restje HCG

Hoi meiden,

Eind december ben ik gecuretteerd i.v.m. een miskraam. Vandaag heb ik een test gedaan, die nog héél licht positief kleurde. Er zit dus nog een restje HCG in mijn lichaam.

Weten jullie of dit betekent dat je nog niet zwanger kunt worden?

Of kun je toch al wel weer een eisprong krijgen?

Eigenlijk willen we er meteen weer voor gaan…

Niemand?

Bij mijn weten is het HCG 2 dagen na een bevalling uit je lichaam. Lijkt me toch ook dat het na een curretage ook zo zou moeten zijn.

Kan je misschien niet alweer opnieuw zwanger zijn?

@kantjeboord wrote:

Bij mijn weten is het HCG 2 dagen na een bevalling uit je lichaam. Lijkt me toch ook dat het na een curretage ook zo zou moeten zijn.

Kan je misschien niet alweer opnieuw zwanger zijn?

sluit ik mij bij aan dit zei de gyn ook na de currentage…

ma dan nu de vraag of het weer kan :pray: :angel:

na een curettage kan het best enkele weken duren voor alle hcg uit je lichaam is volgens mijn gyn (ik had anderhalve week later nog een posi test in elk geval, zonder zwanger te zijn). De licht positieve test kan dus nog van de ma zijn. Voor een nieuwe zwangerschap lijkt het me nu nog erg vroeg, je moet toch wel rekenen op 2 weken voor een eitje gerijpt is, dan bevruchting, innesteling enzo, dus op zijn vroegst een week of 4 na de curettage zou ik denken dat je een positieve test van een nieuwe zwangerschap kunt hebben.

Pé, ik heb er verschillende berichten over gelezen.

Bij mij was mijn test na drie weken weer negatief. Maar volgens mij had ik wel gewoon een eisprong.

Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap moest ik regelmatig mijn bloed laten testen op HcG.

Op 21 oktober was het 21000,

op 7 november 25,7 en pas op 17 november was het minder dan 5.

Mijn gyn zei dat ik pas weer een eisprong kon krijgen als het HcG gedaald was tot minder dan 5.

Ik hoop voor je dat je snel weer een eisprong krijgt en zwanger zult zijn!

Oh meiden, bedankt voor jullie reacties!

Weten jullie wat de HCG-drempel is van een zwangerschapstest?

Is dat vanaf 5?

(Dan zou een negatieve test dus betekenen dat je pas een eisprong zou kunnen krijgen?!)

De positieve test kan overigens niet van een nieuwe zwangerschap zijn.

(Een positieve test op dag 15 kan niet)

Volgens mij verschilt die drempel per merk (meestal is de drempel wat lager bij de wat duurdere merken).

Heel veel sterkte en geluk voor de nieuwe ronde!

De waarde verschilt inderdaad per merk. Ik weet de getalen niet precies, maar het is wel meer dan 5 (varierend van 20 tot 50 als ik me goed herinner).

Volgens mij is die drempel bij de meeste merken 50 en bij CB 100. vandaar dat die vaak als het meeest betrouwbaar wordt beschouwd. Als die positief aangeeft, ben je ook echt al een tijd zwanger (en test je niet positief voor je NOD).

Ik heb 1x een curretage gehad en 2x via medicijnen een miskraam opgewekt. En na de curretage had ik na 11 dagen weer een negatieve test. Maar dat verschilt erg per persoon/zwangerschap. En volgens mij kun je gewoon weer een eisprong krijgen, maar een echt duidelijk antwoord kreeg ik er ook niet op vorig jaar, toen ik dezelfde vraag stelde als jou…

Sterkte!

Nienke