Ik heb eigenlijk een vraagje .
Wendy gaat nu sinds kort naar de basischool.
Mijn zus geeft wendy in haar tasje altijd reserve kleding mee voor het geval haar gedragen kleding vies wordt, door bv water/zand spelen, eten / drinken knoeien , of een ongelukje wb zindelijkehid.
Dit laatste is ze volledig,maar door de dingen van laatste maand
( jarig verhuizing nieuwe school, nieuw zwemles) merk je toch dat ze even terugvalt en ze af en toe een plas doet in der broek, zelf vindt ze het verschrikkelijk en vies maar affijn.
Mijn vraag is :
Als er dus op school nu een ongelukje gebeurt met de kleding en ze verschoning krijgen krijgen ze kleding aan van school,
maar doordat wendy soms erg kan reageren op wasmiddelen, die sterk geparfumereerd zijn, heeft mijn zus al 2x gevraagt of ze geen eigen kleding mag aan doen en uit der tas laat halen,
maar de juf zegt nee, het eerste de beste nemen we uit de reserve en dat krijgen de kids, ( overigens ze moeten zicht zelf redden met verschonen) (makkelijk qua tijd en geen gedoe om uit te zoelken welke tas bij welk kind hoort, darzit wat in natuurlijk.)
Het is nu 3 x gebeurd en wendy komt uit school met rode vlekken het exceem open en veel jeuk, ze krabt het open tot blaren aan toe,
Vandaag ook weer, wendy had ( voor het eerst dus) in haar broek geplast,
er werd haar kleding meegegeven en dat moest ze aan, ten eerste veel te groot waardoor de broek met haar sjaal om het lijfje zat gebonden
en ten tweede rook het sterk, ze was niet geholpen met verschonn waardoor haar beentjes plakten van urine en ze zag er niet uit , haar huidje was rood ( niet erg hoor want was pas gebeurt voor de school uitging)
maar mijn vraag dus, is dit normaal en in hoeverre mag jij als ouders erop staan dat de juf wendy eigen kleding gebruikt?
Mijn zus heeft nu gezegt
-ze wil dat als wendy vies is wendy zelf de kleding uit der tas neemt en dat verwisseld,
-ze anders kleding ( 3 setjes) meegeeft om dat bij de reservekleding bijj juf te leggen
-ze in het uiterste geval maar beld zodat mijn zus of ik kan komen met kleding en helpen
wat vinden jullie???
Liefs bianca.
Hallo Bianca,
Ik weet niet wat er “normaal” is op school. Maar als ik een kind had met een allergie dan zou ik er op staan dat ze haar eigen kleding aan kreeg.
Heeft je zus al eens aan die juf laten zien wat er gebeurd na het dragen van schoolkleding. En mocht praten met de juf niet helpen dan zou ik toch een gesprek met de directie aan gaan.
Ik weet wat het is om een parfum allergie te hebben en wat voor effect dit op de huid kan hebben.
Succes
Annamarie
Nou dat vind ik dus niet kunnen hé.
De arme meid is allergisch aan bepaalde parfums en wasmiddelen. Dan is het voor de juf toch een kleintje om voor haar uitzondering te maken en de kleine meid haar eigen kleertjes te laten aandoen.
Trouwens in mijn klasje liggen er ook reservekledij voor als de kleuters een ongelukje hebben. Het eerste wat ik doe is kijken of het kidnje geen spulletjes van thuis mee heeft. Deze doe ik dan meestal aan.
Zo niet, dan neem ik een setje van in de klas.
Vind dat je zus echt op haar strepen moet staan hoor. Is toch niet leuk dat de kleine meid met rode plekjes thuiskomt en dan zoveel jeuk heeft.
Dat zou ik inderdaad van een school verwachten hoor, een kind met een voedselallergie laten ze toch ook niet iets eten wat hij/zij niet mag hebben…
Nee ik heb hier geen goed woord voor over en ik vind zeker dat ze daar als school rekening mee moeten houden. Ik zou dan ook zeker op school laten zien hoe erg ze eraan toe is als ze die andere kleding aan krijgt!
