rijstebloem

Afgelopen vrijdag zijn wij bij het cb geweest en daar werd aangeraden om naar 4 flessen te gaan. We zitten nu sinds 2 wkn op 180 + 6. Voor die laatse fles maken we hem rond 10 uur wakker en dan gaat hij er vaak helemaal in. Sinds een week komt hij ineens 's nachts weer, hij jammert dan vaak en wil niet gaan slapen. (Vanaf 9 wkn sliep hij door op bv, va 12 wkn fv) We hebben tot nu toe geen fles gegeven als hij wakker werd, omdat we denken dat het geen honger was.

Bij cb willen ze dus dat we naar 4 flessen gaan, dat doen we dus niet. Heb ik ook gezegd ivm tevreden en denk echt dat hij dan wel wakker gaat worden vor eten.

Nu moesten we in de 5e fles rijstebloem gaan geven, omdat hij nu’dus 's nachts wakker wordt. Tot een week of 6 heeft hij enorm veel gehuild, door krampjes daarna is het afgenomen. Met de fv had hij ineens eens in de drie dagen nog maar een poepluier en dat is pas sinds deze week weer wat vaker om de dag en soms zelfs elke dag.

Zouden jullie wel met rijstebloem beginnen?

Hoe reageren de darmen erop als ze toch al gevoelig zijn?

Met je dit opbouwen en hoe dan?

Juudje,

Wij hebben het opgebouwd.

Eerst 1 schepje en kijken hoe hij erop reageerd.

Want rijst kan de boel laten verstoppen.

Ik zou dus nog even wachten

Vooral omdat je al zegt dat hij gevoelige darmen heeft

Rijstebloem is bijvoeding dus KAN een allergische reactie geven

Dan kun je wel stoppen maar dan is het te laat om het terug te draaien

Succes met je beslissing…

Daar was ik al bang voor. Stom dat ik afgelopen vrijdag niet verder heb door gevraagd.

Nee joh, niet druk maken over het ‘niet doorvragen’ gewoon die 5 flessen blijven geven, rijstebloem is sowieso al geen garantie voor doorslapen en idd met die darmpjes heb je het risico dat je kindje verstopt raakt.

Als je het idee hebt dat hij niet verzadigd genoeg is voor de nacht dan kun je in het flesje iets meer water doen, dan is hij ook wat langer verzadigd maar verder doe je het perfect hoor!

Op het moment dat hij wel weer door gaat slapen of als je bij gaat voeden met 6 mnd dan valt die 5e fles vanzelf af, dat regelt je kindje zelf, dat heeft de natuur prima voor elkaar :-*