Ritme probleem

Onze zoon is nu bijna 6 wkn oud en slaapt overdag nog maar 1 keer!

Vandaag bij het CB geweest en van hun moet ik hem overdag gaan wakker maken voor zijn voedingen en hem meer wakker houden…

Tsja makkelijker gezegt dan gedaan…

Hij slaap nu van 11:00 tot 17:00 of van 14:00 tot 21:00 uur aan een stuk door! en valt daarna pas weer om 00:30 in slaap en wij zijn dan behoorlijk :zzz:

Nu heb ik dus al geprobeerd om hem wakker te maken en te houden maar helaas zonder succes.

Als ik hem om de drie uur wakker maak voor zijn fles dan drinkt hij dus totaal niets.

En wakker houden lukt ook niet wat ik ook doe meneer valt gewoon in een diepe slaap…

Wie o wie heeft er misschien tips om dit patroon te door breken??? :pray:

zijn ritme nu met slapen:

11:00 tot 17:00 of 14:00 tot 21:00

00:30 tot 6:00

en van 6:00 tot 9:00

Waarom moet je hem van het cb wakker maken dan? Ik kan me voorstellen dat zijn bloedsuikerspiegel te laag wordt op deze leeftijd en dat dat een reden kan zijn dat ie niet zo lang achter elkaar mag slapen. Doordat de bloedsuikerspiegel omlaag gaat dan, worden ze ook weer slaperiger en kom je dus in een vicieuze. Mss toch even proberen vol te houden om het wakker te maken (anders om de vier of vijf uur, mss dat ie dan meer wil drinken dan na drie uur :think:). Mss doobreek je het dan wel en gaat ie zijn ritme aanpassen.

Drinkt hij nu in dit ritme wel genoeg?

Ik weet het ook niet goed hoor, spreek niet uit ervaring :shifty:.

Ik ben bang dat je er niet zo heel veel aan kunt doen. Je kunt wel proberen om hem overdag bijv. beneden te laten slapen, en 's avonds echt al een soort heel klein ritueeltje in te bouwen en hem boven neer te leggen en hem dan ook boven laten blijven (in het donker dus) Ik bedoel niet dat je hem moet laten huilen tot 00.30 uur maar dat je daar met hem gaat zitten of iets dergelijks. Zo kun je proberen om het dag/nachtritme er wat in te laten komen.

Ik denk dat je hem overdag gewoon om de 4 uur wakker moet maken en hem een fles moet aanbieden.

Dus wakker maken, luier verschonen, fles erin en als hij moe wordt of al slaapt weer terug in bed.

Imme slaapt op zich ook veel maar als ik haar wakker maak heeft ze ontzettend veel zuigebehoefte dus de fles gaat er redelijk goed in…

Ik denk dat het belangrijkste is dat hij genoeg voeding/vocht binnen krijgt…

Succes ermee!!

Normaal gesproken geef je elke 4 uur een fles, zodat je op 5 a 6 voedingen per dag komt, ligt eraan of hij 's nachts wat langer wil slapen/

Nu vind ik 6 weken wel jong om al een vast ritme te maken. Mijn jongens wilden de ene dag 's nachts elke 4 uur de fles en de andere dag elke 5 a 6 uur, dus we kwamen altijd wel op andere tijden uit. De ene dag 06.00 - 10.00 -14.00 - 18.00 - 22.00 - 02.00 - 06.00 en de andere dag 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 22.00 - 04.00 - 09.00 dus dat varieerde elke dag wel.

Sinds ze 10 weken zijn, slapen ze van 22.00 tot 06.00 en zijn de voedingstijden elke dag wel ongeveer hetzelfde.

Ik zou vanaf de eerste ochtendfles (rond 06.00 a 08.00) hem elke 4 uur een fles aanbieden, dus gewoon wakker maken als hij dan slaapt. En dan na de laatste avondfles (rond 21.00 a 23.00) gewoon afwachten wanneer hij zelf komt.

De meeste kindjes hebben elke 4 uur honger, dus ik kan me voorstellen dat hij geen fles wil als je hem na 3 uur al wakker maakt. Ik zou even kijken wat hij doet als je hem na 4 uur wakker maakt.

Het lijkt er op dat ie nog geen dag-nacht ritme heeft. Bij mijn kindje heeft het ook lang geduurd, en pas na 5 maanden hadden we wat ritme en slaapt ie tot 5,30u door.

Ik maak mijn zoontje nu nog steeds vaak 2x overdag wakker omdat ie na 3 uur achtereen slapen nog niet wakker is. Vaak is het dan ook tijd voor voeding. Als ik hem laat slapen is het 's nachts weer snel mis. In het begin was het drama om hem een nachtfles te laten drinken want hij sliep gewoon door en weigerde te drinken. Ik ben blijven aanbieden, luier verschonen vantevoren, tegen hem fluisteren, vanalles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik hem een papfles gaan geven en die vond ie heerlijk dus daar was zijn motivatie iets groter voor om te drinken. Maar oke, ik snap dat je die niet zomaar geeft.

Mijn advies is in ieder geval; blijven aanbieden, proberen een ritueel te maken zodat voor je kindje duideijk is wat dag en nacht is.

Succes :hug:

Hier ook zo eentje die zijn dag-nacht-ritme had omgedraaid. Geleidelijk aan is dat beter geworden. Hij sliep ook het grootste gedeelte van de dag en de nacht was hij veel sneller en vaker wakker. Heel frustrerend, maar ik heb hem altijd zelf zijn ritme laten bepalen. En toen hij een week of 10 was, is het spontaan vanzelf omgedraaid.