Werkleijk ongelooflijk die starre houding van de school :wall:
Ook met het voedselallergie van wend wordt moeilijk rekening meegehouden
melkproducten ook als ze er mee in aanrakingkomt krijgt ze bobbeltjes en verdikkeing rond de mond is ook al eens voorgekomen, alleen hoe weten we dus niet,maar goed,
en met het feestje ook al zo raar toen werd er brood gebakken,maar wendy mag datniet , op de psz werd mijn zu altijd gebeld maar hierniet,
we zullen even aanzien binnekort de 5 min gesprek dus.
Goh wat vervelend zeg
ik als juf zou het juist handig vinden als kinderen hun eigen kleding mee zoudne hebbeb, zeker bijdie hele jonge. Hoef je niet naar de maat te zoeken, niet te zorgen dat de reserve kleding weer op tijd terug wordt gebracht enzovoort.
Verder help ik altijd de kinderen als ze een ongelukje hebben gehad, zo veel mogelijk.
En ja voedselallergie daar houden we ook rekening mee, lastig is het soms wel sat ze bij het fruithapje soms ruilen van spullen end at heb je niet altijd in de gate
tja dus dan idd zoals mijn zus al zegt kunnen ze er best wat rekening mee houden,
k ben beneiuwd,
we kijken het even aan hoor,maar we zeiden al je gaat je er toch om ergeren.
iig bedankt damesn
Ik zou er ook op staan dat ze haar kleding aankrijgt. Vind het een nogal rare houding van school.
ik zou de juf overslaan en dit naar de directie doorspelen
juf denkt misschien dat moeders overdrijft, want anders trek je dat arme meisje toch niet iets aan waarvan ze uitslag kan krijgen?
belachelijk dat ze ook niet eens met voedselallergieen rekening houden
toevallig stond er in onze nieuwsbrief net een oproep voor het up-to-daten van de allergielijst, bij ons wordt er dus wel actief wat mee gedaan
Er zijn ook ergens (weet even niet meer waar) buttons verkrijgbaar waar op staat dat je een bepaalde allergie (zoals koemelk) hebt… Speld die op haar shirt/trui en ze kunnen er niet meer omheen…
Wat die kleding betreft, vind ik ook dat je zus op haar strepen moet staan hoor… Zijn ze helemaal belatafeld daar zeg… En als de juf niet voor rede vatbaar is, dan maar naar de directie stappen… En laat maar zien wat voor effect het heeft…
Hebben ze niet gewoon kapstokjes op naam of zo…?? Dat haar tasje dan op een vaste plek hangt…?? Hoeven ze ook niet te zoeken…
als ze er met de juf niet uitkomt, kan je zus ook altijd nog met de directeur gaan overleggen…
ik vind het helemaal geen onredelijk verzoek van je zus, wat is het nu voor moeite dat wendy haar eigen kleren kan gaan aantrekken??
sorry Yo, ik weet niet wat ik heb vandaag…
jij zegt ook naar de directie stappen, er blijft bij mij vandaag niets hangen …
hai bianca…
wat ik vind???
ik word hier zo boos om…
alsof “juf” het voor het zeggen heeft!!!
het lijkt me zooo vervelend ook voor Wendy om al niet passende kleertjes aan te moeten, dan ook nog 's alleen gelaten te worden, terwijl het ook fijn is om te horen “kan gebeuren meissie, is niet erg… kom maar, zal ik je beentjes even wassen”…
bah bah bah… wat een nare juf (en dan zeg ik het nog netjes).
ik zou zeker het gesprek aangaan met juf met het schoolhoofd erbij…
zet 'm op hoor “zus van bianca”… het is jouw kind en je doet het hartstikke goed door haar kleertjes mee te geven … maar het stadium van “netjes vragen” is voorbij nu…
ik vind dit heel raar.
het gaat om het welzijn van het kind.
wendy kan toch zelf naar haar kapstok lopen om daar een tas met eigen kleren op te halen?
zie niet in wat daar meer werk aan is
dank jullie wel, ik ben blij dat we niet onredelijk zijn geweest, omdat hjet toch nieuw is, voor wendy maar zeker ook voor mams en je niet weet wat je mag verwachten ga je twijfelen aan jezelf,
het is ook net als monden schoonmaken na het eten werd ook niet gedaanmijn zus doet nu een washandje mee iets vochtig , wendy red haar zelf ermee door te poetsen, en we hebben wendy ook verteld dat als ze nat is het niet erg is maar ze zelf even haar eigen kleertjes mag halen,
om te verkleden,
die buttons ken ik niet die genoemd werden met een allergie erop genoemd, zal es rond-internetten en anders zelf maken ms?
