Rijstebloem of Nutriton???

Even een vraag…

Mijn zoontje spuugt heel veel, daarom ben ik na de borstvoeding overgestapt op nutrilon 1 met een schepje nutriton. Dat ging best goed…spugen werd minder.

Nu dacht ik dat ik ik koop nu nutrilon omneo omdat daar ook jbpm in is toegevoegd, maar deze voeding is eigenlijk voor krampjes en moeizame ontlasting. Nu ik deze voeding gebruikt poept hij wel heel veel en lijkt hij minder lang tevreden op één fles, dus wil toch weer terug naar de gewone nutrilon 1. (omneo is ook nog eens 40% duurder :shock:).

Maar kan ik er nu ook rijstebloem indoen omdat hij nu 4 maanden is of zal ik toch weer nutriton erdoor doen (jbpm)???

Van rijstebloem kunnen ze volgens mij verstopt raken en daar zit ik ook niet op te wachten natuurlijk

:think:

Wie weet raad???

ehm…hij is 4 maanden en dus al 3 keer van voedingssamenstelling gewisseld?

Ik zou zeggen hou hem eerst eens even een tijdje op hetzelfde, denk dat dat veel meer rust zal geven

Sorry, maar hier kan ik niet zoveel mee :?

Ja overgestapt van bv naar flesvoeding was helaas noodzakelijk.

En overgestapt van nutrilon 1 naar omneo was echt niet dat hij daar nu heel erg onrustig van wordt.

Maar ik denk gewoon dat de omneo niet geschikt is voor hem…Dat kan toch??? aangezien hij veel meer poept en daar ook stukjes inzitten.

Mijn vraag is dus kan ik in de gewone nutrilon rijstebloem in de fles doen tegen het spugen of is dan nutriton weer beter?

rijstebloem is bijvoeding, dus dat zou ik niet doen.

rijstebloem dient ook een ander doel dan nutriton, dus ik zou daar naar kijken

het probleem is het spugen, en nutriton verdikt de voeding zodat deze minder makkelijk omhoog komt. dat lijkt mij nu dus de beste keuze.

succes!

Nutriton:Baby’s spugen doordat het maagklepje nog niet is volgroeid en de maag nog niet helemaal afsluit. De voeding wordt dan gemakkelijk teruggegeven. Als je kindje daarbij ook nog eens gulzig drinkt, is de kans op spugen groot. Nutrilon Nutriton is johannesbroodpitmeel, een natuurlijk verdikkingsmiddel dat afkomstig is van de vruchten (peulen) van de johannesbroodboom. Doordat het johannesbroodpitmeel de voeding dikker maakt, drinkt je kindje rustiger en blijft de voeding makkelijker in de maag.

Rijstebloem:Als je je kindje laat kennismaken met vaste voeding, zorg dan dat deze bestaat uit pure ingrediënten. Rijstebloem is van nature glutenvrij en mild van smaak en dus uitermate geschikt voor de overgang naar vaste voeding. Bambix Rijstebloem is precies afgestemd op de leeftijd en ontwikkeling van je baby. Het is zacht van structuur, licht verteerbaar en zit vol belangrijke bouwstoffen

Fietje, heel erg bedankt voor je antwoord, een schepje Nutriton is dus inderdaad nog de beste optie…

Wist niet dat rijstebloem echt onder bijvoeding valt, dus weer wat geleerd!

Nutriton is ook het enige wat in de maag door het maagzuur niet weer vloeibaar wordt gemaakt. Een fles dikke rijstebloem is door het maagzuur binnen 10 minuten weer net zo vloeibaar als een fles melk (de functie van de maag is om het voedsel vloeibaar te maken zodat het naar de darmen door kan :wink: ) Johannesbroodpitmeel is het enige wat dus bestemd is om het maagzuur tegen te gaan en ervoor te zorgen dat het niet weer omhoog komt.

Overigens hoef je Nutrilon 1 niet te mengen met Nutriton; daar is Nutrilon AR voor (voeding speciaal voor spugen)! Nutrilon AR is net als Omneo een kant en klaar product. Het is gewone Nutrilon gemengd met jbpm. Nadeel is alleen dat je moeilijker je eigen verhouding kunt maken dan met losse jbpm, maar wellicht is het voor jullie de perfecte verhouding.

Is wel iets duurder dan de gewone Nutrilon, maar zeker goedkoper dan de Omneo.

Viel rijstebloem altijd al onder de bijvoeding? Ik dacht dat dat tot voor kort al veel eerder aan het flesje van een baby toegevoegd mocht worden…

@Ici wrote:

Viel rijstebloem altijd al onder de bijvoeding? Ik dacht dat dat tot voor kort al veel eerder aan het flesje van een baby toegevoegd mocht worden…

Op het pak staat vanaf 4 maanden dus ik neme aan dat het bijvoeding is.