rijstewafel/startkoekje

Hoi medemama’s!!

Even een vraagje over de bijvoeding: geven jullie of gaven jullie je beeb met 6,5 maand zo’n klein rijstewafeltje of een startkoekje als tussendoortje met diksap? het CB heeft mij dat geadviseerd, en HOE gaven jullie dit?

Diksap in fles of tuitbeker?

Rijstewafeltje om aan te knabbelen of verkruimeld in iets (diksap??)

En het startkoekje? Ik wilde nog maar niet aan die laatste beginnen omdat daar suiker aan toegevoegd is en we daar nog even mee wilden wachten, lijkt mij nog niet nodig.

Of hebben jullie nog goede (biologische) alternatieven voor die koekjes?

Bedankt alvast!!

Groetjes, M-J

je kunt ook liga eerste stap geven, of een gewoon maria-kaakje… (de laaatste vindt daan het lekkerst) Ik vind persoonlijk die startkoekjes erg glibberig worden als ze een beetje nat zijn… daan verliest ze altijd omdat ze uit zijn hand glibberen…

Sap doe ik gewoon uit flesje… daan wil nog niet anders…

Hoi!

Bedankt voor je reactie! Ik ga nog eens kijken dan in de winkel naar liga eerste stap. En die geef je verkruimeld of in zijn geheel?

Waarom niet gewoon een stuk brood of een stuk fruit? :think: Die koekjes krijgt Leonie alleen bij oma, verder heeft ze nog geen tussendoortjes nodig. Soms, als het eten iets te lang op zich laat wachten, krijgt ze alvast een soepstengel.

Ik heb eerste stap in huis gehad. Komt er hier niet meer in. Zit trouwens ook suiker in. Hieke krijgt een babyrijstewafeltje bij haar sap. Zoals ik in het maandtopic net al zei gaat daar niet veel van in, maar het is wat mij betreft ook om te oefenen.

Mariakaakjes is ook wel een goed idee… ook lekker en weer eens wat anders dan die rijstewafel.

@marie-jeanne wrote:

Hoi medemama’s!!

Even een vraagje over de bijvoeding: geven jullie of gaven jullie je beeb met 6,5 maand zo’n klein rijstewafeltje of een startkoekje als tussendoortje met diksap? het CB heeft mij dat geadviseerd, en HOE gaven jullie dit?

Diksap in fles of tuitbeker?

Rijstewafeltje om aan te knabbelen of verkruimeld in iets (diksap??)

En het startkoekje? Ik wilde nog maar niet aan die laatste beginnen omdat daar suiker aan toegevoegd is en we daar nog even mee wilden wachten, lijkt mij nog niet nodig.

Of hebben jullie nog goede (biologische) alternatieven voor die koekjes?

Bedankt alvast!!

Groetjes, M-J

Emma krijgt wel eens een halve eerste/tweede stap liga tussendoor. Dat vind ze wel lekker. Ook een stukje broodkorst of fruit gaat er prima in (gewoon uit het vuistje). Een rijstewafel vind ze niet lekker. En een rijstewafel verkruimelen door diksap? :sick: Getver dat klinkt vies :lol: Ik zou het dan gewoon geven en hem er lekker mee laten spelen.

Diksap krijgt Emma ook maar weinig. Ze vind gewoon water alleen lekkerder dus meestal krijgt ze dat. Niet uit een fles of tuitbeker, maar gewoon uit een bekertje (we hebben zo’n oefen bekertje gekocht). Dat gaat prima.

Succes ermee!

Yvan kreeg tot het eerste jaar eigenlijk geen suiker (en nu nog minimaal). Als koekje kreeg hij een halve rijstwafel van zonnatura. Hij at dat uit zijn eigen handje (zo’n mooi gezicht! :inlove: ), lekker sabbelen.

Wel zorgen dat je kindje behoorlijk rechtop zit als ze wat eten!

Yvan is nog steeds tevreden met een rijstwafel al vind hij een Nijntje koekje ook :drool: , maar die krijgt hij maar 1 keer per week of zo.

mariakaakje is ook suiker toch? :think: dat wou je toch nog niet?

Hoi!

bedankt voor alle reacties!

gingen jullie toen ook gelijk over op drie flessen of bleef je nog bij 4?

olivier kreeg nu vanmirgen ipv fles diksap met rijstewafel (alleen aan gesabbeld…) en dronk zeer gulsig de fles om 1 uur leeg… heb maar 210 plus 7 gedaan…

het is toch wat dat eten… :think: :think: :eh:

Ik zou met een rijstwafel nog geen voeding laten vallen hoor… ik gaf bv op verzoek, heb dat altijd als hoofdvoeding beschouwd. Pas toen hij echt noemenswaardig aan tafel ging eten kon ik een voeding afbouwen.

Het is BIJ-voeding he… voor erbij, dus m.i. naast de melk. Het is ook nog niet zozeer voeding, het is meer smaak, structuurbeleving. Training voor de mond zeg maar.

ja Hazze dat leek me ook al vreemd…

die dok van het CB schreef dat zo voor me in het groene boekje!

Vandaag heb ik het zo gedaan:

8.00 fles +bambix

11.15 rijstewafel en diksap

13.00 fles 210+7

Die dronk hij dus razendsnel…

16.00 fruit + water

18.30 groente + water

20.00 fles 210+7 + rijstebloem

Misschien kan ik het beter weer omdraaien dan:

8.00 fles + bambix

11.15 fruit + water

13.00 fles gewoon 180 + 6

16.00 oefenen met rijstewafel, daarna fles 180 + 6

18.00 groente + water

20.00 fles 210+7+ rijstebloem

Wat denk jij?

Groetjes!!

overigens had ik niet echt het idee dat hij iets tekortkwam…

ik hink een beetje op twee benen nu… :think: :think: nou ja we zien morgen wel…

:eh: :eh: (twijfelkont ben ik haha…)

Ik zou denk ik voor optie 2 gaan, en dan pas echt de 4e fles laten vallen als hij ook brood eet.

Herkenbaar hoor, dat twijfelen… :-*

of het 180cc of 210cc moet zijn, daar kan ik niet over meepraten, maar als ik er zo naar kijk zou ik voor de tweede variant gaan ja… :think:

twijfel… nooit last van haha :liar:

@Sisil wrote:

Ik zou denk ik voor optie 2 gaan, en dan pas echt de 4e fles laten vallen als hij ook brood eet.

Herkenbaar hoor, dat twijfelen… :-*

Ja ik zou ook voor optie 2 gaan. Ik zou een fles niet laten vallen voor diksap en een rijstewafeltje. Bij Emma gingen we pas van 4 naar 3 flessen omdat ze ze gewoon niet meer opdronk.

Hoi!

heel erg bedankt voor het meedenken :-* we blijven gewoon nog ffies op de 4 flessen dus pakken het 2e schema, zo ongeveer…

o gelukkig ben ik niet de enige die twijfelt :oops: :oops: :wink:

groetjes!!

@marie-jeanne wrote:

o gelukkig ben ik niet de enige die twijfelt :oops: :oops: :wink:

Dacht je dat?! :mrgreen: :roll: :lol: :angel:

En ook lekker op je gevoel afgaan. Het was weer zo’n consernatiebureau voorbeeld…

Edit:

En nog even 2 foto’s ter illustratie en omdat ik het toch niet laten kan… :oops:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO wat Lief :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: ik zal Oli ook eens kieken als hij een rijstewafel ‘eet’ …