rijstebloem bij iedere fles?

Onze zoon is 4 maanden oud en spuugt veel. Hij krijgt 4x 200 voeding van friso comfort. Bij de laatste fles rond 20.00uur doen we 3 schepjes rijstebloem. Hij wordt dan wakker rond 4 a 5 uur en heeft dan niet of nauwelijks gespuugt. Kunnen we iedere fles aanvullen met schepjes rijstebloem?? Graag tips hierover.

Ook zou ik graag willen weten hoe anderen een ritme hebben gekregen. Wij hebben geprobeerd om hem rond 23.00 nog een fles te geven. We moeten hem dan wakker maken en vaak geeft hij weer veel terug. Werd hij rond dezelfde tijd wakker. Nu hebben we besloten om hem lekker te laten slapen. Het nadeel is dat het iedere dag weer kijken is wanneer hij wakker wordt en daar passen we de voedingen (om de 4 uur) op aan. Hij gaat binnenkort naar de opvang en het zou prettig zijn om een vast schema te hebben. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Aan het CB heb ik niet veel moet ik zeggen…

Alvast bedankt!!

Hier hebben we een ritme door elke ochtend op hetzelfde tijdstip te beginnen.

Rond 07.00/07.30 (ook in het weekend :wink: ), geven wij Lucas de eerste fles van die dag.

En zo om de 4 uur, 5 flessen.

7-11-15-19-23

De laatste voeding is inmiddels vervroegd naar 22.00, en willen we uiteindelijk om 19.00 hebben en dan kunnen we de fles van 19.00 laten vervallen, zodat hij 4 voedingen krijgt.

Maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor.

We houden die voeding ook bewust kleiner, zodat die straks makkelijker af kan vallen.

Hij krijgt 4 x 200 en 1 x 165.

Wij maken hem voor de laatste fles ook gewoon wakker. Hij gaat na nr 4 naar bed, en dat is rond 19.30.

Om 21.30/22.00 maken wij hem wakker, en die fles drinkt hij vaak slapend op, en we kunnen hem zo weer terug in bed schuiven.

Sinds een week of 3 word hij 's nachts veelvuldig wakker, beginnend vanaf 02.30 tot soms de tijd dat we opstaan.

Morgen naar het CB, dus misschien in overleg hier ook wat rijstebloem bij de laatste voeding, of toch het volume ophogen. Ik wacht het even af.

Maar wat betreft het spugen, is het misschien een idee om de rijstebloem te vervangen door johannesbroodpitmeel (nutriton)?

Dat is tegen het spugen, en werkt ook wel vullend doordat het de voeding dikker maakt zodat er minder gespuugd word.

Volgens mij kan je dat aan elke voeding toevoegen, maar dat zou je even op het pak na moeten lezen, ik geef het zelf niet, dus dat durf ik niet te vertellen.

Wellicht iemand anders hier.

Bedankt voor je reactie. Welke voeding geven jullie dan? Wij geven al comfort en daar zit johannesbrootpitmeel in verwerkt. Er wordt geadviseerd om een papspeen te gebruiken maar dan heeft hij de fles binnen 10 minuten op. Kan ik misschien beter een 3 standen speen gebruiken. Heb je daar ook ervaring mee?

Het schema van 7,11 enz. wil ik ook naar toe maar als hij om 4 of 5 uur wakker wordt moet hij ook echt de fles. Hij heeft dan vaak al 8 uur geslapen en langer mag volgens mij ook niet. Om 23.00 uur nog een fles heeft geen zin omdat hij dan rond dezelfde tijd wakker wordt. :?

Volgens de dieestisen van Nutricia mag hij 7 scheppen rijstebloem verdeeld over de dag. Maar het is niet bekend dat ze daardoor minder gaan spugen. Hooguit wat langer over een fles doen… Ik ga dadelijk maar eens kijken of hij weer kletsnat is. Anders maar eens wat johannesbroodpitmeel gaan proberen.

Zou het idd even met een andere speen proberen… een papspeen gaat hier ook nog te hard…met nutriton en rijstebloem…Nu gebruik ik de 3 standenspeen… (zonder rijstebloem op stand 2) (met rijstebloem op stand 3)

Hij doet ongeveer 20 minuten over zijn fles en ik merk dat hij dan minder last heeft van overgebleven zuigbehoefte.

PS: Mijn zoon heeft Forte

Wij geven nutrilon hypoallergeen en hebben daar een tijdje nutriton bijgevoegd omdat hij ook rond 4/5 uur kwam voor de fles. En dan was het iedere dag maar rekken en rekken om niet te veel te hoeven geven. Nu is hypoallergeen wel licht verteerbaar, dus daar kan het dan ook aan liggen.

De voeding met nutriton dronk hij trouwens met een aventspeen nr. 3. Volgens mij kan dat met pap ook prima. Gewoon een keertje proberen. Zelf ben ik niet kapot van de 1-2-3 speen.

Ritme heeft hij op een gegeven moment zelf gekregen. Hij gaat rond 19.00 naar bed en dan maken we hem rond 21.30 wakker voor de laatste fles.

Voor de eerste fles wordt hij rond 7 uur voor wakker en dan om 10.30 uur, rond 14-14.30 uur en de 4de meestal net voor zessen. Hij wil echt om de 3,5 uur eten en dan slaapt hij de hele nacht.

Als jullie de laatste fles al om 8 uur geven, dan is hij 8-9 uur later gewoon weer wakker. Dus dan zou ik proberen de laatste fles een uurtje later te geven. Dat is dus effe een paar dagen wat rekken, maar hopelijk slaapt hij dan tot een uurtje of 7.

Succes ermee :thumbup: