We zijn een paar weken geleden bij Rick begonnen met bijvoeden (fruit en groente) en dit gaat nu zo goed dat we zijn schema nu sinds afgelopen donderdag naar 4 flessen hebben gezet. Dit gaat op zich wel goed, maar ik deed dus in de laatste fles rijstebloem en hij liet elke keer wel zo’n 70-80 staan. Nu net dus ook weer. Paar keer weer geprobeerd hem nog wat te laten drinken maar hij houdt dan zijn lippen stijf op elkaar en drukt zijn hoofd weg in mijn oksel zodat ik er niet meer bijkan :lol: . Toen heb ik hem een flesje nog gemaakt van 60+2 met alleen nutrilon en die dronk hij zo leeg :shock: .
Zou het kunnen dat hij die rijstebloem gewoon niet lekker vindt of dat hij dat dikkere niet fijn vindt?
Zijn er meer kindjes die rijstebloem niet willen?
Groetjes Renate
Hier nog eentje .
Ik heb Olivia een paar weken geleden Bambix gegeven (die van zes maanden) en na een paar teugen hield zij haar kaakjes stijf op elkaar. Heb het nog een paar keer geprobeerd en ze wilt het gewoon niet. Ik weet niet of het komt omdat het dikker is of dat het sneller eruit komt.
Ik heb er een paar hapjes met een lepeltje gegeven en dat at ze wel op. Volgens mij wilt ze alleen maar melk uit de fles.
Best wel vervelend wat een papfles in de ochtend is juist makkelijk op de dagen dat ik moet werken. Een heel bordje pap geven kan zo lang duren. Denk ook niet dat ze dat leuk vindt 's ochtends. Ze vindt het echt lekker om bij de eerste fles lekker tegen mij aan te liggen met d’r oogjes dicht en lekker te drinken.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67584
Ik had dus hetzelfde probleem… maar achteraf had ik denk ik dat ik het verkeerde speentje had… (drinkt gewoon uit de difrax speen maat s, had eerst maat l gekocht en maat m ging/gaat dus goed.)
Nu eet hij zijn fles helemaal leeg.
Gewoon elke keer aanbieden, zorg voor de goede speen :doh: .
Soms kan het idd ook liggen aan de struktuur. Als de rijstebloem niet helemaal is opgelost kan een kindje het ook raar in het mondje vinden. Dit kun je verhelpen door het water warmer te maken, rijstebloem erin, goed schudden, laten afkoelen, dan de voeding erin en gewoon warm maken.
@NoortjeP wrote:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67584
Ik had dus hetzelfde probleem… maar achteraf had ik denk ik dat ik het verkeerde speentje had… (drinkt gewoon uit de difrax speen maat s, had eerst maat l gekocht en maat m ging/gaat dus goed.)
Nu eet hij zijn fles helemaal leeg.
Gewoon elke keer aanbieden, zorg voor de goede speen :doh: .
Soms kan het idd ook liggen aan de struktuur. Als de rijstebloem niet helemaal is opgelost kan een kindje het ook raar in het mondje vinden. Dit kun je verhelpen door het water warmer te maken, rijstebloem erin, goed schudden, laten afkoelen, dan de voeding erin en gewoon warm maken.
Speenprobleem is het denk ik niet want ik gebruik wel een papspeen.
En hij begint wel heel enthousiast te drinken totdat hij zo’n 150 cc gehad heeft en daarna weigert hij. Dan is datgene wat hij binnenkrijgt natuurlijk ook dikker dus misschien is dat het.
Groetjes Renate
Nims: jij ook een “probleem” met rijstebloem dus. 's Morgens idd een bord pap als je moet werken vind ik ook niet handig hoor. Lienke dronk altijd heerlijk haar pap uit de fles dus hopelijk gaat Rick dat ook nog leren :roll: .
Groetjes Renate
het laatste beetje heeft Stan ook vaak moeite mee, dan verdun ik gewoon nog iets met water…
Of idd eerst de rijstebloem laten oplossen en daarna de voeding erbij en verwarmen… :thumbup: