Toen brigitte 6 maand was had je rijstwafeltjes voor babys van 6 maanden…
En die heb ik nu blind meegenomen. maar nu staat er ineens 8 maand op…
Is dat dus veranderd??
ja, dat was mij ook al opgevallen, waarom :think: geen idee eigenlijk
zag later pas dat er op de verpakkingen in onze super staat dat ze met sesam zijn( maar dat zijn ze toch zeker niet allemaal :think: )
Ik heb ze gewoon met 6mnd gegeven.
@Ingrid28 wrote:
Toen brigitte 6 maand was had je rijstwafeltjes voor babys van 6 maanden…
En die heb ik nu blind meegenomen. maar nu staat er ineens 8 maand op…
Is dat dus veranderd??
zelfs toen onze jongste 6 maand was had je ze nog vanaf 6 maand!
Zag het toevallig afgelopen week in de winkel… let er nu niet meer op, maar blijkbaar viel het me wel op.
Waarom zou ik eigenlijk ook niet weten.
Ik heb in de biowinkel rijstewafels zonder zout gekocht en daar gewoon een halve van gegeven toen was Robin nog net geen 7 md Hadden ze hier in de winkel ook rijstewafels zonder sesam gehad had ie die gekregen
…
zit nog steeds geen zout in.
Maar het gaf wat ik heb gehoord verstikkings gevaar.
Sharon is als baby bijna gestikt in een rijstwafel.
Hier krijgen ze dus totdat ze goed kunnen happen en kauwen geen rijstwafel.
Enge dingen vindt ik het.
Doordat de stukjes best hard blijven en niet oplossen zoals babykoekjes is het stikkingsgevaar groter.
Ik heb toevallig nutricia gebeld met die vraag. De samenstelling is hetzelfde, tenminste, ik heb een zakje zonder sesam, maar ze hebben de leeftijd verhoogd omdat sommige kindjes het moeilijk wegkregen.
Zelf geef ik het al wel, net als toen trouwens, ik vind wel dat alles goed zacht wordt en als ik haar in de gaten houd en goed rechtop zet heeft ze er geen problemen mee.
Zo zouden er ook kinderen kunnen stikken in spekjes en rozijntjes omdat die op zouden zwellen, maar ik geef wat ik denk dat ze aankunnen, dus ik denk dat je zelf wel weet of het kan of niet en in de gaten houden.
@wieniex wrote:
… als ik haar in de gaten houd en goed rechtop zet heeft ze er geen problemen mee…
Goed rechtop en zelfstandig kunnen zitten is ook één van de redenen om baby's pas vanaf 6 maanden bijvoeding te geven..
grtz
En nu zijn ze er weer, 6 maanden!