We wachten nog even af hoe het gaat op school, we zijniet verplicht wendy er te laten , dus als er geen verandering komt door de juf dan wel de directeur is er altijd een andere weg.
Zowoieso hebben ze binnenkort 5 mingesprekken mijn zus gaat het aankaarten ,
het fijne is iig dat wendy het super naar der zin heeft, en daar gaat het ook om natuurlijk ,
bedankt dames , liefs mij. :-*
Nog een tip: Je geeft aan dat de 5 minuten gesprekken eraan komen. Maar je zus is absoluut niet verplicht om te wachten tot die gesprekken er zijn. En, als ze langer dan 5 minuten wilt praten, ze dat van te voren kan aankaarten zodat de juf er danwel met dat gesprek er rekening mee houdt dat het langer duurt, danwel een andere dag o.i.d afspreekt om langer de tijd te hebben!
Overigens vind ik het een heel vreemde reactie van die juf! Ik vind het juist super handig om eigen kleerjes bij de kinderen aan te kunnen doen. En wat is het nou voor moeite om in het tasje te kijken en die spulletjes te pakken.
Als dat gesprek nou niets oplevert, ga dan idd. even langs de directie.
Succes,
oooowkee handige tips, iets waar je niet snel bij nadenkt, ja ms nadien wel, maar ik zal het der zeggen,
vandaag ging het goed,maar was wendy ook niet vies of nat,
maar ms dat het " op der strepen staan"wel geholpen heeft,
alleen jammer dat datnodig was,
de tijd zal het leren,
vind het ook beetje raar dat de juf perse schoolkleren wil// dat de kids zich zelf moeten redden ok. de juf heeft meestal nog een boel kids om in de gaten te houden en kan niet iedereen even helpen bij de WC. Emma had ook wel eens een ongelukje op school en regelde dat dan ook zelf. Dat kunnen ze ook wel die kleuters en dat mag je ook best verwachten.
maar als ze eigen kleren meeheeft is alleen maar makkelijk…
bij emma op school houden ze ook rekening met voedselallergieen enzo… ja idd wat iemand eerder al meldde , als ze gaan ruilen wordt het soms lastig maar ze houden er wel rekening mee.
allergie stickers weet ik zijn te krijgen bij: http://www.goed-gemerkt.nl
Vreemd hoor van die juf. Zeker in geval van allergie zou ze daar rekening mee moeten houden. Bij Yoni in de klas zit een meisje met voedselallergie. Er is van alles voor haar en als ze een keer iets bijzonders hebben zoals broodjes bakken wordt haar moeder altijd eerste ingelicht.
Als we alleen dit soort dingen konden bespreken tijdens die 5 minuten gesprekken hadden we aan 5 minuten niet genoeg :mrgreen: . Als er iets is, kan ik dat gelijk bespreken. De juf is laatst een keer bij ons thuis geweest omdat er wat bespreekpunten waren die niet even tussendoor konden. En wachten tot er een officieel gesprek was was niet verstandig.
Wb de voeding , ja zo werd het ookop de psz gedaan zoals judith en bianca schreven ,
het gaat nu nog goed, ruilen van eten doet wendy ( vooralsnog net) ze weet hoe het voelt wat de consequenties zijn en die vindt ze akelig,
maar perongeluk kan altijd,
binnenkort hebben ze feest op school en mijn zus moet zelf ws de voeding meenemen, vindt ik jammerze betalen immers genoeg en het kost weinig extras.
Maar het is ook geenmoeite om mee te nmen hoor , dat ok weer niet.
Wb de kleding gaatnog goed, wendy is 1x nat geweest van de waterbak, ( trui) en had der eigen aan, zo moet het ook kunnen, alleen jammer dat er eerst zo streng door een ouder voor opgetreden moet worden.