rode grote plek

Hoi,



Mijn kleine meisje heeft al een paar weken last van een rode plek op haar schaamgedeelte. Het is rood en met een soort van rode kring maar het middelste gedeelte is ook rood.

Ik dacht eerste aan een luieruitslag maar na een paar weken intensief ingesmeerd te hebben met sudocreme en bepanthen is het nog steeds het zelfde. Niet meer , Niet minder…

Een paar dagen geleden had ik het aan het cb laten zien en toen zei ze dat dat het misschien een schimmeltje kan zijn, Maar nu een paar dagen te hebben ingesmeerd te hebben met een antischimmelmiddeltje van de apotheek is het nog steeds hetzelfde,

Ze heeft geen afscheiding ofzo maar ik merk wel dat ze een beetje verhoging heeft, Kan dat ook door dat komen,

Ook zijn er geen tandjes in zicht,

De rode plek heeft geen witte of rode puntjes ofzo zoals de luieruitslag die ik ken.

Ik wil de antischimmel nog wel dit weekend door gebruiken tot maandag maar is dat wel handig?

En hoevaak moet ik dat eigenlijk smeren?

Ik denk aan de andere kant dat het toch geen schimmel is…

Maar luieruitslag ook niet…

Verder is ze wel heel hangerig en heel erg zeurderig geworden, zo ken ik haar helemaal niet… Ze is nu 7 maanden en een week.



Ik hoop dat jullie hier advies over hebben…



Groetjes Jeanette

Zou het geen teekbeet kunnen zijn?



Een foto zou een must zijn 8)

Ik wil geen foto van haar schaamgedeelte plaatsen. Het zijn haar schaamlippen en er boven was rood is…

Oh oeps!! :doh: … Nee doe dat maar niet. Sorry :oops:



Aan te raden om naar de HA te gaan.

Mijn vriendin haar dochtertje had ook vreemde rode plekken, ik weet niet meer precies wat ze daarvoor kreeg, maar ze was wel naar de dokter geweest. Volgens mij had zij last van eczeem, kan het dat zijn of miss hien allergisch voor de luiersnof juist voor de smeerselfjes? Heeft ze hef alleen daar?

Zit er echt een kring om de rode plek?

Mijn eerste gedachte toen ik “kring” las was ringworm namelijk.



Ik zou toch even langs de ha gaan, vooral ook omdat ze er al wat langer last van heeft. Sterkte en beterschap!

Bedankt voor jullie antwoorden, nou er zit wel een rand er om heen maar veel verschil van de rand kleur en het rode is niet veel duidelijk. Maar ik heb gegoogled of het zo een ringworm is maar zo een opvallende ring heeft het niet.

Ik ga eens stoppen met de billendoekjes, want heb dit keer wel een goedkope geparfumeerde dus misschien als ik daar mee ook stop gaat het beter, begin ik morgen dus weer met water en watten. En als het maandag nog is dan ga ik naar de huisarts. In ieder geval bedankt.

Hoe is het nu?

Ja het is al een heel stuk lichter geworden en beter, denk dat het toch lag aan de billendoekjes. Dus nu doe ik het standaard met water en watten. Is ook goedkoper alleen een wat lastiger voor onderweg. Maar dan koop ik wel een pak voor gevoelige billen. Ik merk ook dat het verschonen ook gemakkelijker gaat want ze heeft nu niet meer zo veel pijn. Bedankt voor het vragen er naar! Groetjes jeanette

Fijn om te horen dat het beter gaat. Kan inderdaad aan de billendoekjes liggen.