Ritme en Regelmaat

Ik vraag me af hoe jullie dat doen, met jullie kleintje… Hoe ziet jullie dag eruit… Overdag kindje altijd in bed? Of gewoon je ding doen en je kindje slaapt waar hij/zij in slaap valt…



Vind het lastig… Dus ben benieuwd hoe jullie dag eruit ziet met zo’n kleintje… En in hoeverre hou je je aan je ritme en regelmaat…

Toen Fieke die leeftijd had toen was ze waar ik was.

Lag ik nog lekker in bed dan lag ze of in haar eigen bed (bij ons op de kamer) of in ons bed en

ging ik naar beneden dan sliep Fieke in de box .

Dit hebben we gedaan tot ze ongeveer 3 maanden was en ze dus niet meer in de box wilde.

Toen ging ze in haar slaapjes naar haar bedje.

Toen Fieke nog in de box lag dan deed ik gewoon mn huishouden en zij sliep overal doorheen :mrgreen:

Nog steeds trouwens :inlove:

Ik heb Odin eigenlijk vanaf 1 week oud gewoon overdag in zijn eigen bedje gelegd en daar sliep ie dan ook.

Flesje gaf ik dan lekker beneden en ff uitbuiken deed ie ook beneden, maar zodra ik merkte dat hij moe was legde ik m weer in bedje.

Ik had m t liefst natuurlijk 24/7 bij me, maar vond t zelf toch wel belangrijk dat hij in zijn eigen bedje leerde slapen.

Behalve als hij echt niet wilde of krampjes had sliep ie lekker bij mij.

Ik droeg dan wel overal de babyfoon met me mee :slight_smile:

Zodra ik Jazz beneden zijn eten heb gegeven, en even met hem geknuffeld heb, dan leg ik hem boven in zijn bedje maar hij wordt gelijk wakker dan… En loopt hij te mopperen en huilen… Pak ik hem is hij stil! Ik vind het zo lastig wat moet ik doen… Laten mopperen en huilen? Of gewoon lekker bij me nemen, en hopen dat hij straks wel gewoon in zijn bedje wil slapen…



'savonds/'snachts slaapt hij wel netjes in zijn bedje…

daan als hij echt niet wilt lekker bij je nemen meis…

Odin had dit ook wel eens een weekje en dan nam ik m ook bij me…

dan wilt ie gewoon bij mama zijn…wel gewoon blijven proberen en

op een gegeven moment merk je dat hij opeens gaat slapen.

hij is nog erg klein en dan is de behoefte aan mama nog erg groot.

Daan heeft echt de eerste 5-6 weken geslapen waar ik was… dus als ik boven was lag hij of in zijn bedje of in de kinderwagenbak op mijn bed… als ik beneden was sliep hij in de box, of in de wipper… Tegen de 6 weken(geloof ik) vatte hij de slaap niet meer, en wilde hij echt in bedje slapen… dat ging hier eigenlijk vanzelf… Doe wat je hartje je ingeeft meis, hij is nog zoo klein

ook hier eigenlijk meteen in zijn bedje. Maar dat was voor hem wel echt het fijnste Veron heet regelmaat nodig. En nu nog steeds hoor.

Maar bij andere werk het niet.

IS ook wennen voor je kleine natuurlijk. En ja als je lekker warm bij mama lag en dan in je koude bedje word gelegt is ook niet wat :wink:

Wat ik vaak wel deed is een kruik op de plek waar ik hem neerlegde dan is het net of ie nog bij je is met warmte misschien,

Maar net wat hier al gezegt word als je hem lekker bij je wil nemen moet je dat doen, niets is goed en niets fout!



Succes in elk geval.

Ook hier gelijk in bedje, nu weet ze ook gewoon dat dat haar rustplek is. Soms is ze beneden wat jengelig en zeurt ze dan leg ik haar boven in bedje, soms kan ze dan na een 30min weer naar beneden maar meestal is het dan gewoon slaapjestijd voor haar.

In het begin sliep Shane overal en nog wel hoor maar na een aantal weken na de geboorte probeerde ik haar eerst in de wieg te laten slapen 's middags alleen dat werd geen succes na een aantal dagen heb ik het gestaakt en lekker beneden bij mij in de box laten slapen en ze sliep daarvooral als wij ook thuis waren anders sliep ze gerust in de wandelwagen of maxi cosi in de auto. Laten ben ik gaan proberen in bed 's middags ook geen succes dus snel opgegeven en weer in de box. Shane slaapt heerlijk als er lekker herrie om haar heen is en het liefst dan wel beneden hihihi.



