Rijstebloem vies????

Er zit toch geen echte smaak aan rijstebloem of wel?

Stan weigert om de fles met rijstebloem naar binnen te werken. Hij begint eerst vieze gezichten te trekken, dan te jammeren, lippen stijf op elkaar en dan begint hij met schreeuwen omdat hij echt die fles niet wil maar wel honger heeft!

Is het dan echt zo vies?

Of zou het ook nog door de speen kunnen komen?

Ik las dat je voor rijstebloem speen maat L nodig had (Difrax) en hij is eigenlijk nog maat S gewend. Kan rijstebloem op een 200 ml fles ook met speen M?

je hebt rijstebloem met vanillesmaak , die vondebn ze bij ons altijd erg lekker !!!

Ik gebruikte de 123-speen van difrax voor de pap !!

Wij ook: vanillesmaak en papspeen stand I

Ikzelf vind rijstebloem erg lekker :oops: :lol: Maar…dan wel met gewone melk!

Misschien vind Stan het raar aanvoelen op z’n tong, het is tenslotte niet helemaal vloeibaar.

Het heeft natuurlijk ook een hele andere structuur. Veel dikker.

Structuur! dat woord zocht ik, dankjewel :wink:

Hier werd de rijstebloem ook niet echt op prijs gesteld. Idd lippen op elkaar of anders ppffffrt weer naar buiten. :sick: <- met zo'n hoofd erbij.

Rijstebloem met vanille smaak schijnt overigens een allergie trigger te zijn. Ik heb ervoor gekozen te wachten ( na herhaalde pogingen, heus) tot ie bambix mocht.

Hier wordt de vanille ook zeer gewaardeerd…Wat ik wel gedaan heb is hem een paar keer laten wennen aan de structuur… door als ie niet zo’n heel erge honger had een paar hapjes van de lepel af te geven in plaats van uit de fles…

Nu neemt ie het vanuit de fles ook lekker…Alleen de dikte zit echt onderin de fles… :?

Ik heb speen nr 2 van difrax

@Mip wrote:

Hier werd de rijstebloem ook niet echt op prijs gesteld. Idd lippen op elkaar of anders ppffffrt weer naar buiten. :sick: <- met zo’n hoofd erbij.

Rijstebloem met vanille smaak schijnt overigens een allergie trigger te zijn. Ik heb ervoor gekozen te wachten ( na herhaalde pogingen, heus) tot ie bambix mocht.

Denk dat ik ook maar ga wachten. Vind het ook niet leuk voor Stan zo hoor… En idd zo’n :sick: :sick: :sick: hoofd en daarna :x :x :x en daarna :cry:

Ik denk ook dat hij er dan nog niet helemaal aan toe is.

Ik ga morgen nog even een andere maat speen kopen en als hij het dan nog niet wil… nou ja… dan nog even niet!

rijstebloem is ook niet verplicht he :wink:

anna sofie begon altijd te kokhalzen als ik haar rijstebloem wilde geven.

Een ander smaakje heb ik bewust niet geprobeerd, ik had niet het idee dat ik haar daar mee moest paaien.

Je kunt als je het wel wilt geven, ook proberen het vanaf een lepeltje te doen.

Nu moet ik zeggen dat rijstebloem ook niet zo heeeel veel doet…

Maak je het wel warm genoeg klaar?

Want ik lees hier ook bij een reactie dat de dikte onderin zit?

Maar als je de fles warmer klaar maakt dan voor een normale voeding dan lost de rijstebloem wat beter op en is het gewoon dikkere melk en is de structuur niet eens zo heel anders dan normaal.

Maar als je het “te koud” klaar maakt dan heb je er wat vlokjes ed in zitten.

Die smurf hier vind rijstebloem ook erg lekker. Maakt eigenlijk niet zo uit of het vanille of normale is. Ik merk dat als ik hem warm klaar maak ik toch nog dikker onderin heb zitten omdat het afkoelt terwijl ze drinkt en het dan dikker word. Ik gebruik de y speen van Bfree, ook een papspeen dus.

Ze wil alleen niet meer uit een fles drinken en eet het liever van een lepel of uit een beker.

Ik heb er trouwens wel tot 7 maanden volledig bv gegeven en daarna gaan afbouwen. Dus pas vanaf toen ook rijstebloem.

Wij hebben idd in de fles van de rijstebloem onder in ook steeds nog vlokken liggen

Straks eens proberen om de fles warmer te maken :wink:

@Mama_jeanet wrote:

Maak je het wel warm genoeg klaar?

Want ik lees hier ook bij een reactie dat de dikte onderin zit?

Maar als je de fles warmer klaar maakt dan voor een normale voeding dan lost de rijstebloem wat beter op en is het gewoon dikkere melk en is de structuur niet eens zo heel anders dan normaal.

Maar als je het “te koud” klaar maakt dan heb je er wat vlokjes ed in zitten.

Dat klopt…Mijn man had het de eerste paar keer warm gemaakt…(die is snel bang dat het te warm is) :smiley:

Noor wat je ook kunt proberen voor de nacht voeding voor hongerige beebs geven.

Dit is hetzelfde effect als de rijstebloem alleen nog fijner, dat gegeven kan worden aan beebs onder 6 maand.

Ik heb het opgebouwd bij Jorre en hij kreeg uiteindelijk 210 voor de nacht waarvan 5 scheppen hongerige beebs en 2 gewone, word ook iets dikker dus wel mt M denk ik :-*

floris krijgt bij de laatste voeding altijd wat rijstebloem (vanille) en dat vind hij heerlijk en heeft nergens last van…ik doe dan ook maar een eetlepel .

hier ook de 123 speen van difrax standje 3 voor de rijstebloem en standje 2 voor gewoon melk

Ilse vond rijstebloem helemaal niets en ben dus na een paar flessen gestopt, met 7 maanden gewoon brood gegeven en dus helemaal geen pap, ook geen bambix.

Ze is net haar moeder, die houdt ook niet van dit soort papjes :wink: