Rijbewijs

mijn man heeft zijn rijbewijs pas vorig jaar gehaald, op aandringen van mij. En oh hij is er nu zo blij mee. Vroeger vond ie het niet nodig, je had het openbaar vervoer toch, maar nu die kan rijden is hij een stuk flexibeler geworden.



Hij heeft destijds een pakket gekocht van 1000 euro…(weet het aantal lessen niet meer, iig meer dan 20) en dan examen zat er in en als hij zou zakken was de 2 examen de helft van de prijs. En helaas is hij de 1e x gezakt en moest hij nog een paar extra lessen nemen en de helft van een zijn 2e examen. Geloof dat hij niet meer dan 1500 euro kwijt was.



Ik zou als richtlijn voor jou gewoon 2000 euro sparen…en als je eenmaal begint! Probeer het dan wel af te maken, als je halverwege stopt en je moet eerst weer sparen en er zit weer een tijd tussen dan verleer je het gewoon…en dat zou jammer zijn!

Ik heb nu een pakket van 30 lessen + examen voor 1360 euro…

Ik ga sparen!

Hahaha en dan komt hier hopelijk volgend jaar een vervolg op met de volgende stap!

Zijn die theorieboeken de laatste jaren erg veranderd? Ik denk dat die boeken van mn ex hier nog ergens moeten liggen :shifty: ! Die zijn van, ik gok, 2005/2006? :think: Kan ik het aankomende jaar alvast de theorie gaan leren!

Goed zo :thumbup: :mrgreen:



Eh volgens mij zijn er wel een aantal regels veranderd…maar durf het ook niet met zekerheid te zeggen. Zal het ergens navragen, anders leer je straks verkeerde dingen, da’s ook zo lullig

Oh en volgens mij is het in de steden ook vaak wat duurder bedenk ik me net…

ja de boeken zijn volgens mij veranderd…

je kan evt bij een rijschool informatie opvragen hoeveel het kost en dan vragen of die boeken nog kloppend zijn… zo heb je 2 vliegen in 1 klap :wink:

Ik ben bezig met rijlessen.

Theorie heb ik nog niet.



Mijn rijlessen kosten 43,50 per uur, maar ben verplicht om blokles te nemen, dus twee uur achter mekaar. Ik heb jaren zo gereden zonder rijbewijs dus het eerste deel van rijles heb ik al helemaal onder de knie en bespaart me zeker 12 lessen uit.



Rijbewijs halen is een prijzig iets dat weet ik wel, want ik heb nu pas 4x2 uur les gehad, maar ben er nog lang niet. Mijn instructeur zei wel, als jij nou je theorie eens gaat halen, dan hoeft het allemaal niet zo lang te duren…



Compliment!! :stuck_out_tongue:





Ik geloof dat het in maart allemaal weer moeilijker werd ofzo, hoorde ik???

Hoi,



Is moeilijk te zeggen hoeveel lessen je nodig hebt en qua slagen, ook al rij je de sterren van de hemel, en ze hebben er op die dag al genoeg laten slagen, ben je echt gezakt hoor :wink: + dat als je zakt het niet altijd jou fout hoeft te zijn.





Ik betaalde voor 1,5 uur 37,50 (GULDEN) :mrgreen:



En ik had een mentor examen :wink: wel gezellig hoor :angel:



gr melanie

Ik wil ook gaan beginnen met lessen. Wil alleen eerst goed studeren op de theorie en dan pas mn eerste lessen nemen! Las hierboven ergens wat over een vernieuwd theorie-examen…





Het huidige theorie-examen

Het theorie-examen bestaat sinds 1 januari 2008 uit drie onderdelen:



40 vragen over wetten en verkeersregels;



10 vragen over verkeerinzicht en risico’s;



5 vragen over gevaarherkenning (deze tellen pas vanaf 1maart 2009 mee!).



Vernieuwd theorie-examen per 1 maart 2009

Het theorie-examen voor de personenauto bestaat per 1 maart 2009 uit drie onderdelen:



Een onderdeel over gevaarherkenning (25 vragen);

Een onderdeel over verkeersregels (30 vragen);

Een onderdeel over verkeersinzicht / risico’s (10 vragen).



Vanaf 1 maart 2009 slaag je voor het vernieuwde theorie-examen als:



je 12 vragen goed hebt (van de 25) van het onderdeel gevaarherkenning;

je 35 vragen goed hebt (van de 40) van de onderdelen verkeersregels en verkeersinzicht.



Info: cbr.nl :wink:

Ik heb jaren zo gereden zonder rijbewijs dus het eerste deel van rijles heb ik al helemaal onder de knie en bespaart me zeker 12 lessen uit.


jaaa goede tip om geld uit te sparen: gewoon eerst zonder rijbewijs gaan rijden :roll: ik ben best wel een beetje voor burgelijke ongehoorzaamheid, maar niet als het om verkeer gaat en je daarmee door je gebrek aan inzicht en door domme fouten dus anderen de dood ik kan jagen, mijn kind bijvoorbeeld...

marite, je hebt het nieuwe rijden, das een onderdeel van het theorie, over zuinig en milieubewust rijden en zo. volgens mij is dat van na 2006. dus ik zou ergens kijken of je tweedehands nieuwere boeken (cdroms!!) kunt krijgen.
ennu: probeer het theorie maar voor maart te halen, echt. ik kreeg een aantal van die proefvragen tijdens mijn theorie, daar werd je dus echt niet vrolijk van....