Rijstebloem..welke fles/flesspeen?

Hallo,



Ik heb een vraagje hoe jullie dit doen.

Ik ga mijn mannetje van 5 naar 4 flessen per dag en nu krijgt hij bij de laatste voeding wat rijstebloem. Nu zit ik een beetje met de flessenspeen. Het gaatje is te klein (bij alleen melk niet maar natuurlijk wel met de rijstebloem.) en bij een speen die ik over heb hebben we het gaatje nu wat groter gemaakt maar ik denk dat die ook binnenkort wel gaat scheuren.



Dus vandaar de vraag: welke fles / flesspenen gebruiken jullie als jullie je kleine de fles geven met rijstebloem?? Heb al in de winkel gekeken maar heb niks kunnen vinden haha. weet nie zo goed wat ik mee aan moet! :stuck_out_tongue:



Thanks!!

Welke fles en welke speen heb je? Want dat verschilt nogal volgens mij :wink:



Wij hebben avent flesjes en spenen, volgens mij gebruikte ik bij Marijne de 3 standen speen en dan nummer 2 in het begin en nummer 3 voor het laatste restje. Dacht ik, het is al even geleden :smiley:

Avent spenen zijn er in veel maten, van maat 1 t/m 4, dat zijn spenen met 1 gat wat bij iedere maat groter wordt. De drie standen speen moet je op een bepaalde manier vasthouden om te zorgen dat er 1 of 2 of 3 gaatjes worden gebruikt.

Owja zo’n 3 standen dat ken ik. Ik gebruikte de chicco fles maar die is niet zo prettig. Ik gebruik nu een tijdje een merkloze fles…er staan Mercis op en is gekocht bij de prenatal.



Dus zo’n avent fles met zo’n 3 standen speen die is ook goed te gebruiken voor zowel alleen melk als een papflesje? En wat voor maat moet ik dan nemen? een die bij zijn leeftijd past?



Groetjess

Ik gebruik altijd merkloze flessen met spenen van difrax, maat 2 voor melk en maat 3 voor pap. Gaat prima

Ik heb de born free flessen en dan 1 speen met 3 standen…maar mijn beide kids willen geen verdikte melk, dus die speen is hier overbodig.

Bij de oudste vanaf het begin dat hij rijstebloem erin kreeg een speen met een opengeknipte speen :oops: Die 3 standen speen ging het hem niet snel genoeg. Dus een gewone speen nummer 3 ofzo verder open geknipt.

De jongste verslikte zich heel snel, dus die altijd de 3 standen speen, maar dan vaak op 1 en maximaal op 2.

Bedankt voor jullie antwoorden!



Ik ben erachter gekomen dat de fles die ik heb van het Prenatal eigen merk is. Heb op hun website een papspeen gevonden en besteld. Hoop dat het werkt!

Ik heb een papspeen gebruikt van Avent. Ik dacht dat er zoiets opstond als “thick flow”.

Je bent inmiddels voorzien :wink: maar ik gebruikte een 3 standen speen van avent niet voor melk maar alleen voor pap.

Ik gebruik voor melk een gewone speen (maat M) en voor pap de 3 standen speen, begin dan op 1, als het iets ingedikt is en wat moeilijker drinkt, draai ik hem naar 2. Stand 3 heb ik niet heel vaak nodig, af en toe maar…