Riley krijgt natuurlijk nog altijd flesvoeding. (bv kolf ik nog af, maar is niet genoeg.)
Zijn schema is:
05.00 u/06.00 u - 180 w / 6 v = 200.
Slapen, soms pas rond 08.00 u
09.00 u/10.00 u - 180 w / 6 v = 200.
Wakker zijn, 12.00 u slapen.
13.00 u/14.00 u - 180 w / 6 v = 200.
Slapen, even bij ons zitten.
Vaak komt hij pas rond 19.00 u, daarom baddert hij tussen 17.00 u / 18.00 u.
17.00 u/18.00 u - 180 w / 6 v = 200.
Slapen, hij begint vaak rond 19.00 u met zijn nacht slaap al.
Dus rond 23.00 u maakt me vriend hem vaak wakker, of laat hem doorslapen dan komt hij zelf pas rond 01.00 uur.
Nu kwamen wij net bij CB vandaan en die vond Riley te zwaar.
Ze wou de argumenten van Riley was al vrij zwaar met ze geboorte niet aannemen.
Geboorte gewicht was : 4020Gram. (53 CM)
Op 7 april was hij : 5090 gram alweer! (56 CM)
En nu vandaag: 6715 gram. (61CM)
Officieel als je het zo ziet doet hij het dus met 4 tot 5 voedingen per dag!
Maar wat moet ik dan, ze zeggen dat ik er op moet letten ik kan hem niet meer geven dat krijg ik er toch niet in.
Ik ben begonnen met kolven, en als ik genoeg heb krijgt hij volledig 180 bv in de fles., maar soms ook de helft BV en de rest KV. Ik leg hem vaak aan, maar kolf meer omdat Riley soms moeite heb met aanhappen waar hij gigantisch gefrustreerd van word.
Maar gebeurt ook wel is dat ik gewoon kolf en hij die dag volledig KV heb gehad. En die dag erna bij 3 tot 4 flessen BV heeft.
Gewoon lekker zo doorgaan… Het is leuk hoor het cb maar kunnen ook hoop onrust veroorzaken… Als je ventje er goed op doet lekker zo doorgaan. Het ene kindje heeft nou eenmaal meer behoefte aan eten dan een ander kindje… Ieder kindje is uniek… maak je niet teveel zorgen… en geniet lekker van je kleine man
Ja hij krijgt zoals je ziet als mijn vriend hem niet wakker zou maken 4 voedingen per dag, maar omdat mijn vriend hem einde van de avond tegen de nacht aan toch wakker maakt krijgt hij 5.
Met 2 maanden, even kijken…
Broes: 5420 gr en 59 cm (geboorte: 3430 gr en 51 cm)
Senne: 6920 gr en 62 cm (geboorte: 3900 gr en 52 cm)
Cas: 6210 gr en 59,5 cm (geboorte: 4100 gr en 53 cm)
Dus jeetje, sorry, maar wat kunnen cb’s zeiken zeg!! :wall:
Ik zou me er NIETS! van aantrekken en je mannetje gewoon lekker blijven voeden, hij is gewoon hartstikke gezond, PUNT!! :-*
Gelukkig heb ik KoK die stelt me goed gerust!
Gelukkig… Gewoon zo lekker doorgaan, je doet het hartstikke goed! Gewoon opjezelf blijven vertrouwen… Jij weet als mama het beste wat hij nodig heeft…
Dat is zo, ze zeiden zelfs ja misschien 3 voedingen 180ml.
Maar dat is gewoon te weinig, of 3 voedingen 210ml, maar dat drinkt hij niet.
En ik wil hem nog niet na 3 voedingen laten gaan 4 is minimum wat ik nu aan houd.
Wat hij drinkt vaak nu al 4 en omdat Roy (mijn vriend.) hem wakker maakt krijgt hij er 5. (anders komt hij snachts nog 2x.)
Jeetje, nu al 3 voedingen, dat is toch helemaal te gek zeg, wat voor mensen steken ze daar eigenlijk op sommige cb’s!! :shock: :wall:
Cas is nu nog maar een maand van zijn 3 voedingen vanaf, hij kreeg 's morgens één, na zijn groentenpap ('s middags) en 's avonds.
Ik forceer dat nooit en zolang ze ze drinken krijgen ze ze van mij!
Jeetje, je zoontje is pas 2 maanden oud! :shock: :wall:
Lekker zijn flesjes blijven geven hoor, jullie doen het heel goed! :thumbup: :-*
Al komt hij 6x, schijnbaar heeft hij dan daar behoefte aan, ik heb na zijn behoefte zonder overleg met CB van 120 naar 150 toen naar 180 gegaan.
Niet omdat ik dat zo zeer nodig vond want 8x 120 best hoor, maar dan ka ik net zo goed 6x 150 doen.
En van 150 had hij dus niet genoeg dus toen 4/5x 180.
Hij is 2 maanden (en 1 dag 8) ) maar 3 voedingen is te absurd! dan krijgt hij absoluut niet genoeg voeding ook.
Gelukkig moet ik dinsdag naar CB voor prikjes, nu was ik bij het inloop spreekuur, maar heb gewoon gezegd 'Ik houd 4 tot 5 voedingen aan, als hij 6 wil krijgt hij dat. ’
Overigens drinkt hij wel op aanraden van CB water met 2druppels roosvice.
