarna ook last van eczeem op zijn gezicht en de standaard plekken . Knieholtes en elleboog holtes. Met een hormoonzalf die ik een paar keer op zijn hoofd heb gesmeerd was het daarna weg en is niet meer teruggekomen. De eczeem was iets hardnekkiger, maar ik ben gestopt met ei eten , daarna werd het ook beter. Inmiddels eet ik ook weer ei en ons zoontje eet zo nu en dan ook ei en alles gaat goed . Ik denk dat zijn darmpjes nog niet goed genoeg functioneerde en hgij daarop gevoelig reageerde. Ik was zijn haartjes met Zarqa en zijn huidje met sebamed. Nu nog. Met 8 - 9 manden was alles rustig.

Ik vergat nog wat te vertellen. Idd die cetomacrogol zalf hebben wij ook gekregen om de huid goed vet te houden. En zijn hoofdhuid smeerden we eerst in met Weleda huidolie. DAt verzachtte wel wat , maar de zalf van de dokter heeft het echt laten verdwijnen.

Verder is hij nog onder behandeling bij een homeopaath geweest. En daar heeft hij druppels gekregen die zorgen voor een betere weerstand na de entingen. Of het geholpen heeft weet ik niet 100% , maar hij is er nu dus vanaf. ALs hij zijn 12 maanden prik krijgt , gaan we er voor ook nog een keer naar de homeopaath.

Onze Lars heeft het ook erg. Het is inderdaad een vorm van eczeem. Ik vet elke avond Lars zijn hoofdhuid in met sla-olie en zijn gezicht behandel ik met vaseline-cetamacrogolcreme. Deze zalf kan je krijgen bij de apotheek. Als het hiermee niet rustiger wordt dan is een hormoonzalf noodzakelijk. Ik zou zeggen, probeer eerst de sla-olie eens. Verder niet teveel in bad en niet teveel smeersels en badschuimpjes met parfum erin gebruiken. Succes ermee.