Rijdende rechter

Iemand gister de rijdende rechter gezien?

GIng om een lichamelijk beperkte jongen die een keuken zou krijgen. Nou zag het er niet uit hoor dus hij verdiende ook wel dat het een mooie keuken werd. Rechter deed de uitspraak en stelde hem in het gelijk De directeur van de zorginstelling moest voor hem een passende keuken maken. (terecht)

zegt die presentatrice aan hem nu moet je wel voor meneer die en die koken , zegt die jongen als hij van arsenicum houdt :wall: dat zeg je toch niet ? Die Directeur was woest en was er nog niet meer klaar mee nee dat kan ik me voorstellen na zo’n opmerking.

hmm nee niet gezien…,

Maar waar ging het verhaal precies over dan? Bedoel woonde die jongen in een instelling (neem aan van wel haha), waarom kwam dat tot in een rechtzaak?

Maar ja die opmerking; ik vind het niet kunnen!

Maar weet ook niet wat er allemaal van te voren gespeeld heeft tussen de instelling en die jongen…,

Uitzending staat op uitzendinggemist.

De jongen woont idd in een zorg instelling zou een keuken krijgen alleen voldeed steeds niet aan zijn wens (terecht hoor) Hij kreeg dus zijn gelijk maar maakte dsu zo’n opmerking

ga efkes kijken! :thumbup:

Zoals ik het nu lees kan ik er wel om lachen.

ipv ammehoela, hij kan mijn rug op etc

Ik kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten om nu voor die man te gaan koken. Wat een raar voorstel ook van die presentatrice (net als nelleke van de krocht, die zegt ook altijd van die dooddoeners… want eerlijk, wat moet je er nou op zeggen?!)

Ik heb het net terug gekeken, en ik moet eerlijk zeggen ik vond ze allebei niet zo netjes tegen elkaar.

Maar idd die opmerking van die arcenicum was wel het toppunt, daar zou ik, op zijn zachts gezecht, ook niet blij mee zijn.

Ja ik heb het gezien, ik vind de informatie te beperkt om er iets zinnigs over te zeggen. De presentatrice had ook een gekleurde bril op en legde bij beiden partijen worden in de mond.

En ja die opmerking van die man :roll:

klopt hoor , allebei waren ze niet vriendelijk

heb het ook gezien en ik stond inderdaad ook :shock: zo te kijken toen hij dat zei…

nou ja weet je? De opmerking klopt inderdaad niet. :naughty:

En de keuken mocht er inderdaad wel anders uitzien.

Maar van een andere kant heeft die directeur ook wel weer gelijk; bedoel die man bleef zich afzetten en negatief uiten over alles.

En hoe je het ook wendt of keerd, als je in een instelling woont krijg je maar een bepaald budget. En een instelling kan nooit aan ieders wensen helemaal voldoen!

Dit komt doordat de zorg continue moet inleveren.

Bij “ons” (haha) hebben clienten zich ook aan regels en dergelijke te houden, en hebben ze zelf ook niet te zeggen wat ze precies in huis willen. Daar is namelijk het geld niet voor.

Blijft moeilijk, deze kwesties als je niet alles weet natuurlijk :wink:

Ik had de indruk dat er al veeeeeel meer gespeeld had dan alleen die keuken en dat die directeur daarom zo onproffesioneel was :think: (zijn manier van uiten en verwoorden)

Die keuken zag er inderdaad niet uit :naughty: . Terecht dat er wat aan gedaan moet worden.

@mayo28 wrote:

Ik had de indruk dat er al veeeeeel meer gespeeld had dan alleen die keuken en dat die directeur daarom zo onproffesioneel was :think: (zijn manier van uiten en verwoorden)

Ja dat had ik dus ook!

Zoals ik het zo lees vind ik het wel grappig die opmerking, maar heb verder ook het stukje niet gezien.

Hier eet een client wel een chiliconcarne en dat is verbasterd naar cyaankali aangezien ze het totaal niet kan uitspreken.

Dus er wordt geregeld cyaankali met rijst gegeten, is ook nog een idee voor die jongen :lol:

en toch kan ik hem wel begrijpen met zijn uitspraak.

Als je al een tijdje aan het “vechten” bent voor een normale keuken,

terwijl jij daar recht op hebt en hun zeggen van niet,

ja je hebt alleen maar recht op een bij elkaar geraapt zooitje, dan word word ook ik er zat/chaggie van.

en daarbij alles wat de directeur over hem zei was kwetsend.

de jongen loog alleen maar en kon niet koken etc.

en dan ook nog even voor hem koken hij kon mij ook de pot op.

tevens daarbij die keuken, zijn vrouw zou er genoegen mee nemen?

nou dat geloof ik ook niet!

Die directeur zat in het totaal verkeerde beroep als je het mij vraagt…ik ergerde me dood aan die man.

En zelfs op het laatste moment nog even snel: oké er moet een keuken komen maar wat voor een is niet gezegd (of woorden van die strekking)

“mijn vrouw zou er genoegen mee nemen” Yeah right!

“als ie kan en wil koken gaat ie maar in de wijk wonen” Zucht

“hij kan zijn eigen brood niet eens smeren hoe kan hij dan afgieten”

En zelfs als twee deskundigen de verhalen van die jongen bevestigen over een speciale pan zo meesmuilend zitten lachen

En oh ja als een andere deskundige (was dat niet de zoon van maurice de hond) begint over zijn visie op het verhaal ineens er doorheen gaan roepen dat het om de keuken gaat en niet om zijn zelfstandigheid terwijl dat zijn eigen argument steeds wél was…

Nee dank je ik geloof dat ik de , volgens mij, grappig bedoelde opmerking van “cliënt in kwestie” wel enigszins kon begrijpen eigenlijk…

@mamy wrote:

Die directeur zat in het totaal verkeerde beroep als je het mij vraagt…ik ergerde me dood aan die man.

En zelfs op het laatste moment nog even snel: oké er moet een keuken komen maar wat voor een is niet gezegd (of woorden van die strekking)

“mijn vrouw zou er genoegen mee nemen” Yeah right!

“als ie kan en wil koken gaat ie maar in de wijk wonen” Zucht

“hij kan zijn eigen brood niet eens smeren hoe kan hij dan afgieten”

En zelfs als twee deskundigen de verhalen van die jongen bevestigen over een speciale pan zo meesmuilend zitten lachen

En oh ja als een andere deskundige (was dat niet de zoon van maurice de hond) begint over zijn visie op het verhaal ineens er doorheen gaan roepen dat het om de keuken gaat en niet om zijn zelfstandigheid terwijl dat zijn eigen argument steeds wél was…

Nee dank je ik geloof dat ik de , volgens mij, grappig bedoelde opmerking van “cliënt in kwestie” wel enigszins kon begrijpen eigenlijk…

BEN HET HIER HELEMAAL MEE EENS

HAD LEKKER VERKOPER VAN KEUKENS GEWORDEN OFZO