Omdat Riley gewoon dorstig was. Daar doet hij het erg goed op!
Hij poept ook sinds ik hem dat geef beter, dus hij drinkt 4 tot 5 voedingen (720 of 900) en 120 water per dag.
Had het al bij de maart mamas gezet, en zoals jullie zien zit hij niet alleen met zijn gewicht maar ook met lengte boven de middelste lijn, maar nog wel onder de bovenste lijn!
Maar zat na te denken, Roy is 1.99 dus dat kan best zijn lengte al verklaren.
Die curves die jij nu laat zien zijn borstvoedingscurves en bv baby’s hebben een ander groeipatroon
Curve in je groene boekje aanhouden dus.
Maar ik vind de flessen die je geeft zo groot…flessen van 200 ml met 2 maanden? En lees ik nou goed dat je zélf bent gaan ophogen zonder overleg?
Je eigen gevoel volgen is één ding maar er kan ook iets anders aan de hand zijn he?
Jouw zoontje drinkt meer dan mijn dochtertje maar als hij het wil. Waarom niet dan. Ik zou zeker geen 3 voedingen doen. Alleen waarom maakt je vriend hem wakker 's avonds? Komt hij anders 's nachts? Want anders zou ik die voeding proberen te laten vallen. Maar als hij hem wil (of anders midden in de nacht komt) gewoon geven hoor.
En het cb is handig als hulpmiddel maar ze hebben het zo vaak mis… Ben met mijn oudste 2 keer :shock: naar de KA gestuurd omdat hij te licht was maar die lachte me vierkant uit. Hij zat gewoon op zijn eigen curve…
Dus doe wat zelf goed voelt.
nou je doet het goed hoor :thumbup:
maar mijn eerste was 4405 gram en 53cm bij de geboorte…
en hierdoor zat hij ALTIJD boven het gemiddelde…tja gek he als hij met de geboorte al vet er boven zat… :roll:
zijn lijstje
dag 0 4405/53
dag 34 5470/56
dag 58 6440/60
dag 102 7210/65
en ook al heel snel op voeding voor hongerige kindjes en op 180cc + 6
Mijn jongste ook 180cc+6 + bambix 4 flessen per dag…
laat je niet snel onzeker maken hoor … jij hebt je kindje 24/7 en zij zien het 5 min op een mnd…
je hebt nu eenmaal geen GEMIDDELD kindje…dus tja dan loopt het lijntje anders :mrgreen:
:hug:
Mellie: Hij krijgt inderdaad 180 +6.
Maar als ik terug ga naar 150 dan wil hij na een uur weer 30 tot 60 CC.
Dan leg ik hem op bed met 150CC en na een uur tot anderhalf uur komt hij weer…
Karin, mijn vriend maakt hem wakker omdat hij anders 2x komt snachts.
Colle; inderdaad, geen gemiddeld kindje dat was hij niet bij zijn geboorte en ga er niet vanuit dat hij dat nu ineens wel is.
Geboorte 53 cm, 4020 gram.
Week 2 53 cm, 3930 gram
Week 3 ? 4390 gram
week 4 56,5cm 5090 gram
Week 8 61,5cm 6715 gram
Als hij anders 's nachts komt, lekker dan de fles om 23 uur geven. Zou ik ook doen. gewoon lekker doorgaan zo :thumbup:
Ik zou wel heel snel stoppen met dat water met druppels roosvicee…
Wat een debiel advies van het CB zeg!
Dat heeft een kleine baby nog helemaal niet nodig. Sowieso roosvicee niet, maar ook water is niet aan te raden. Babies hebben gewoon melk nodig, geen water of druppels roosvicee.
Zo te lezen doet ie het prima verder toch?
Voed hem gewoon lekker op verzoek, alle moedermelk is meegenomen en wat je er aan kv bijgeeft zit toch prima binnen de marge?
Toen ik een opmerking maakte dat ik Riley zwaar vond, verwees je me via de maart/april stoppers naar hier.
Je zegt dat Riley altijd al boven het gemiddelde heeft gezeten? Bij de geboorte zat Riley op de +1 lijn en nu zit hij net boven de +2 lijn! Zijn lengte zit nog steeds op de +1 lijn. Hij dus in verhouding te zwaar voor zijn lengte.
De curve die jij hebt neergezet is volgens mij een bv-groeicurve en jij geeft grotendeels flesvoeding, dus kun je beter de groeicurve van het CB aanhouden.
De eerste maand was Riley ongeveer 1000 gram aangekomen.
De tweede maand was hij ongeveer 1700 gram aangekomen, dat is bijna 450 gram per week :shock:
Op zich kan het geen kwaad als je tussendoor wat water geeft, maar ik zou geen roosvicee geven, daar zitten allerlei suikers in die niet goed zijn voor een baby.
Ik begrijp dat je niet minder voeding kan geven, mijn jongens nemen ook niet met minder genoegen, maar ik zou het wel in de gaten houden. Uit onderzoek is gebleken dat een zware baby aanleg ontwikkelt om op latere leeftijd overgewicht te krijgen en meer kans op hart- en vaatziekten.