rijstebloem...vanaf wanneer???

vanaf wanneer rijstebloem.



ik vraag mij af vanaf wanneer dit mag???

ik ben hier helemaal niet mee bekent dus graag wat uitleg aub.

ik vraag dit omdat ik hoop dat ik dit mag gebruiken om wessel de nacht door te krijgen.

hij zit nu namelijk al op 5x 180 water en 6 schepje voeding.

dit betekent dat ik hem snachts dus eigenlijk geen fles meer mag geven.

nogmaals ik ben helemaal niet bekent met rijstebloem dus graag uitleg aub.



thanxx :-*

Rijstebloem is vanaf 4 maanden. Soms wordt het wel eens wat eerder gegeven. Inderdaad is vaak dan de reden die jij aangeeft. Zodat ze (misschien) de nacht beter doorkomen. Maar ik zie dat Wessel er nu nog wel echt te jong voor is. Zijn darmpjes zullen er nog niet rijp genoeg voor zijn.

Het garandeerd trouwens ook niet dat ze ermee doorslapen hoor. Jasmijn ben ik het ook gaan geven toen ze 4 maanden was en ze sliep pas door toen ze een half jaar was :eh: . Misschien is het ook een optie om die 5x 180 cc te verdelen over 6 flesjes. Zodat er korter tussen zit en de laatste fles wat later valt? :think: Of is hij echt niet tevreden met minder dan 180 cc ? :lol: .

hij krijgt nu 180 aangeboden maar vaak drinkt hij niet alles op en laat ie ongeveer 40 a 50 cc staan.

hij krijgt om

7 uur de eerste fles

11 uur de tweede

15 uur de derde

19 uur de vierde

en om 23 uur de laatste fles

en dan vaak snachts rond 4 uur is ie er weer.



ach misschien moet ik het maar gewoon afwachten.

Ja, want het kan over een paar dagen misschien weer heel anders zijn. En om 23.00 uur de laatste fles is ook laat genoeg zou je zeggen. Voor jezelf althans :lol: . Hij is natuurlijk ook pas 6 weken. Dan doet hij het al knap om tot 4 uur te slapen :zzz: . :thumbup:

ja ik denk dat ik te graag wil door slapen…hahah kan ik ook wel weer eens gebruiken.

hij heeft gisteren ook zijn prikjes gehad dus misschien is dit zijn reactie daarop.



hij ligt nu overigens heerlijk boven te pitten :mrgreen:

:shock:



Sorry hoor, maar hij is echt nog veel te jong om door te slapen…Als hij dat uit zichzelf doet ok, dat is anders…

Als hij wel wakker wordt heeft hij dus honger…



Het is een zuigeling.



Ik wilde ook slapen, iedereen wil slapen.

Micah kwam 4-5 keer per nacht tot hij 6 maanden was, toen 1 keer per nacht en met 7 maanden sliep hij door…



Ik schrik er echt van dat je hem nu rijstebloem wil gaan geven om hem door te laten slapen…



Volgens mij krijgt hij te veel in een keer verdeeld over te weinig eettijden…



Ik zou hem minder geven, een fles met kleinere opening zodat hij er langer over doet en gewoon voeden als hij wakker wordt.

Hij wordt niet voor niets wakker…

4 uur is heel netjes voor een kind van 6 weken…



Probeer te slapen als hij overdag slaapt, maar ga hem niet bijvoeden. Dat is hartstikke slecht. Zijn darmpjes zijn daar helemaal niet klaar voor…

Ik zat me ook al te bedenken dat 180 per fles veel te veel is, Ryan kreeg met 4 weken 120 dus als ik het goed heb zou je op 150 per fles moeten zitten ongeveer?

Ik ben het roerend met Marlous eens, 6 weken is veel te jong om al door te slapen en zéker te jong voor bijvoeding hoor.

Als het op de normale manier niet lukt met de voedingen dan kun je beter met het CB overleggen over eventuele voeding voor hongerige kindjes maar nu nog niet zelf gaan dokteren hoor.

Ik zou hem 6 voedingen gaan geven.

Dan zit er minder in de flesjes, maar krijgt hij wel vaker…

en als hij 's nachts nog komt, kun je mischien van alle flessen een beetje halen, zodat hij 's nachts nog een flesje kan, mocht dat nodig zijn.



Thijmen zat met 6 weken op 5 flessen van 150 en daarna ben ik opgaan bouwen.

Ga niet te snel te veel geven, want op een gegeven moment kan je niet meer verder opbouwen in hoeveelheid.



Het is trouwens heel normaal dat hij 's nachts nog een flesje wil, dus mischien toch maar wat ruimte houden voor een extra hapje?

Je schrijft dat hij van de 180 cc telkens 40 a 50 cc laat staan, dus dan zit je ongeveer op 150 cc per fles. Zou dus gewoon die fles 's nachts blijven geven zolang hij daarom vraagt. Rijstebloem zou ik nog niet doen. Hij is nog echt te jong, volgens mij vinden die darmpjes dat nog niet zo fijn.



