rijstebloem/ bambix

Ons dochterje is nu bijna 7 mnd. Met 5,5 - 6 mnd zijn we gestart met bijvoeding. Eerst fruit n nu ook de warme voeding. Smorgens krijgt ze sinds een weekje of 2 pap.



Nu komt het.

Ik geef haar bambix 6 maanden omdat we de pak uit een kraampakket hadden liggen. Dus heb ik nooit voor een winkelschap hoeven staan en gezien dat er ook andere soorten zijn. Nu begin ik te twijfelen of ik niet had moeten beginnen met rijstebloem omdat deze misschien lichter op de maag ligt?



Klopt dat of kan het geen kwaad, moet ik alsnog rijstebloem kopen. Is deze niet aanvankelijk voor beebs vanaf 4 mnd?



Ik heb nl ook het idee dat ze haar fruit van 0930 - 1000 uur minder goed opeet, toch te vol?

Kan geen kwaad hoor. Zeker niet omdat je het al een maand geeft en je het niet hebt over krampen…

B’Elanna heeft nooit rijstebloem gehad, die lustte het gewoon niet. Dus die is meteen aan de pap gegaan.

Als je denkt dat ze haar fruit minder eet, kun je dat evt op een ander tijdstip geven…

Volgens mij raden ze aan om met granen te wachten tot ze een maand of 6,7 zijn omdat die gluten bevatten. Rijstebloem bevat geen gluten, dus als je eerder wat wil geven moet je dat gebruiken.



Beginnen met Bambix kan geen kwaad denk ik, je kan alsnog rijstebloem kopen maar het hoeft niet.



Ik denk dat granen wel langzamer verteren dat rijstebloem. Mijn dochter heeft in ieder geval zeker de eerste 2-2,5 uur geen honger meer als ze pap gehad heeft. Dus misschien toch fruit wat later?



Succes!

hoii rijstebloem isidd lichter…



wat wij deden is eigenlijk alleen maar sávonds de fles verdikkenomdat onze dochter idd overdag anders ook te volbleef van de ochtend fles