rijstebloem in fles of als papje

ik kom er niet meer uit. J. krijgt nu een tijdje door zijn laatste fles (rond 19:00 uur) 2 eetlepels rijstebloem.

hij krijgt dus 190 + 6 scheppen voeding en dan 2 scheppen rijstebloem.

dat gaat heel erg goed, maar op dagen dat hij naar de opvang is geweest, is hij zo moe dat hij tijdens het drinken van de fles gewoon in slaap valt :zzz: we moeten dan alle trucjes in de doos tevoorschijn halen wil hij drinken. de fles uitstellen werkt niet echt, want als het zijn tijd is om te eten krijst hij de hele boel bij elkaar :mrgreen:

we hebben ook geprobeerd om hem dan maar even te laten slapen, maar zodra de fles daadwerkelijk uit zijn mondje gaat, wordt hij weer wakker :wall: :mrgreen:



nu had ik het idee om de laatste fles dan maar in de vorm van een papje met een lepeltje te geven.

dan zou hij volgens het pak 190 water + 6 scheppen voeding + 5 a 6 scheppen rijstebloem krijgen.



maar nu is mijn vraag, is dat niet teveel? en raakt hij niet in de war als hij dan weer een keer een fles met 2 scheppen rijstebloem krijgt? want we willen dit dan alleen op creche dagen op deze manier geven.

en hoe gaat het dan met zijn zuigbehoefte? is die dan wel bevredigd?



ik ben gewoon erg onzeker op dit gebied, dus ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen!

Ik zie dat je kindje vier maanden is… persoonlijk zou ik het via flesje proberen blijven aan te bieden.

Waarom?

Omdat ik denk dat het met lepeltje nog veel te vermoeiend zal zijn om zoveel op te eten op deze leeftijd. En het probleem is net dat hij al zo moe is…

Is het geen optie dat flesje een beetje te vervroegen, dus om 18.30 u bijvoorbeeld. Dan is hij misschien nog net wakker genoeg om het leeg te drinken zonder in slaap te vallen…



liefs

Gerda

Ik zou net als mijn voorgangster schrijft nog niet met een bordje pap gaan beginnen.



Ik weet niet of je al bijvoedt, maar van een lepeltje eten was hier echt even wennen. Over een bord pap van 200cc doet ze nu soms nog wel ruim een half uur.



Vanaf dat mijn dochter pap uit een bordje kreeg wisselde ik dat wel eens af, ene dag de ochtendfles vervangen door een bordje pap en de andere dag de avondfles. Daar had zij geen moeite mee, wel als het te laat werd ;).



Maar omdat je zoontje al zo vermoeid is zou ik niet nu al beginnen met eten van een lepeltje.



Valt me trouwens op dat je het over 190cc water hebt met 6 schepjes melk. Nou kan het zijn dat het met andere melk anders is maar ik ben gewend om 180cc met 6 schepjes te doen en dat ben ik bij meer merken zo tegengekomen.



Als vervroegen een optie is, zou ik denk ik proberen het flesje iets eerder aan te bieden.



Succes.

die 190 doen we zodat hij dan iets meer water krijgt zodat hij beter kan p :silenced: pen :mrgreen: normaal is het inderdaad 180.



ik denk dat we dat dan maar gaan proberen, om de fles iets eerder te geven. dan kan hij daarna in bad en dan lekker slapen.



ik dacht aan het lepeltje omdat hij nu ook druppels voor het poepen op een lepeltje krijgt en dat gaat heel erg goed, hij vindt dat echt leuk! verder krijgt hij nog geen bijvoeding.

Yari kreeg ook al vanaf de 4 maanden dingen van een lepeltje, vond hij erg fijn.

Geen problemen mee gehad hoor :thumbup: