Risico nemen bij teveel follikels?

Wat zal ik doen? :think:

We zouden deze week eigenlijk starten met IUI voor een tweede kindje, maar met de Clomid 100mg had ik teveel follikels (16, 18, 19, en 20mm). De inseminatie mocht niet doorgaan en ik kreeg een vrij-verbod.

Eigenlijk wil ik zelf het risico gewoon nemen. En nu twijfelen we of we niet gewoon toch vrijen . Ons zoontje is ook geboren met IUI, en dat was het zelfde verhaal (in een ander ziekenhuis). Daar namen ze het minder nauw. Ik had toen ook zoiets en kreeg nog een extra echo waarop de kleinste follikel niet gegroeid bleek en toen hebben ze het risico met 3 follikels wel genomen. Met als resultaat 1 gezonde zoon :inlove:

Ik ben benieuwd of andere meiden deze ervaring hebben en wat het beleid in jullie ziekenhuis was? Ik krijg het gevoel dat dit ziekenhuis wat conservatief is, aangezien ze eigenlijk maar 1 :shock: follikel wilden

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Dan zit onze situatie wel iets anders want wij zijn aangewezen op IVF. Maar het ziekenhuis zou evt een zgn Escape IVF kunnen voorstellen? In een natuurlijke cyclus is dat dan (bijna op de Clomid na) mits ze daartoe de mogelijkheden hebben. Danwel dat ze middels aanprikken 2 follikels zouden wegzuigen.

Als dat niet mogelijk is zou ik het niet durven. Niet zozeer omdat ik niet die 4 kids zou wensen, maar meer omdat ik zou weten dat ik het risico zou lopen om al die 4 kids te verliezen in de loop van zo’n extreem gecompliceerde zwangerschap.

En ja er bestaat een kans dat je NIET een vierling zou verwekken, maar er bestaat evenzo de kans dat ze wel allevier bevrucht zouden worden. Zelfs bij een tweeling wordt al gesproken over een ‘risico-zwangerschap’ want meerlingen resulteren toch vaker dan gemiddeld in een ziekenhuisbevalling en vroeggeboortes. Dat risico is er al, maar stel je de statistieken voor indien het er 3 of zelfs 4 zouden worden.

Al met al een lastig iets, want je kunt de toekomst niet voorspellen maar je vroeg ook meningen geen statistieken en dit is de mijne :wink:

Succes met beslissen!

He was je alweer begonnen? Succes!

Maarre om even op je vraag terug te komen… Maar met 4 grote follikels had ik het risico niet genomen… Je weet maar nooit wat er mis kan gaan in een zwangerschap met evt 4 kindjes. Risico’s zijn mij te groot en het zkh geeft je ook niet voor niets dat advies.

In ons ziekenhuis doen ze nog IUI als je drie grote follikels hebt, met vier wordt de behandeling stopgezet en krijg je een vrij-verbod. Ik zou met vier het risico niet nemen, eerlijk gezegd. Succes!

Hoi Maria,

Bij een vriendinnetje van mij waren er ook teveel follikels voor iUI. Ze hebben er toen idd 2 vd 4 weggeprikt en ingevroren voor “you never know” en toe de inseminatie gedaan… Misschien ben je nog op tijd om dat te regelen/te vragen… anders…tsja ik zou de gok niet nemen…(maar doe idd nu ook IVF)

Succes!

Dankjewel meiden. We hebben er toch maar van af gezien. Ookal omdat ik 4 van die typetjes zoals mijn zoontje echt niet trek :wink:

En wegprikken wilden ze nog niet, dus in die zin zijn ze wel wat conservatief.

Krabje, ja ik ben dus begonnen. Meld me snel bij het IUI forum hoor :lol: Heb het erg druk met werk en achter mijn zoon aanrennen :inlove: Maar dat zul jij ook wel herkennen.

Liefs :-*

Maria, jammer wat dat betreft dat je poging moet laten schieten.

Zie je snel bij iui topic!