Rode billetjes tot bijna bloedens toe

Wie heeft er nog een goede tip tegen rode billetjes? Lotte heeft weer vreselijk rode billetjes met plekjes tot bijna bloedens toe. Als ik haar luier verschoon en zeker met een poepbroek is het voor zowel haar als voor mij een ramp om haar schoon te maken. Ik verschoon al regelmatiger haar luier, ik smeer Sudocrem en ik ben eens even gestopt met de Kruidvat luiers. Mijn overbuurmeisje is er allergisch voor en ik heb ze een tijd niet in huis gehad en toen heeft Lotte niet zulke rode billetjes gehad. Dus ik ga kijken of het daar aan ligt. Maar het hoeft niet. Hebben jullie nog een tip om de pijn voor haar nu te verzachten? Ik heb ook talkpoeder, maar misschien hebben jullie een gouden tip…



Groetjes,



Viratine

bij anna bleef het aan (bloedende billen), ben uiteindelijk naar de HA gegaan, en die heeft een anti-schimmelzalfje gegeven, ook als het geen schimmel is, schijnt dat de wondgenezing te bevorderen, als je het in combinatie met zinkzlf gebruikt.



succes

enne, GEEN talkpoeder

Hoi Fietje,



Waarom geen talkpoeder???



Hoe bedoel je anti-schimmelcrème in combinatie met zinkzalf? Ik heb beide in huis. Dus de ene verschoning de ene zalf erop en de volgende keer de andere??



Ik ben heel benieuwd naar je antwoorden.



Groetjes,



Viratine

Onze kraamverzorgster (één van het ouderwetse soort…) is een voorstander van droog genezen. Toen Hieke na een paar dagen plekjes begon te krijgen was haar advies: föhnen! (Dus mijn dochter was nog geen week en ik was mijn föhn kwijt!! :mrgreen:) En na het föhnen de billen dun inpoederen met maizena. Als je dat te dik doet gaat het klonteren en dat gaat dan weer smetten. Ik moet zeggen, dat werkte bijna onmiddelijk. Nu was het bij Hieke nog niet open, maar je zag acuut verbetering. We fohnen nu bij (bijna) elke verschoning. Lauw uiteraard, ze moet ook niet verbranden. Behalve dat het voor de billen goed is vindt Hieke het ook heerlijk.



Misschien is dat wat voor je?



Succes!

hier hetzelfde een paar maanden geleden gehad het heeft 3 maanden geduurd voordat haar billetjes helemaal dicht en genezen was. Het was vreselijk zodra er maar iets in dr luier zat begon ze al te krijzen verschonen was een ramp ze schopte en riep constant Nee nee zo zielig.

Uiteindelijk heb ik er niks aan gedaan en is het vanzelf genezen de kinderarts had een kweekje ervan genomen maar daar was niks uitgekomen. Ik heb trouwens alles geprobeerd wat er maar was maar niks hielp.



succes :-*

Anne heeft zoiets ook gehad. Ik ben toen naar het cb geweest en die dachten ook dat het schimmel was. Bij de apotheek heb ik een zalfje gehaald en dat werkt perfect. Ze heeft het geregeld, laatst ook weer dat ik dacht dat het luieruitslag was, maar als de zalfjes daartegen niet snel werken moet je toch richting schimmel gaan denken. Anders blijf je je suf smeren en je kindje pijn doen terwijl het zo verholpen kan zijn. Binnen een dag of 2-3 zijn ze dan al een groot deel kwijt.

milan heeft het de laatste tijd ook (ook in combi met extra poepluiers zoals je schreef in het andere topic)… als ik hem dan meot verschonen ligt hij te trillen op de commode… zoo zielig… ik doe na elke verschoningsbeurt er wat maizena op! en dat lijkt te helpen!

talkpoeder laat de huid niet ademen, kan gaan klonteren, en uiteindelijk voor nog meer problemen zorgen.



