Ik zal zo langzaamaan weer moeten gaan denken aan anticonceptie.
voor de zwangerschap slikte ik de pil.
dat ging wel goed maar toen mijn verzekering die pil die ik had niet meer vergoedde kreeg ik een andere. Die werkte ook goed maar daar had ik wel flink last van bijwerkingen .
Dus eigenlijk wil ik niet meer aan de pil. De mirena wil ik ook niet want daar heb ik tot 2 x toe dikke ellende mee gehad.
Volgens een test welke anticonceptie bij me past kom ik uit op de ring
Linkje : http://www.anticonceptie.nl/Contraceptivechoices/Monthly/index.asp
of een anticonceptiestaafje
Linkje : http://www.anticonceptie.nl/Contraceptivechoices/Multi-yearly/The_rod/index.asp
mij lijkt de 2e het fijnst maar daar lees ik dus dat je menstruatie vaak onregelmatig is…
wie heeft er ervaring met 1 van beide methodes ?
en kan mij helpen de juiste keuze te maken ?
Oh misschien handig om even te vermelden dat we ooit nog wel een kindje willen misschien dus sterilisatie oid is geen optie
De ring heeft weinig hormonen (weet niet of je gevoelig ervoor bent?), je doet 'm in, draagt 'm 3 weken en stopt dan 1 week. Je hoeft er dus niet om te denken elke dag. Je kunt ‘doorringen’ als je een keer je menstruatie wilt verschuiven. Seksen met ring kan prima. Alhoewel het soms ‘ringsteken’ is, kun je 'm ook gewoon uit doen, als je 'm maar binnen 3 uur weer in doet. Als ie ‘viezig’ is (afscheiding, sperma) kun je 'm gewoon onder de kraan afspoelen.
En doordat er weinig hormonen in zitten, ben je heel ws snel weer vruchtbaar als je met de ring stopt.
Van het staafje weet ik het niet. Ik heb de Nuvaring een jaar of … eum… 4 of 5 ofzo gebruikt…
ok maar ik las dus dat je die ring makkelijk kunt verliezen ?
en dat je gelijk vruchtbaar bent als je hem verwijderd?
stel je nou voor dat ik dan sex heb en die ring gaat eruit ofzo terwijl ik slaap? dan heb ik dus mooi prijs als ik pech heb ?
Ik gebruik de nuvaring nu 2 jaar en ben hem nog nooit verloren.
Blijft er tijdens gemeenschap gewoon in, geen last van.
Doorringen vind ik niet zo fijn, maar pil doorslikken was ik ook geen fan van :mrgreen:
Seksen met ring kan prima. Alhoewel het soms 'ringsteken' is, kun je 'm ook gewoon uit doen, als je 'm maar binnen 3 uur weer in doet.
dus je bent niet meteen zwanger :mrgreen:
ik heb alleen nog goede ervaringen met spiraal dus geen ervaring met ring of staafje
al lijkt het me wel iets voor mij als ik het ariel zo hoor vertellen
maar voorlopig nog niet :lol:
vriendin van mij had een staafje en heeft deze snel laten verwijderen… het werkte niet… en ook konden m niet goed zetten…
over het staafje is al een paar keer iets gezegd, wet niet juist maar recentelijk nog :thumbup:
vicky : ik snap je reactie niet zo heel goed :oops:
Het staafje werkt niet goed: google maar eens op implanon
hmz misschien heel naief hoor, maar mensen posten toch alleen wat als er over te klagen valt ? tenminste dat idee krijg ik hoor…
Mijn pil staat ook bekend als waardeloos, maar hij werkte wel.
Mirena staat bekend als goed werkend en deed dat bij mij tot 2 x toe niet…
daarom dacht ik misschien dat er hier mensen zijn die mij meer info kunnen geven, zoals positief als negatief.
ik ga nog eens googlen
Ik heb de implanon gehad en met 3 weken weer verwijderd omdat ik er echt niet tegen> was net een lopenende hormoonbal. Met de pil heb ik nooit ergens last van gehad.
Dus hier geen goede ervaringen :thumbdown:
Ik heb sinds 3 maanden nu ook de nuva-ring en ben er tevreden over. Nee hij zakt er niet zomaar uit en tijdens het vrijen hebben wij er ook geen last van. Je mag de ring er voor een periode van max. 3 uur uithalen in je gewone ring weken zit bijv. als je er wel last van hebt met vrijen. Als de ring weer binnen de 3 uur erin zit dan blijft hij toch veilig.
Ik had met de pil altijd erge bijwerkingen, zeker 3 a 4 dagen per week hoofdpijn, heb ik met de ring ook geen last van. Ik heb hem nog niet zo heel lang, maar ben tot nu toe erg tevreden!
als je meer vragen hebt dan wil ik ze wel weer beantwoorden
ik gebruik nooit tampons ofzo omdat ik die dingen altijd voel zitten .
Is dat met de nuvaring dan niet??
nee die ring voel je niet zitten. ik heb ook last van tampons namelijk. ik ben heel tevreden over de ring. heerlijk 3 weken nergens aan denken, maar wel je menstruatie uit kunnen stellen als het moet.
en door middel van mailtjes en sms jes word je op de hoogte gehouden of je je ring in of uit moet doen of als je nieuwe voorraad moet halen. erg handig.
o dat is idd erg handig…ik ben namelijk niet zo’n ster in dingen onthouden
tenminste met dat soort dingen :roll:
Ik ben ook al een jaartje of 8 een tevreden gebruikster van Nuvaring.
Ben hem nog nooit verloren of zo en ik voel hem absoluut niet zitten.
Wel heb ik sinds mijn laatste zwangerschap het idee dat de ring invloed heeft op mijn libido dus nu 2 mnd zonder om te kijken hoe dat gaat.
Wilde eigenlijk bij de volgende ongi beginnen met de pil, maar ik ga ook de nuvaring maar eens proberen…Maar ben denk ik alleen een beetje bang dat ik die ring straks niet meer kan vinden/eruit krijg, en dus naar de dokter kan ofzo :mrgreen: :oops:
Nuvaring klinkt wel goed.
Ik ben ook naar iets anders op zoek.
ik heb nu de mirena 1 jaar, maar ben neit tevreden.
Steeds die doorbraakbloedingen, wordt er gek van.
Steeds maar even kijken of er weer een verassing in je broek zit, bah.
1 vraagje, wat kost de nuvaring, en moet je hetzelf betalen?
Ik heb inplanon gehad en ben er zeer tevreden over!!
@Mam van 2 wrote:
vicky : ik snap je reactie niet zo heel goed :oops:
Dat er over het staafje/implanon al wat topics geweest zijn