Me kleine meid, dronk de eerste week netjes om de 3 uur.
Nu is krap 2 uur. Ze groeit wel goed maar ben continu aan voeden kan gewoon niks anders doen en heb nog een dreumes hier rond lopen envraag me af wanneer ik een ritme kan verwachten. Me borsten vinden het niet echt leuk meer nu ze zo vaak komt, ze tepels vormen zich amper meer waardoor ze niet goed aan aanhappen en goed kan drinken. Dit kost veel moeite en dan help ik haar al hierbij.
Me meisje plast voldoende, vandaag eet ze om de 2 uur en 1x afgekolfd geprobeerd en dat was 80 ml wat ze op kon. Ze kermt veel als ze wakker is, lijkt geen kramp te hebben, maar meer verborgen reflux. Ze verslikt zich ook vaak ook al heeft ze al een poos niet gegeten en liggen gaat haar ook niet goed af meteen de hik en huilen en veelvoudig slikken.
Ik weet nou niet goed wat wijs is…
Met veel gedoe haar aanlaten happen en bv geven op verzoek?
Of zal er iets niet goed zijn?? Ik wil wel graga bv blijven geven!!! Maar op deze manier raakt mijn kaarsje op
Reflux aankaarten bij huisarts of eerst bij osteopaat?
Lactatiekundige was niet aan werk vandaga die bel ik maandag ook…
Alvast bedankt!!
Ik heb met Raf precies hetzelfde gehad.
Hij leek steeds sneller honger te hebben,… kwam steeds korter na elkaar om een voeding,
Huilde meer, kon niet goed liggen, spugen en heel veel slikken enz.
Ik heb toen de tip gekregen om juist meer tijd er tussen te laten,
Ze huilen namelijk dan niet van de honger maar juist omdat ze te vol zitten en daardoor moeten spugen, krampjes krijgen, niet kunnen liggen enz.,
Dat ze wel drinken komt omdat dat voor hun een manier is om de pijn weg te zuigen maar daardoor krijgen ze juist nog meer voeding binnen en blijven de klachten en worden ze nog erger.
Ik mocht toen niet eerder dan om de 3 uur voedde,
De eerste paar dagen was dit best moeilijk,…Raf huilde en wilde de pijn wegzuigen maar mocht niet aangelegd worden,
Ik heb toen een aantal dagen met Raf op schoot en mijn pink in zijn mondje doorgebracht, :lol:
Was niet makkelijk maar werkte wel.
Voelde me achteraf best schuldig want ik was degene die dus schijnbaar zijn signalen verkeerd had geinterpreteerd en hem overvoerde waardoor alles erger werd,
Gelukkig werd ik door het cb goed begeleidt en vertelde ze me dat dit erg veel voorkwam,
Ik hoop dat dit voor jou ook de oplossing is.
Als aanhappen hier aanklooien is, zit er altijd iets dwars van poepjes of boertjes én is het teken van niet echt honger hebben. Heeft ze dat wel, dan is het in één keer patsboem vast-en-niet-loslaten.
Heb je al geprobeerd op buikje te laten slapen? Hier werkt het super tegen krampjes. Had ik zelf vroeger ook bij ongesteldheid, je voelt de krampen niet als er wat warms tegen je buik ligt (zoals een matras of een kruik). Hierdoor dut ze goed, rust ze beter, is ze relaxter, laat meer tijd tussen voedingen enz.
't Is maar een ideetje .
En wat betreft het ritme: hier hielp het om de voed-tijden op te schrijven. Ineens zag ik dat ze al 4 dagen rond 19.30 dronk. Daar op ingespeeld door badje om 19.00 te doen. En ze wordt meestal wakker rond 8.00 (met de rest van het gezin) en nu maak ik ze ook wakker rond die tijd.
Op die manier zijn er in ieder geval 2 vaste momenten op de dag, wat makkelijker inpassen is met het schemaatje van je dreumes.
Tygo leek op een gegeven moment ook na twee uur wakker te worden en dan begon hij ook te ‘smakken’. Ik wilde dan steeds niet voeden, want ze lagen al zo snel open, dat hij maar moest wachten (beetje hard, maar ik vond het echt heel vermoeiend dat voeden). Ik had hierover ook vaak discussies met mijn man, want ook hij dacht dat hij dan honger had en daarom zoveel huilde. Daarom ben ik gaan afkolven en vooral 's avonds als mijn man thuis was, heb ik de fles gegeven. Gewoon om daarover geen discussie te hebben. En ook om zxelf zeker te weten dat hij niet huilde van de honger. Inmiddels zie ik regelmatig dat Tygo begint te smakken, nét voordat hij er wat uitgooid. En dat is vaak zo’n twee uur na de voeding…Dus ik sluit me bij Niek aan.
Succes!
Ik zou als ik jou was in eerste instantie contact opnemen met de VBN of LLL
Daar vind je telefoonnummers die je kunt bellen, is gratis kost alleen lokaal tarief. Waarschijnlijk kunnen zij je met tips alvast op weg helpen. Mocht dat niet genoeg brengen dan zou ik maandag in eerste instantie contact opnemen met de LK. Let er wel op dat de LK IBCLC gecertificeerd is, dan heb je een goede. Je kunt dit opzoeken op http://www.nvlborstvoeding.nl/adreszoeken.asp?msid=02&sid=7
succes!
is goed gekomen!! ze had mega reflux en medicijnen hielpen!! Aanhappen dmv van tips ook gelukt!! Ook bij een osteopaat geweest voor reflux en nu is ze zelfs van medicatie af!!! alleen nog last van krampjes, maar gaat al met al zoveel beterder!!