rijstebloem ..

Evene en vraagje vanaf wanneer gebruikte jullie rijstebloem om de laatste fles iets dikker mee te maken ?

En hielp het ook echt of dat niet ?

Benbenieuwd naar jullie reacties

Liefs loes

ik gebruikte het omdat mijn zoontje anders heel veel van de fles terug gaf.

meen dat ik er rond 2-3 mnd mee begon

was er heel tevreden mee.

Op de verpakking staat vanaf 4 maanden. Hier ook gedaan toen. Ik denk dat ietsje eerder ook wel mag. Ik moet wel zeggen dat het hier niet hielp voor het doorslapen maar ze vond het wel lekker dus dat hebben we een paar maanden zo volgehouden.

Je schrijft in een ander topic dat je kindje misschien allergisch is, dan zou ik proberen de bijvoeding zo lang mogelijk uit te stellen. Hier ook met rijstebloem pas na zes maanden begonnen. Heel eerlijk gezegd weet ik eigenlijk ook nooit zo goed waardoor ze nou echt gaan doorslapen, ik denk altijd dat het meer met fases te maken heeft…

Je kan ook niet zeggen wanneer een kindje zal doorslapen, is altijd verschillend…

Hier (bij beiden) vanaf een maandje of 7 of 8.

Wij zijn het met ongeveer 4 maand gaan geven voor het slapen gaan. Maar nu zou ik het niet weer doen. Ik heb me tijden af gevraagd waar Sebastiaan z’n eczeem toch vandaan kwam, maar dat bleek dus achteraf van de rijstebloem te komen… Een aantal dingen die ik voor de 6 maand heb gegeven, is hij allergisch voor geworden. Dus als je ook maar een beetje het idee hebt dat je kindje allergisch is, zou ik het echt niet doen. Gewoon lekker wachten met bijvoeden tot 6 maand.

Groetjes,

Heleen

Wij hebben Juul ook vanaf 4 maanden rijstebloem gegeven in z’n late fles… Toen sliep hij de nachten weer fijn door…

Met 4 maanden in zijn laatste fles omdat we de laatste avondvoeding eraf gingen halen en het werkte heel goed…

hoii

bij mijn eerste vanaf 4 maanden gedaan

nu bij de tweede geef ik friso extra in delaatste fles dit is ook wat dikker en verteerd wat langzamer dan normaal zodra ze 4 maandjes is dan gaan we over op de rijstebloem en dan de naturel nog niet de vanille ivm met allergie

Ik gebruikte het voor Juul toen hij 4maanden was. Het hielp heel erg goed. Hij sliep de nachten weer netjes door.

Ik gebruik het nu een weekje of zo. Ben het gaan gebruiken omdat ze 's avonds om 11 uur zo vast sliepen en dan niet wakker wilden worden voor een voeding. Daarom ben ik de voedingen om de 3,5 uur gaan geven. Laatste voeding is nu om 9 uur. Plus een beetje Rijstebloem (niet veel, maar één schep) en ze slapen heerlijk tot de volgende ochtend.

Klinkt toch wel héél aantrekkelijk hoor; een doorslapende beeb!

Ik denk dat ik over paar weken de rijstebloem ook ga proberen. Sam drinkt vaak 's nachts al geen volle fles meer, tis meer het even willen drinken denk ik. Maar als ie nog een vol gevoel heeft slaapt ie daar misschien wel doorheen?

hallo

ik ben er met 5 manden mee begonnen.geef het de laaste fles en de ochtend fles.ze vind het heerlijk.

het stopt wel een beetje ik doe er dan soms wat meer water bij.

gr :vlinder:

Bij Tessa ook met 4 maanden begonnen hoor. lekker voor de nacht…

Maar idd NIET de vanille pakken voor de 6 maanden hoor… Of je moet echt heel zeker weten dat allergieen geen issue zijn in de familie…

Ik heb trouwens nooit de vanille gebruikt…een keer geprobeerd en ze vond het niks haha… maar idd vanwege het eczeem nooit geprobeerd voor de 6 maanden…

Evelien kreeg het vanaf 5 maanden. We wilden nog niet starten met de bijvoeding, maar de fles was net niet genoeg. In combinatie met de rijstebloem ging het prima. Wij hebben wel de vanille gebruikt, maar we hebben dan ook geen allergien in de familie.