Tegenwoordig slaapt ze nog steeds 's middags in de box en 's avonds vanaf 19.00 heerlijk boven in der bedje. We zijn erg makkelijk hier en zien het wel. Zo’n kleintje laat je ook niet huilen ikke niet trouwens dus dan nemen we haar lekker bij ons.



gewoon lekker je gevoel volgen Daantjuh. Laat je geen dingen door andere mensen op leggen ook al bedoelen ze het nog zo goed. Doen wat jij het beste vindt jij bent de moeder!

Gewoon doen waar JIJ en de kleine man zich goed bij voelen.

Ieder kind is anders. Er is geen vaste handleiding voor.

Onze Q slaapt nog steeds her en der.

( woonkamer, draagdoek, bed )





Jouw zoontje is nog zo klein, die wil gewoon graag zijn mama zijn.

Als jullie je daar allebei prettig bij voelen, zou ik het gewoon doen :wink:

Er komt echt wel een tijd dat hij in zijn eigen bedje gaat slapen.

Hoi Daantjuh nog gefeliciteerd! Wij legden onze dochter altijd in haar eigen bedje als ze aangaf dat ze moe was. Soms waren we er te laat bij en was ze eerder ergens anders in slaap gevallenl (bijv. in de box, de kinderwagen of pappa’s schoot). Dan lieten we haar lekker liggen. Er was al snel een soort ritme in haar dag: eten, verschonen, knuffelen, beetje in de box naar het activitycenter kijken of lekker bij pappa of mamma schoot en daarna weer slapen. Als ik wat moest of wilde doen, legde ik haar altijd in de box.

in het begin sliep ze oeveral waar ik was tegenwoordig kan ik haar als ik zie dat ze in haar oogjes wrijft in haar bedje leggen en slaapt ze maar nu is ze in de box gaan slapen.het is hier dus box of bedje ligt aan de situatie

Jayden sliep overal waar ik was… was ik beneden, lag hij in de kinderwagen of draagdoek, was ik boven lag hij in zijn wiegje. Zijn wiegje stond ook naast ons bed (hij ligt nu sinds 2 dagen in zijn eigen kamertje in zijn ledikant :frowning: ). Als hij echt niet kon slapen dan nam ik hem gewoon bij me, op de bank op mijn buik of in de draagdoek.



Ondertussen slaapt hij zijn slaapjes in het ledikant, behalve als ik weet dat we ergens heen moeten (boodschappen, Kaylee naar de psz enz…) dan leg ik hem in zijn kinderwagen, hoef ik hem ook niet tussendoor een keertje wakker te maken.



Mijn beide kindjes zijn trouwens altijd makkelijk in hun eigen bed gaan slapen toen ze wat ouder waren horen, zelfs Kaylee die uren in de draagdoek heeft geslapen.

Djay is nu 2mnden en wilde in t begin niet echt overdag slapen maar wij wilde ook regelmaat aanleren nu is ie ingebakerd en dat gaat zo super hij vind t heel fijn en nu ziet de dag er heel anders en rustiger voor hem uit.

Hij krijgt de fles dan doen we 45 tot 60min knuffelen en spelen en daarna gaat ie lekker weer naar bedje en dat elke x herhalen.

Om 23.00 krijgt ie de laatste fles en komt bijna altijd rond 6.00…

Ik vind het ZO lastig… Wordt ook heen en weer geslingerd met gevoel… Elke keer als we hem in bed leggen om 19.00 uur gaat hij krijsen in zijn bedje… Dat wil hij echt niet !!! Maar na de fles van 23.00 uur kan hij wel slapen in zijn bedje… Vanmorgen heeft hij ook zowaar 3,5 uur in zijn bedje geslapen… Net mijn man hem maar weer laten halen, hij lag nl weer te huilen in zijn bedje!



Lastig hoor!!! :slight_smile: Maar net wat gezegd word hij is nog zo klein… Moet me niet druk maken, en gewoon lekker genieten !!!

Hoi Daantjuh,



Onze kleine Jesse is ook niet zo’n slaper, hij is nu 7 weken, hij is elke ochtend om 7 uur wakker en ik probeer dan nog wel eens om hem na het flesje weer in bed te leggen maar helaas… Jesse slaapt s’middags een uur tot 1,5 uur in zijn bedje, maar krijst er dan al weer vrolijk op los,

s’avond na het flesje van 19:00 leggen we hem in bed en dan horen we hem niet meer, we moeten hem zelfs wakker maken om 23:00 voor een flesje!! Ik Vond het in het begin net als jou ook erg moeilijk, maar nu heb ik gewoon zoiets van als hij s’avonds en s’nachts lekker slaapt so what dat hij dan overdag veel wakker is en vaak neem ik hem aan het einde van de middag lekker bij me op schoot en dan slaap ie ook nog ff een half uurtje!!

Wat ik nou eigenlijk wil zeggen… hoe moeilijk het ook is gewoon je eigen gevoel volgen…



Liefs Liesje