Hallo,
Ik en mijn vriendin kwamen 19 jaar geleden bij elkaar in de klas we zijn een tijdje niet met elkaar om gegaan maar nu alweer een aantal jaren.
Ni willen we een reunie gaan organiseren met de klasgenoten bij wie we 4 jaar lang mee op school hebben gezeten.
Ik ben dus al mensen aan het opsporen maar dan?? :think:
Waar doe je zoiets en wat doe je dan? Iemand ideeen of tips?
Ooh ik woon zelf in de stad Groningen en daar stond de school ook.
Esmie
Idd eerst alle mensen opsporen
Datum,tijd,locatie bedenken, regelen.
Uitnodigingen maken en versturen.
Kijk op facebook-hyves-schoolbank, google naam-achternaam, geboortedatum.
Ik heb het ooit gedaan met een groepje waar ik toneel mee speelde.
We hebben gewoon de lokatie van toen gevraagd of we daar in een zaaltje terecht konden en dat kon. Dus misschien dat je school kunt benaderen?
We hebben toen een film gekeken van een toneelstuk dat we speelden, koffie thee en koekjes erbij. En daarna zijn we met zijn allen wat gaan eten in een kroegje (10 man waren het geloof ik).
Ik ben echt zo’n reunietijger, geloof ik. Heb m’n 3e reunie alweer georganiseerd (van verschillende scholen, dat wel!)
Wij hebben het alle keren op de school zelf gedaan, leuk om weer terug te zijn in het oude gebouw. Twee keer hebben we een buffet laten komen, maar de laatste keer hebben we in het plaatselijke restaurant een zaaltje gehuurd. Dat viel qua prijs erg mee, en je hebt in een gezellige ambiance de mogelijkheid om onder elkaar te zijn. Dat vond ik een stuk leuker dan het buffet op school.
De laatste keer hebben we ook een oud-docent benaderd om ons nog eens les te geven. Dat was super! Hij vond het heel leuk om te doen. Grappig om te zien dat iedereen meteen weer in z’n studentenrol valt :mrgreen:
Een andere keer hebben we de nieuwe praktijklocaties vlakbij de school bezocht, de meesten hadden dit nog niet gezien.
Vaak hoef je niet zo heel veel te organiseren, het bijkletsen neemt vaak al zoveel tijd in beslag. Bij aanvang zorgen voor een kopje koffie/thee met iets lekkers. Daarna wat fris/alcoholische dranken/hapjes.
En vraag iedereen om foto’s uit die tijd mee te nemen, en natuurlijk foto’s van nu (gezin etc)
En maak natuurlijk veel foto’s, vooral een groepsfoto. Naderhand kun je die iedereen per mail nog toesturen.
Veel plezier alvast!
Je kunt ze via internet proberen op te sporen en via andere mensen die je al gevonden hebt.
Als het schoolgebouw er nog is zou het daar misschien kunnen anders een ander iets , zaaltje ofzo zoeken waar je het kunt doen.
En mensen vragen foto’s te zoeken en deze op die avond te bekijken, misschien is er nog iemand die een film gemaakt heeft en misschien is deze er nog dan zou je die kunnen gaan bekijken. Verder leuke muziek draaien, eventueel uit die tijd en veel bijkletsen.
Veel plezier en succes met het organiseren, hoop dat het een leuke avond zal zijn.
Ik heb van de zomer net een reunie gehad, echt heel leuk!
Ze (twee oud klasgenootjes) hadden zoveel mogelijk mensen opgespoort via hyves/facebook/??? en via-via, eerst gepeild of er animo voor was, daarna 2 data’s door gegeven en toen de handigste dag gekozen, kregen een uitnodiging via de mail met een dagprogramma.
De reunie was op de boerderij van de ouders van 1 van de organisatoren. Gezellig in de tuin, eerst thee/koffie/sap met taart en begroeten/ontmoeten/kletsen, en daarna werden we in groepjes gedeelt gingen opdrachten die pasten (met een flinke knipoog) bij onze soort school (Vrije School), zo moest je bijvoorbeeld een jaartafel maken met de materialen die je kreeg, een Vrije School lied instuderen, een schilderij maken en een zo sofisch mogelijke cocktail maken :lol: . Dat gingen de groepen aan elkaar presenteren en zo kregen we punten, de winnaars kregen een cadeautje en een Rudolf Steiner medaille :lol: , daarna nog kletsen, daarna barbecueen en nog verder kletsen.
Het was echt heel erg geslaagd en goed :thumbup: !
Het was ook erg speciaal dat onze meester even langs kwam!
Ja het opsporen lukt op zich wel.Krijg ook al leuke reacties.
Maar ik bedoel meer waar hou je de reunie en wat ga je doen?
Bij mij of mijn vriendin kan het al niet.
En hoe doe je dat met de kosten?
Zulks soort dingen vraag ik me af ik ben niet heel creatief :oops:
in elk geval bedankt voor jullie antwoorden tot nu :mrgreen:
Ik heb het vorig jaar ook georganiseerd. Het was van de lagere school.
We hebben gewoon het plaatselijke cafe afgehuurd incl. drank en hapjes en dat kostte 25 euro pp. We hadden wel iets te ruim geteld want we hebben nog 185 euro over.
Wij als organiserend team (gedrieen), vinden dat wij daarvoor wel een etentje verdiend hadden. Dat etentje moet nog altijd een keer geregeld worden :oops: :oops: :oops:
Oja ook leuk om te doen… Ik had iedereen een overzichtje gemaild waarop men in moest vullen, burgelijke staat, wat ze deden tegenwoordig en wat ze verder nog voor leuks te melden hadden. Niet iedereen heeft hier aan meegewerkt, maar heb op die manier een heel leuk digitaal boekje samengesteld…
Oh ja, wij moesten ook 25euro p.p. betalen geloof ik (of 20… ik weet het niet meer :oops: ).
En ook wij hadden toen we daar waren een vragenlijst ingevuld en daaruit werden vragen gehaald (van ieder 1) en dan moesten wij raden wie dat was en dan kon je er wat over jezelf vertellen.
En dit was ook een reunie van de basisschool (alhoewel de meesten tot aan het examen jaar bij elkaar zijn gebleven).
Hallo,
Goed in heb de meesten al opgespoort en ze zijn alemaal erg positief.
We zijn met ongeveer 20 man.
Maar nu??
Ik weet gewoon niet wat we kunnen gaan doen ik kom er niet uit.
De school zelf valt al af die is een aantal jaar geleden afgebroken en er staat nu een heel andere school.
Bij mij thuis kan het niet.
Wie heeft er nog tips??
Esmie
Is er niet iemand uit de groep errug geslaagd en woont daaromerrug groot dat het daar kan?
Anders een eetgelegenheid oid?
In Groningen is wellicht Huize Maas aan de Vismarkt een leuke plek om een reunie te houden? Ze hebben daar volgens mij diverse ruimtes en vast ook wel een ruimte geschikt voor ongeveer 20 mensen. Ik zou me ook zo maar voor kunnen stellen, dat ze ook nog wel voor enig vertier kunnen zorgen…
Ik zal je ook nog even een link mailen, waar je misschien wat andere leuke locaties kan vinden…