Wij hebben op een gegeven moment de laatste voeding (die van 23:00) verhoogt met 30 cc en toen ging Emma ineens de nacht doorslapen (maar misschien was ze daar dan ook gewoon aan toe).

de reden dat wessel 180 cc per fles aangeboden krijgt is dat hij het gewicht (6,5 kilo) al wel heeft wat daar gelijk aan staat.

maar ik ben er wel overuit nu dat ik de 5 flessen ga verdelen over 6 zodat ik voor snacht nog een voeding heb.





marlous thanx voor je reactie…ik denk idd dat ik gewoon geduld moet hebben.

wessel beslist uiteindelijk over hoe laat hij hoeveel wil hebben.

maar je hoort van die mooie verhalen over kinderen die al snel door sliepen…ik ben er nu achter dat die mensen gewoon geluk hebben gehad.



purpled82 hebben jullie alleen de laatste fles verhoogd toen???

kan ik misschien even onthouden voor strakkies.



verder denk ik dat ik gewoon geduld moet hebben en hem laten aangeven wat ie wil.





dus ladies thanx voor de reacties.

Goed zo meid, geloof me het komt goed!

Wessel zal het aangeven echt waar!

Kan me wel voorstellen dat je er een beetje :eh: van word als iedereen van die mooie verhalen over doorslapen heeft en jij staat iedere nacht te voeden…Maar echt dat zijn uitzonderingen!

Wessel is heel normaal en hij zal vanzelf leren wat doorslapen is.

( als ie 16 is moet je hem uit bed slepen :wink: :mrgreen: )

Hier ook zo’n mooi verhaal, Rick sliep vanaf 5 weken door van 23 uur tot 7 uur (en dan moest ik hem zelfs wakker maken om 23 en 7 uur).

Aan Jenna merk ik dat die vlieger deze keer absoluut niet op gaat…Zij is véél hongeriger, en sloebert alles leeg wat ik haar geef. Maar omdat ze vorige week bijna 4 kilo woog, zit ik eigenlijk nog aan een maximum van 600cc (water! volgens de arts op het bureau, komen de schepjes nog bij, ze mag dus 660cc voeding) per etmaal, en dat redden we lang niet. Bij 7x 100 komt ze binnen 3 uur voor weer een voeding, met 6x 135 gaat het aardig.



Wat ze wel mogen is Nutriton, dat verdikt de voeding en ligt iets zwaarder op de maag, maar heeft geen voedingswaarde en is hypo-allergeen (is ook de enige ‘bijvoeding’ die Jenna mag tot 6 maanden).

@meissie wrote:



purpled82 hebben jullie alleen de laatste fles verhoogd toen???

kan ik misschien even onthouden voor strakkies.


Ja alleen de laatste fles hebben we toen verhoogd (naar 180 + 6). Toen de weken daarna langzaam ook de rest van de flessen naar haar behoefte. Emma was toen alleen al wel 2,5 maand. Maar... nadat ze de nacht doorsliep duurde het slechts 2 maandjes voordat ze ook de voeding van 23:00 niet meer wilde (en wij de fles van 19:00 ophoogde naar 210 + 7) en dus slaapt ze vanaf dat moment heerlijk vanaf 19:30 tot de volgende ochtend :)

Heb geduld... hij gaat vanzelf doorslapen als hij daar aan toe is. Maar ik weet dat het zeer vermoeiend is die eerste weken als ze nog niet doorslapen.

De tip van Peetje is heel goed, Je kunt zijn flesje wat aandikken met Nutriton. Zo is de voeding dikker, hij zit iets voller en hij doet langer over zijn fles.

Bijvoeden absoluut niet!

Zes flesjes ook een goede tip. Wij zijn pas na 3 maanden op 5 flesjes over gegaan.

Enne, mijn meisje is nu 4 maanden, en ze weegt echt genoeg, maar ze krijgt echt nog niet de liter op een dag! Ze krijgt nu in totaal 900 CC…

Dat hij genoeg weegt voor de hoeveelheid voeding zegt natuurlijk niks. Hij geeft zelf al aan dat het te veel is door steeds wat te laten staan.

En het is ook zonde dat je dit steeds moet weggooien toch?

Succes!

ja idd het weg gooien van voeding is zonde.

we hebben nu een paar dagen hem 150cc gegeven en zijn laatste fles was dan 180cc.

en ik moet zeggen dat hij de laatste twee nachten heeft doorgeslapen van 23 uur tot 6 uur.

nou ben ik daar wel blij mee dus afwachten wat ie gaat doen.

ofdat hij het volhoud of dat ie vannacht weer om 4 uur wakker word voor een fles.



ben benieuwd

Het is geluk…



Een geluk die ik nooit heb gekent…De meeste baby’s gaan pas na 4 a 5 maanden doorslapen…



succes…

@Marlous wrote:

Het is geluk…



Een geluk die ik nooit heb gekent…De meeste baby’s gaan pas na 4 a 5 maanden doorslapen…



succes…




Nou, flesgevoede babys toch meestal met een maand of 3 dacht ik…