wij alten anna als de billen rood zijn, ook vakk even in haar blote bille lopen, dat helpt prima!!!, kan het lekker drogen, en anna vindt het ook nog eens heerlijk

Hier een heel handige tip…wel ff smeren maar toch…

We doen op Tycho 's billen dan eiwit…het gele van een rauw ei eruit halen en het wit op de billen smeren…dit vormt een laagje waardoor het vocht er niet meer bij kan en de billen gaan genezen…vaak na twee dagen zijn ze weer lekker roze en helemaal dicht…

Enne,salmonella?? nee,heb onze huisarts gevraagd,grootste kolder…dus wij smeren gewoon lekker door en Tycho heeft haast nooit echt kapotte billen…

Bij Teun was het ook een keer zo erg dat het niet meer genas, toen bleek het een schimmel te zijn (kwam ik op het cb achter). Zalfje gehad van de ha, binnen 3 dagen was de huid weer mooi dicht.



Als hij rode billen heeft van zure poep ofzo, laat ik hem ook altijd in z’n blote kont rondrennen. Heerlijk, die lekkere billen en het helpt echt super! :mrgreen: :inlove:

Maïzena !!!



Er bestaat zalf die zowel antischimmel is als zink bevat…daktozin, weet alleen niet of het in nederland te krijgen is. (is van Janssen-Cilag).

Bloem!



Ik doe zelf om en om bloem en bepanthen bij verschonen als ze rode billetjes heeft.

Hier worden de billen vuurrood als ik er bepanthen op smeer :? , en van sudocreme word het ook niet echt beter.

Ik heb zo’n blikje met zalf van Natusan, en dat werkt hier goed. Als hij rode billen heeft of uitslag dan “klop” ik die zalf erop (dus niet te dik smeren, is bij geen enkele zalf goed!)

De rode billezalf van Weleda! Superspul!

Enneh ik weet helemaaaal niet of dat nu verzacht hoor want heb ze zelf ngo nooit gebruikt, maar je hebt toch verschil tussen lotiondoekjes en oliedoekjes, misschien schuren de oliedoekjes nu wat minder bij het verschonen.

Maizena werkt echt super :thumbup: :thumbup:

Ik gebruik vaseline :thumbup:

Zinkzalf, sudocreme, het lijkt allemaal niet te helpen, maar vaseline

wel.

Tiara heeft zo’n beetje eens in de maand heel rode billetjes en steeds krijgen we het weer sneller weg. Maar het blijft ellende! Kwestie van mee om leren gaan, hebben wij gemerkt.

Wat bij Tiara goed lijkt te werken is zo weinig mogelijk op de billen smeren, nooit! We gebruiken uit gemakzucht meestal wel billendoekjes, maar als ze erg rode billetjes heeft (wat een beetje open is), dan washandjes met lauw water om de billen schoon te maken, beetje deppen, liever niet wrijven. Dan goed drogen, met de föhn is inderdaad geweldig, maar die vindt Tiara zoooo eng :shock: Wij drogen het met badstof doekjes en dat gaat erg goed. Dan 2x per dag het zalfje speciaal tegen schimmeltje (HA) en dan is het met een paar dagen weg.



We gebruiken dus nooit zalf of creme zoals Sudocreme. Wel hebben we die Kruidvat luiers, misschien moeten we toch eens andere luiers proberen. Eigenlijk bevallen deze luiers het beste en ik denk dat die rode billetjes toch wel vanwege de tandjes-periode zijn… :think:



Mijn HA zei trouwens dat de eigen merk luiers van Super de Boer nét zo goed van kwaliteit zijn als Pampers! Vond ik wel een goede tip, maar bij ons in de buurt geen Super de Boer.



Heel veel sterkte ermee, ik weet hoe naar het is.

Maizena werkt hier goed! :thumbup: Geen lotiondoekjes gebruiken (hier werkte de oliedoekjes heel goed) en goed droogdeppen met bijv. een hydrofiel luier. Daarna dun laagje maizena erop.