relactatie

hoi,

mijn zoontje blijkt allergisch te zijn voor mijn melk ( ja echt, het kan, helaas) nadat ik alle allergene voedingstoffen uit mijn dieet gehaald heb, alleen nog op water en brood leefde wat dat toch niet genoeg om hem van zijn klachten af te helpen.

Nu heeft hij eiwit en soyavrije FV en dat moet hij zeker 2 weken gebruiken. Tot nu toe heb ik gekolft om mijn productie wat op gang te houden, maar ik houd dat geen 2 weken vol ( heb nog 2 andere kinderen enzo) is het mogelijk om nu te stoppen met kolven en dan na 2 weken weer 1 voeding te kunnen geven.

ik heb er namelijk grote moeite mee om afstand te doen van de BV en het zou mogelijk wel lukken om gewoon voor het contact na 2 weken 1 BV te herintroduceren…

iemand ervaring met relactatie na 2 weken?

Is het niet mogelijk om 1 voeding ('savonds of 's ochtends) te kolven?

@Nien wrote:

hoi,

mijn zoontje blijkt allergisch te zijn voor mijn melk ( ja echt, het kan, helaas)

Heh, wat verdrietig dat je zoontje blijkbaar nog steeds klachten heeft :frowning:

Ik denk wel dat het belangrijk is om e.e.a. te nuanceren hoor, er is namelijk niets mis met jouw melk :hug:. Heel soms kunnen baby’s idd overgevoelig zijn voor sporen van bepaalde voedingsmiddelen, maar dat is toch echt heel iets anders. Jouw melk is gewoon goed voor jouw kind, daar is echt geen twijfel over mogelijk.

@Nien wrote:
nadat ik alle allergene voedingstoffen uit mijn dieet gehaald heb, alleen nog op water en brood leefde wat dat toch niet genoeg om hem van zijn klachten af te helpen.

Ik herinner me je eerdere topic nog… In hoeverre is het gelukt om de tips op de genoemde pagina’s toe te passen?

@Nien wrote:
Nu heeft hij eiwit en soyavrije FV en dat moet hij zeker 2 weken gebruiken. Tot nu toe heb ik gekolft om mijn productie wat op gang te houden, maar ik houd dat geen 2 weken vol ( heb nog 2 andere kinderen enzo) is het mogelijk om nu te stoppen met kolven en dan na 2 weken weer 1 voeding te kunnen geven.

Op bv.com is ontzettend veel nuttige en goede informatie te vinden over alles wat met bv te maken heeft. Deze artikelen kunnen wellicht een steun in de rug voor je zijn: bv.com-voedselovergevoeligheid1 en bv.com-bv en voedselovergevoeligheid2. Wat je verder zou kunnen overwegen is om jouw verhaal te posten op het allergiegedeelte van http://www.borstvoedingsforum.nl, het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties. Daar zul je zeker moeders treffen die hun ervaring met bv en voedselovergevoeligheid met elkaar delen en elkaar ondersteunen met goede informatie en tips. Daarnaast zijn er regelmatig contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en leidsters van LLL actief.

Heb je behoefte aan persoonlijk contact, dan kun je terecht bij de borstvoedingorganisatie in jouw land: ammehjelpen.

@Nien wrote:
ik heb er namelijk grote moeite mee om afstand te doen van de BV en het zou mogelijk wel lukken om gewoon voor het contact na 2 weken 1 BV te herintroduceren…

Ik kan me zo goed voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt :frowning: Op basis van de informatie die ik voorhanden heb, zou ik aanraden om je kind vooral gewoon aan de borst te nemen en in alle rust proberen uit te zoeken wat er nu precies écht aan de hand is. Wanneer zaken door elkaar gaan lopen (zoals mogelijke overproductie en mogelijke overgevoeligheid), wordt het erg moeilijk om achter het daadwerkelijke probleem te komen. Door dingen één voor één uit te sluiten (overproductie en als dat het niet is overgevoeligheid, maar die laatste zeker ook stap voor stap door eerst een bepaalde groep allergenen uit je dieet te laten), kom je denk ik sneller tot de kern.

de reden waarom dit systeem ingezet is, is omdat Frank gemiddeld 8 uur per dag ontroostbaar huilt, hij heel onrustig is aan de borst en hij niet reageerde op mijn dieet (koemelkvrij, lactose vrij en zonder sinaasappelsap, chokolade, ui en kool) Daarom heeft de arts hier gezegd dat het beter was om eerst met ene fles te proberen.

nu ik die artikelen goed lees, zie ik dat het erg ingewikkeld is, maar wel mogelijk om uit te vinden waar hij niet tegen kan en dan toch BV te geven.

Omdat ik nu begonnen ben met de nutramigen, blijf ik daar even op zitten (1 week) daarna is afgesproken dat ik (met het dieet) weer langzaam kan beginnen , eerst 1 voeding, dan 2 etc. als dan blijkt dat hij weer gaat gillen gaan we terug op de nutramigen.

ik heb overigens besloten om zowel melkproducten als soyaproducten eruit te halen, omdat ik lees dat de eiwitten erg op elkaar lijken.

yvonne: ik heb je tips opgevolgd na overleg met het CB hier. deze keer was het geen systematische overproductie, hoewel ik op dat moment wel net een regeldag had. de tip om hem even van de borst af te halen tijdens de TSR werkte heel goed! helaas lijkt er hier meer aan de hand,

hij heeft nl ook nog KISS, waar hij nu voor behandeld wordt, daarom hapte hij links niet goed aan.

alvast bedankt voor de tips, ik blijf dan toch nog maar even pompen in de hoop dat hij snel weer bij me kan liggen… mis dat warme lijfje tegen het mijne, ondanks da tik wel met hem’kangaroe’.

liefs Niene