Hallo,
Graag zou ik van mensen die snel weer zwanger waren na hun eerste kindje de eventuele risico’s die dit met zich meebrengt willen weten en ik wil graag weten hoe je het ervaren hebt om snel weer zwanger te zijn?
En zouden jullie het achteraf weer zo doen indien mogelijk?
Dus graag voor en nadelen!
Met risico’s bedoel ik bijvoorbeeld;
-Heb je als je snel weer zwanger zou zijn, meer kans op complicaties of bijv. mk? Of heeft dat er niets mee te maken?
Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar, vraag me een aantal dingen af.
Oja, met snel weer zwanger bedoel ik vanaf 1 t/m 9 maanden ongeveer nadat je kindje geboren is.
Echt helemaal niemand???
Volgens mij heb je niet meer risico op bijv. een mk. Wel kun je eerder last krijgen van bijv. bekken/banden enzo omdat het geen tijd heeft gehad om te rusten en aan te sterken. Bovendien ben je vaak zelf ook heel druk met zo’n kleintje en kom je minder makkelijk aan rusten toen (alhoewel :think: , een baby slaapt meer dan een dreumes…) Ze zeggen dat je lichaam 9 maanden nodig heeft om te ontzwangeren en als je bijv. lang borstvoeding hebt gegeven/geeft dan denk ik dat dat ook wel klopt. Maar waarom deze vraag, kriebelt het al weer?
Hoi Choco,
Ik heb hier (nog) geen ervaring mee. Ben nu een dag overtijd (en mijn cyclus is precies 28 dagen), en als het zo zou zijn, ben ik weer zwanger na 6 maanden… (zou trouwens volledig onverwacht zijn…)
Mocht het zo zijn, hou ik je op de hoogte!
groetjes,
MamaCo
Ik voelde me de zwangerschap van Mirthe juist stukken beter als tijdens de zwangerschap van Thijmen.
Qua echte risico’s denk ik dat het wel mee valt.
Dat het veel van je lichaam vraagt geloof ik wel, aangezien eerst je lichaam in de zwangermodus staat, daarna in de ontzwangermodus staat en nog tijdens het ontzwangeren weer in de zwangermodus schiet.
qua risico’s valt het wel mee volgens mee. onze gyn raadt aan 2 of 3 cyclussen te wachten maar voor langer wachten is er geen medische reden. denk dan nu al wel aan foliumzuur en evt. andere zwangerschapsvitaminen!
Echte risico’s zijn er niet volgens mij. Maar ze zeggen niet voor niks 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.