Ik wil voor de sint voor mijn dochter wat poppenkleertjes maken, maar ze is nu op een leeftijd dat ik niet meer stofjes uit mn kast durf te pakken daarvoor. Dus ik dacht, misschien heeft iemand hier wat leuke stukjes stof over. Tis een echt meisjesmeisje, dus stipjes, bloempjes, hartjes, roze, paars etc vindt ze allemaal leuk. Handig voor mij zijn stofjes die bij elkaar passen, kan k een setje maken vwn bijv een broekje en truitje.
Evt heb ik ook stofjes te ruil
ik ga binnenkort een dekbedje en kussentje maken voor het poppenbedje en hou ongetwijfeld stof over… zodra ik dat heb dan geef ik een gil…
We hebben nog 2 oude paars/roze gordijnen (beetje doorzichtig) liggen die anders in de kliko gaan, weet niet of dat wat is ?
het is wel blauw, maar dan wel met een wit bloemetje erop.
Weet niet hoeveel je nodig hebt?
Als je het wat vindt en je weet hoeveel je nodig hebt… dan meet ik wel even voor je na of het nog genoeg is (ben toevallig laatst aan de fröbel geweest met laatste stukken, dus het zijn geen halve meters meer, maar mag hopen dat een pop dat niet nodig heeft ).
ik heb wel wat leuks liggen, waar ik ook voor sint een tafeltent van maak, dus het moet ook gewoon daarna mijn huis uit :mrgreen: dus pb me je adres, en ik stuur wat die kant op!
@fiep klophout wrote:
ik heb wel wat leuks liggen, waar ik ook voor sint een tafeltent van maak, dus het moet ook gewoon daarna mijn huis uit :mrgreen: dus pb me je adres, en ik stuur wat die kant op!
Wat voor stofjes? en als er eventueel wat overblijft na Lune…
Ah leuk :dance:
Blauw met een bloempje is ook helemaal leuk hoor, graag
Van zo’n 30x30cm kan ikal wel wat frobelen!
Kan ik jullie dan ook ergens blij mee maken?
Selena, bedankt voor t aanbod, maar van die gladde stof is lastig met poppenkleertjes ( en mijn naaikunsten ).
@Lune wrote:
Ah leuk :dance:
Blauw met een bloempje is ook helemaal leuk hoor, graag
Van zo’n 30x30cm kan ikal wel wat frobelen!
Kan ik jullie dan ook ergens blij mee maken?
Selena, bedankt voor t aanbod, maar van die gladde stof is lastig met poppenkleertjes ( en mijn naaikunsten ).
dit is het stofje… als het zo tenminste beetje overkomt.
Nog steeds interesse? Dan zal ik morgen voor je gaan meten of ik aan 30x30 kom.
Ja leuk die 30x30 horft het niet precies te zijn hoor, in twee delen bijv kan ook (zodat je voor en achterpand uit ander lapje knipt) stel j e maar gewoon een poppentruitje/broekje voor
@Lune wrote:
Ja leuk die 30x30 horft het niet precies te zijn hoor, in twee delen bijv kan ook (zodat je voor en achterpand uit ander lapje knipt) stel j e maar gewoon een poppentruitje/broekje voor
heb geen poppen in huis in formaatje dat jij hebt waarschijnlijk :lol:
Hier zouden de 2 popjes die we hebben zelfs samen wel uit een lapje van 30x30 een broek kunnen krijgen .
Heb in diezelfde kleuren ook nog blauw met een wit stipje en wit met een blauw stipje, ruitjes etc etc…
Zal in elk geval het bloemetje morgen opmeten voor je.
wegens inkomend meubilair van oma moeten we hier 2 kasten leegruimen en 1 kast is dus mijn lappenkast.
Zit van alles aan meidenstofjes tussen… dus dat mag je hebben hoor, geen punt.
Vind je een stuk geruit fleece ook leuk? bijvoorbeeld voor een poppenjas of poncho ofzo?
@mamaMarije wrote:
@fiep klophout wrote:ik heb wel wat leuks liggen, waar ik ook voor sint een tafeltent van maak, dus het moet ook gewoon daarna mijn huis uit :mrgreen: dus pb me je adres, en ik stuur wat die kant op!
Wat voor stofjes? en als er eventueel wat overblijft na Lune…
iets met vogeltjes, zowel in wit met blauwe opdruk, als wit met roze, wit met groen, en zwart met paars en groen met paars. heul lief stofje. is vast nog wat van over na mijn envelop richting lune :thumbup:
Oh dat klinkt leuk zeg
Cell, graag!
hij ligt klaar hoor, komt vandaag naar je toe.
Heb er nog wat andere stofjes bij in gedaan… groen met een wit hartje, rood met wit stipje en nog wat kleinere lapjes met blauw/wit ruitje en halve vlagpuntjes van het bloemetjes stofje.
Misschien zijn dat nog mooi stukjes voor een zakje op een schortje van de pop of afwijkende kontzakken op een broekje oid.
Of een bandana :mrgreen: .
Krijgen we hier wel de garderobe van de pop te zien tzt?
Ha ik ben benieuwd en de dames zullen een modeshow verzorgen hoor :lol: