Ritme/schema

Ik zit even met een vraagje.



Ik ben aan het afbouwen (borstvoeding) en geef nu nog maar 1 bv per dag. Daarnaast krijgt onze zoon geitenmelkvoeding voor baby’s (150 per voeding). Nu komt hij overdag om de 3/3,5 uur.



Tot nu toe heeft hij gehad:



03:30 (flesvoeding)

7:30 (flesvoeding)

10:30 (b.voeding)



In het boekje van het CB staat een schema over hoeveel voedingen een kind van 3 maanden moet/mag.

Maar ik heb zo het idee dat hij meer voedingen per dag heeft dan in het boekje staat. Als we hem 180 gaan dan krijgt hij te veel binnen (lijkt me). of zie ik het verkeerd?



Is het handig om het CB te raadplegen?



Iemand tips?

Ik heb dan na 3,5 week volledig FV moeten geven, maar zou NOOIT meer het CB bellen over voeding. Ze zijn heel stug… “zoveel kilo, zo oud, dan niet meer dan zoveel”. En niet vriendelijk of meedenkend. Maar goed, dat is mijn ervaring.



Mijn ervaring is te vertrouwen op je gevoel. Keira heeft heel lang aan het maximum gezeten qua voedingen en nu zit ze er onder.



Ik weet ook niet of geitenmelk licht verteerbaar is, net als hypoallergeen. Want dan merk je dat een kindje vaker komt.



Ik weet nu niet meer uit mijn hoofd hoeveel een kindje van 3 maanden mag hebben over 24 uur. (Gebruik momenteel ook nummer 2). Maar wij verdeelden het maximum dan over het aantal voedingen. Ook qua kilo’s van het kind is het belangrijk om naar te kijken.



Het maximum bij niet geitenmelk is 1 liter op 24 uur.

Ga op je eigen gevoel af!

Ik geef L flesvoeding op verzoek en let dus totaal niet op de richtlijnen :wink: .

Als ik die zou volgen zou ze nu al bijna een broodje moeten eten smorgens een volledige fruithap en savonds een volledige groentehap, nou dat gaat er hier echt niet in.

Hou wel een beetje in de gaten met hoeveel er in gaat maar meestal regelt het zichzelf wel. Als je wat meer per fles aanbied gaat er vaak vanzelf een fles af.



Heb je hier iets aan?

Nou ja het geeft me wel een geruststellend gevoel.



Geitenmelk is idd licht verteerbaar.



Onze zoon is 3 maanden en woog 2 weken geleden al 7,5 kg.

Hij krijgt gemiddeld 5/6 voedingen per dag (4/5 fv en 1 bv).



Ik dacht dat het fout was om naar m’n gevoel te luisteren (heeft m’n man toch gelijk, die moet eigenlijk niks van t cb hebben).

Nou gelukkig is niet ieder CB hetzelfde :wink: hier heb ik altijd het gevoel gehad dat ze met ons meedachten.

Je mag gewoon op je gevoel afgaan, maar ik weet dat er een maximum aan flesvoeding zit. Weet niet of dat ook voor geitenmelk klopt :think: maar dat zou ik wel in de gaten houden.

Gewoon uitproberen wat beter werkt: veel kleine porties of grotere porties en langere tussenpozen.

Idd gewoon je eigen gevoel volgen.

Mijn jongste woog met 4 maanden 6,5 kilo maar mocht zelfs meer dan 1 liter krijgen. Ik dacht dat 1 liter de max was, maar het cb zei: als ze het tijdelijk nodig heeft, tot je aan bijvoeding begint, dan is het best. Ze is zelf de beste graadmeter.

Nu zit ze weer op minder, en drinkt ze ook niet eens alle flessen leeg, zelfs als ze op een dag helemaal geen fruit krijgt. We nemen zelf ook iets extra’s als we honger hebben, dan vind ik het echt raar dat een kind dat aangeeft honger te hebben niks mag omdat het aan de max zit.

Maar daar zijn andere alternatieven voor, namelijk bijvoeding of voeding voor hongerige kinderen.

Wij hebben ook op verzoek gevoed maar hielden enkel de liter in de gaten…



Overigens ben ik wel over het CB te spreken, hebben super meegedacht en geholpen. Alleen die lijn die je kunt bellen is niks.

Wij houden die 1 liter ook wel in de gaten. We zitten er tot nu toe echt ver onder. We geven hem nu 4 keer 150 en 1 keer 180.



Binnenkort mogen we weer naar het CB, dan ga ik er toch nog even over hebben.