rochelende ademhaling

Hallo,



Mijn zoontje van 11 wkn heeft last van een rochelende ademhaling. Het ergste is nadat hij de fles heeft gehad. Zelf heb ik niet het idee dat hij er last van heeft. Volgens de kinderarts zijn het niet zijn longetjes want deze klinken schoon. Het is net of hij dit met z’n keel doet.



Met in en uitademen hoor je gewoon de slijm (denk ik dan). Ik heb al geprobeerd hem wat water te laten drinken na de fles maar dit vind hij zo vies.



Sinds vandaag begint hij wat te hoesten als hem wat slijm dwars zit. Iemand hier ook ervaring mee?



Groetjes suus

Ik maak uit je verhaal op dat hij flesvoeding krijgt… Misschien moet je de voeding iets dunner maken…



Dus ipv 120 water met 4 schepjes er 130 water in doen…



Je hebt kans dat er gewoon wat slijm van de melk achterblijft… als het dunner is, is zijn mondje/keeltje waarschijnlijk sneller “schoon”.

Ik heb het nu nog met gewone melk, krijg ik ook zo’n slijm van in mijn keel…

Mijn had/heeft dat ook. Schijnt normaal te zijn. Ik zou het wel in de gaten houden want 11 weken is toch iets ouder dan de mijne(7 weken)

Water hoef je hem niet echt te geven hiervoor(denk ik)

Bij de mijne kwam slijm met het boertje naar buiten.

Oma’s tip: zet een halve ui in een schaaltje onder z’n bedje. Doet wonderen voor de luchtwegen. 8)

@Alesi wrote:

Mijn had/heeft dat ook. Schijnt normaal te zijn. Ik zou het wel in de gaten houden want 11 weken is toch iets ouder dan de mijne(7 weken)

Water hoef je hem niet echt te geven hiervoor(denk ik)

Bij de mijne kwam slijm met het boertje naar buiten.

Oma’s tip: zet een halve ui in een schaaltje onder z’n bedje. Doet wonderen voor de luchtwegen. 8)




Het slijm op zich kan normaal zijn, én zeker na een fles. De luchtwegen van keel en neus etc. zijn nog heel erg smal, dus snel wat vol. Als het rochelen lager gaat zitten en zagen wordt (voel je als je je handen op het ruggetje legt ter hoogte van de borstkast) dan is het wel weer even zaak om te laten luisteren. Maar als jij denkt dat hij er geen last van heeft, dan zal hij dat hoogstwaarschijnlijk niet hebben. Moederinstinct werkt meestal perfect in dergelijke situaties :angel: . Wat het hoesten betreft, het is een rottijd met allerlei virusjes. Een klein beetje hoesten op zich is overigens niet verkeerd, het ruimt de rotzooi op die in de weg zit.



Nog even over dat ui. Ik lees dat best heel vaak, maar ik heb juist te horen gekregen dat dit te prikkelend kan werken waardoor het averechts gaat werken. Bij mijn oudste kreeg ik het advies dit juist níet te doen. Moet wel zeggen dat mijn oudste overgevoelige luchtwegen heeft en al heel wat benauwde uurtjes erop heeft zitten.

Hallo,



Ik ben vandaag bij de kno-arts geweest en deze vertelde dat Ries een slappe slokdarm heeft. Hij moet er overheen groeien. Dit alles heeft te maken met reflux, hij krijgt ook zuurremmers.



Als het na een paar maanden nog niet over is kan ik terugkomen.



Zijn longetjes zijn prima in orde. Een hele opluchting want je maakt je toch wel zorgen.



Groetjes suus

Hallo Allemaal,



mijn dochter (2 jaar) hoest nu alweer 2 maanden (zeer erg), s’avonds als ik haar te bed leg. Overdag hoeft ze bijna niet te hoesten. Ik vind dit allemaal zeer vervellend en zou willen dat ik er een remedie tegen zou hebben.



Weet iemand misschien iemand een middeltje uit grootmoederstijd?



alvast bedankt

Hoi,



Ben je al naar de huisarts geweest? Want dat is wel aan te raden, zeker nu de klachten al zolang aanhouden!



Verder is het handig om het matrastje aan het hoofdeinde wat te verhogen door er handdoeken onder te leggen. Als hoestdrankje is T*ssistin hier echt een wondermiddel. Dit is er ook speciaal voor babies. Géén ui, dat kan de luchtwegen nog meer prikkelen.



Suuke, fijn dat er een oorzaak is en gelukkig zijn het niet zijn longen! Groeit hij er zelf overheen?