reiswieg

tot hoeveel maanden liggen ze ongeveer in de reiswieg?



ik zat te denken misschien handig een extra kinderwagen voor op de camping maar hoelang liggen ze nou eigenlijk in die reiswieg :think:

Je bedoelt de wandelwagenbak? Wij hadden er tenminste een die je eraf kon pakken en daar lagen ze wel eens in te slapen. Mijn kinderen - en vooral de jongste - waren klein en de jongste heeft tot 10 maanden er nog in gelegen. Maar voor op vakantie of als we ergens bleven slapen hadden we vakantiebedje. Was niet zo groot om mee te nemen en ze hebben er allebei tot hun tweede of derde in geslapen.

Ligt volgens mij ook aan welk merk.

Wij hebben mutsy en Lynn ligt er al vanaf 3 a 4 maanden niet meer in.

Reist nu of in de maxicosi op het onderstel, of in draagdoek/draagzak.

Silv lag tot 8 maanden in die van onze Bugaboo, pastte met gemak nog wel langer maar hij wou niet meer plat liggen :mrgreen:

Tot een maand of 8-10 hier, afhanelijk van de maat van de baby (kleine wagenbak, urban jungle). Ik deed ze er wel echt nog in ook al was er maar ee paar cm over, ze sliepen er zo lekker in altijd.

Ruim een half jaar in de bak van de maxi cosi maar ik heb grote kids!

Luna past nog als ze zou willen! :lol:

In de silver Cross past ze nog prima, maar het ding is nogal groot voor in de gang, en past sowieso al niet in de auto, dus die heb ik na een maand of 5 naar zolder gedaan.

In de Mutsy paste de oudste met 4 maanden niet meer, de jongste wat langer. Maar zelf zou ik zeker geen tweede kinderwagen kopen, dan eerder een buggy die helemaal plat kan of het zitgedeelte erop, wat misschien (bijna) plat kan

Ze passen in sommige wagens vrij lang, maar je weet niet hoe snel je kind zich ontwikkeld. Mijn zus haar dochter is nu ruim 7 maanden en die ligt nog stil in de bak zonder poging zich op te trekken. Mijn dochter zat met 7 maanden al in het stoeltje, want die trok zich omhoog in de bak, wat ik niet veilig vond.

Een buggaboo heeft inderdaad een flinke bak.



Persoonlijk zou ik op de camping kiezen voor een kinderwagen waarvan het stoeltje heel goed plat kan en waar ook een groter kindje nog een goed steun voor de voetjes heeft b.v. de Koelstrakinderwagen combinatie (de oude versie dan, ik weet niet hoe het met de nieuwere modellen zit, trouwens, als je een buggy wil, de Koelstra buggy kan ook helemaal plat) zodat je kindjes daar ook later nog lekker in kan slapen. Ook als je kindje 2 / 2,5 is heb je daar nog veel profijt van.

Hier tot 10 maanden :slight_smile:

ik kan mij echt niet voorstellen dat Luna en Odin zo lang in die bak hebben gelegen :think:



Luna liep ook al met 7 maanden :think: dus dacht eigenlijk meer antwoorden te krijgen van 4 maanden hooguit :oops: :shifty:



wij hebben hier nog een oud model koelstra buggy :thumbup: ach ik kijk nog wel misschien kan ik nog voor een leuk klein prijsje een extra kinderwagen aanschaffen die we op de camping kunnen gebruiken campingbedje hebben we nog :thumbup:

zelfs ons bulletje lag er met 6 maand nog in.

De jongste heb ik er op zijn verjaardag zelfs nog even in gehad.

Toen wel de bekleding eruit, was de bak een stukje ruimer :lol: .



Hier is het altijd een bedje geweest in de woonkamer en vorig zomer ging die ook mee als bedje voor de jongste. Die was toen 6 maand en heeft er heerlijk in geslapen overdag (want s nachst lag hij lekker bij ons).



En lopen met 7 maand :shock: .

Die van mij beginnen dingen als lopen te overwegen met zo’n 17(!) maand :mrgreen: .

tot een maand of 10 (in de mura)

6 maanden in de Bugaboo

Ook bij ons was het niet vraag of ze nog past, want dat lukte nog wel, maar of ze nog wilde. Nee dus, mevrouw wilde meer zien en verveelde zich in de bak. Alsmaar omhoog staren vond ze niet meer leuk en ze begon steeds vaker te huilen :thumbdown: Toen de zit op het onderstel gezet en ik had een blije baby terug :thumbup: En ach, dan maar een campingbedje mee als bed voor mevrouw.

Hier 7/8 maanden



Ik heb nog wel een bugaboo frog te koop :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

In de bak van quinny zo’n 6 maanden, voor Thijs hadden we een nestje van Phil & teds ( die zijn een stuk kleiner!) en daaruit is hij gegaan met ruim 5 maanden, we hebben geprobeerd zoveel mogenlijk te rekken, maar hij bleef er erg in huilen op een gegeven moment en toen lag hij ook wel erg krap. Sinds die tijd in de zitting. Maar in een wagenbak ( de quinny is erg klein!) kunnen ze over het algemeen toch wel 6 maanden, als je een klein kindje hebt nog wel langer. En als je een grote bak hebt dus nog langer.

De oudste tot 5,5 mnd.

De middelste tot 6,5mnd

En ik ben benieuwd tot hoe lang de jongste er in ligt. De middelste was qua lengte het kleinste. Dus ik verwacht dat hij er met een maand of 6 ook wel weer uit zal zijn.

Siem ligt er nog in. Gaat prima nog en hopenlijk wil en kan hij er nog een paar maand in. Hier staat de wagen standaard in de woonkamer en gebruik de wagenbak ook als uitbuikplaats :mrgreen: Als ik hem in de box leg draait hij meteen op zijn buik en dan spuugt hij meer.

Heb trouwens een oudere model mutsy. Met best een grote bak vergeleken met de bakken van de nieuwste wandelwagens.



Ik zou ook eerder voor een buggy gaan.

@Karin1981 wrote:

Hier 7/8 maanden



Ik heb nog wel een bugaboo frog te koop :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




:mrgreen: :mrgreen: je woont nogal ver weg :wink: maar nee ik ga al bij iemand anders van kok een kinderwagen halen dat ligt soort van op de route naar de camping :thumbup: