ritme

ik ben sinds gisteren helemaal gestopt met de bv.



maar nu is mijn vraag, hoeveel en wanneer moet ons meisje nu nog voeding krijgen?

ze kreeg op verzoek.

Ik ben ook gedeeltelijk over op FV nu, ik zat altijd met een beetje vaste tijden als hij op het kdv zat vanwege het heen gaan voeden. Maar nu is het gewoon op verzoek, ze mogen alleen niet meer al 1 liter fv per dag hebben omdat het niet goed is voor de nieren. En soms doe ik een schepje johannes broodpitmeel door de fles heen, zodat hij wat langer kan zuigen aan de fles. omdat hij 10/15 over een fles doet en daarna nog wel wilt zuigen/sabbelen en een pink of speentje nie tpakt.



Maar ik zou haar gewoon op verzoek geven, neem aan dat ze ook wat vast voedsel neemt. Gewoon niet meer als 1 liter geven, maar misschien is het de ene dag meer als de andere dag dus dan compenseerd dan ook wel weer. als je bv de ene 800ml geeft en de andere op 1100ml uit komt ofzo.

ze komt denk ik nog niet eens aan de 300 ml melk.



ze drinkt heel slecht tot niet uit de fles, we hopen dat ze nu ze geen bv meer krijgt dit wel beter gaat doen

Keira is natuurlijk een pak jonger en heeft maar 3,5 week borstvoeding gehad, maar ook de fles geven wij gewoon op verzoek.

dus wanneer ze honger heeft krijgt ze.



ik weet van de oudste 2 dat ze op een gegeven moment alleen smorgens en savonds kregen.



maar we doen juul nu idd wanneer ze onrustig is en eigenlijk mijn borst zoekt

hier krijgt lucas:

bij de boterham van 7:00 200 cc

bij de boterham van 12:00 200cc



en dat was het… dit op advies van het CB

na de warme maaltijd krijgt hij nog wat kwark, en tussendoor drinkt hij roosvicee.

Marie krijgt om 7 uur een fles van 200 cc, dan rond 14-15 uur 200cc en voor het slapen om 20 uur weer 200cc. En als ze een jaar is moet er weer een fles af (ze laat regelmatig 50 cc van de middagfles staan).

Bij het fruit, brood en tussendoortje krijgt ze wat diksap uit een tuitbeker (Nuby met flexibele tuit).



Ik voedde met bv (tot 8 mnd) ook redelijk op de klok omdat ik 4 vd 7 dagen werk, dus dat was ze wel gewend. Ik hoor haar tussendoor eigenlijk nooit, behalve aan het eind van de middag en dan krijgt ze vaak een halve cracotte/rijstwafel.

hier krijg ik er met moeite 60 cc in.

smorgens tussen de middag en savonds

Geef het even tijd. Door de bv is ze waarschijnlijk gewend om vaak kleine beetjes te drinken. Dan geeft 60cc al wel een vol gevoel. Hopelijk gaat het met de dag beter. Anders even contact opnemen met het cb?

:hug:

Hallo,



Elin is 7 maand (morgen) en krijgt nog 4 voedingen.



08.00 uur 200cc

12.00 uur 200cc

16.00 uur 200cc

19.30 uur 200cc



Tussendoor krijgt ze fruit en avondeten (een paar hapjes, ze wil nog niet zoveel).



Over 2 weken mag er denk ik weer een voeding vanaf. Dan stop ik met die van 16.00 uur.



Ze heeft 6 weken bv gehad. Ik zou de fles gewoon blijven aanbieden en kijken of haar maagje elke keer iets groter wordt, zodat ze meer drinkt.



En eventueel slappe thee of diksap o.i.d. wil je ze dat wel of ook niet? Je zou eventueel 's morgens pap kunnen proberen met de lepel. Dan krijgt ze ook flink vocht binnen, als ze dat wil natuurlijk.

Mees drinkt ook niet veel, nu wordt het in de ochtend weer iets meer, maar hij heeft heel lang op 3x 120 cc gezeten.

6.30 uur een fles (daarna nog 1 boterham)

14.00 uur een fles voor het middagslaapje

en om 19.00 uur voor het slapengaan nog eentje.



Ik weet dat hij formeel zonder flesje mag gaan slapen omdat hij voldoende eet, maar hij drinkt niet heel veel dus vandaar dat ik dat flesje er nog even in laat.

hey knollie,



lilly krijgt nog 2 flesvoedingen( 7 uur en 19.00 uur). Allebei 210 cc water en 7 scheppen. Ze laat regelmatig wat staan.

Tussen door krijgt ze roosvicee enzo.



Misschien is Juul niet zo’n grote drinker.

Gaat het nu al wat beter?



xo