Iemand hier dé tip voor kinderen die wagenziek zijn.
Het is elke keer weer raak met mijn dochter in de auto, na een minuut of 10 begint het huilen om daarna te spugen. Probeer het nu al zo veel mogelijk te vermijden maar aangezien ze de trein ook niet prettig lijkt te vinden zit er af en toe niets anders op.
Dus dacht misschien weten jullie dingen die ik kan proberen, ik weet dat bij mij cola, pepermunt en iets van zoute chips wel werkt. Maar dat lijkt mij voor haar geen optie
Kennissen hebben voor hun zoon met dezelfde klachten heel veel baat bij de sea band (typ maar eens in in google)
Onze dochter zit voorin en mag niet lezen of op de ds.
Als we ver weg gaan dan geef ik haar een tabletje tegen reisziekte, kan je gewoon kopen bij de apotheek, helpt prima. (primatour)
@alex wrote:
Als we ver weg gaan dan geef ik haar een tabletje tegen reisziekte, kan je gewoon kopen bij de apotheek, helpt prima. (primatour)
Ik heb het als kind heel erg gehad. Nu nog steeds,behalve als ik voorin zit en eigenlijk liever zelf rij. Heb dan volledige controle over optrekken en remmen (als een ander rijdt,dan kan ik de bewegingen van de auto niet aanvoelen en kan kotsmisselijk worden). Heb het vooral bij de rijstijl van bepaalde personen. Misschien af en toe proberen de stoel voorin te zetten? Rekening houden met rijstijl? Niet te hard (schokkend) optrekken en ver vooruit kijken,zodat je toe kan werken aan vaart minderen i.p.v. van snelheid naar ineens remmen (wat vaak ook schokkende bewegingen geeft).
Liever dan gas eraf en uitrollen of langzaam terugschakelen,zodat je als het licht toch eerder groen is,je vanuit zacht rollen weer op kan trekken.
Ik merk zelf echt dat DAT vaak het euvel is.
Zeker achterin voel je dat zo sterk.
Ik kreeg vroeger van die gele reispillen. Viel ik altijd van in slaap,maar werd ik te vroeg wakker,dan werd het alsnog spugen.
Verder, niet lezen, niet achterom kijken en niets geconcentreerd doen (en verder elke mogelijkheid tot zelf rijden pakken).
Voor een kind werkt dat niet,maar misschien sowieso speeltjes even weghalen? Rekening houden met overgang remmen/rijden?
Merk zelf dat ik niet ver moet meerijden direct na een flinke maaltijd,maar ook niet op een te lege maag. Kortom, licht eten of tijdig eten voor het rijden. Raampje een stukje open ipv airco is zeker wel een tip. Frisse/koude lucht doet zoveel meer dan een airco.
Herken het wel en het is echt een drama. Sterkte!
Bedankt voor de antwoorden.
Zelf rijden doe ik niet, maar mijn man let met remmen en optrekken wel al op. Zelf enorm last van reisziekte, wat vroeger veel erger was toen ik nog achterin zit.
Speeltjes achterin heeft ze niet, wel een flesje met water dus misschien die niet geven. Tijdig eten wel geprobeerd maar eigenlijk geen rekening gehouden dat rijden met lege maag ook niet prettig kan zijn. Dus voortaan eens proberen met iets lichts eten. Het raam open ga ik ook proberen, maar verwarming in de auto kan ik heel slecht tegen, dus dan gewoon lekker dik aangekleed zitten met zn allen
Heb even gegoogled op sea band en ga morgen eens in de stad kijken hoe groot de kindermaat valt, zijn ook niet duur dus dit is zeker een goede tip
Primatour slikte ik vroeger ook (nog steeds bij het vliegen) maar vind medicijnen niet de eerste oplossing, maar mochten de andere dingen niet werken dan ga ik dit ook proberen.
Vind het zo sneu voor haar, ken het gevoel dat ze heeft maar kan het haar nog niet goed duidelijk maken. Bijvoorbeeld dat ze het zegt als ze misselijk is zodat we even uit kunnen stappen.
Mn nichtje had het ook. Vooral als ze achterin zit! Volgens mij is ze eroverheen gegroeid.
Seaband heb ik voormezelf en bevalt erg goed
Wij hebben er ook allemaal last van. Vooral als we achterin de auto zitten.
In de trein word ik zelf ook altijd ziek als ik achteruit rij, als ik vooruit rij heb ik er geen last van.
seaband werkt bij ons niet.
Voor verre afstanden gebruiken wij primatour.
Ik heb ook wel eens gehoord dat een watje in 1 oor doen zou helpen.
Ik heb ook altijd een koel washandje bij me wat ik op de polsen doe en hoofd en nek even opfrissen.
Bleh, ik word al misselijk als ik aan autorijden denk en ja, bij bepaalde personen met rijstijl en bepaalde autos is het helemaal erg.
ja een watje in het oor helpt ook wat. mocht je rechtshandig zijn, moet hij in het linkeroor. Ik denk alleen dat je dochter nog geen schrijfhand heeft, maar misschien al wel een voorkeurshand.
groetjes Suzanne
@alex wrote:
Idem hier! Wat we wel merkte van de primatour is dat ze echt altijd in slaap vielen ( jongen van 6 en meisje van bijna 4) Dat gebeurd anders echt nooit.
Afgelopen zomer heb ik hier ook een topic over geopend…
Mijn dochter heeft er ook last van; tabletjes krijgt ze niet (krijg je in de apotheek niet eens mee als je zegt dat het voor een twee jarig kind is).
In een warme auto heeft ze er eerder last van, dus van de zomer bij mij in mn auto zonder airco…
Ik heb zo n rubberen sliert aan de auto laten hangen op advies van de apotheek. Tot nog toe nergens meer last van gehad, maar het is ook niet meer zo warm.
Onze zoon heeft er ook flink last van. Langer dan een half uur rijden en het is spugen geblazen. Maar nou kreeg ik een heel rare tip. Een pleister over de navel plakken, zo dat heel de navel is afgesloten dus bv even leukoplast gebruiken. Ik dacht echt dat gaat nooit werken maar tot onze verbazing had hij helemaal nergens last van! Echt bizar. Normaal zit hij ook altijd te sippen vanaf het begin en nu waren het alleen maar gote praatjes en hij heeft zelfs gegeten! Dus voor ons gaat ervan af nu een leukoplat rol mee in de auto ; )
Als de rit langer dan een half uur duurt begint voor Kes ook de ellende. De seabands werken niet bij hem. Dus bij langere ritten krijgt hij een halve primatour. (Overigens nooit gemerkt dat hij er suf/slaperig van wordt…) Verder mag hij niet lezen, niet tekenen, niet DS-sen en geen spelletjes doen in de auto. Dvd kijken gaat wel goed, maar dat komt omdat je dan rechtuit blijft kijken en vanuit je ooghoeken overzicht houd op wat er om je heen gebeurt. Op de snelweg heeft hij er minder snel last van dan op binnenwegen maar het blijft wel heel erg vervelend.