Reisvraagje.

Ik heb een cadeaubon voor kernies familienpark,4 personen :dance: plus gratis eten,drinken enzo. :shock:

En ik heb treinkaarten laatst gekocht bij kruidvat voor 10 euro.



Het probleem is dat wij geen auto hebben dus met de trein moeten,maar onze kaarten kun je alleen mee reizen in nederland :?



Wie kan mij vertellen tot waar we moeten reizen met de trein,en dan eventueel verder kunnen met een bus of andere trein die we dan bijbetalen.

vanaf het laatste station in Nederland.

Ik weet niet precies waar het ligt, dus welk station je nodig hebt?

Ja ik moet weten bij welk station wij het beste kunnen uitstappen in nederland,om vanuit daar verder te gaan naar het park.



Ik ben ook altijd zo goed in uitleggen :liar: :oops:

op hun site kun je vinden hoe je er met ov kunt komen:




Openbaar vervoer:

De dichtst bijzijnde treinstations zijn in Klever, Emmerich of Goch - allen ongeveer 15 km van Wunderland Kalkar vandaan.

Helaas is er vanaf deze treinstations alleen een busverbinding naar de stad Kalkar. Van daar uit zijn de laatste 6 km alleen per taxi te overbruggen.


hou er rekening mee dat als je idd met de trein gaat, en je het kruidvatkaartje wilt gebruiken, je ook nog een kaartje vanaf de grens naar het eerste station in duitsland nodig hebt, plus een treinkaartje voor de duitse reis. ik was ooit dat 'grens-kaartje' vergeten, en werd zonder pardon in vise de trein uit gemieterd :shock:

lijkt me overigens een pittig reisje om met ov te maken :think:
hebben jullie ook geen rijbewijs? anders misschien toch een auto huren?

@fiep klophout wrote:

op hun site kun je vinden hoe je er met ov kunt komen:




Openbaar vervoer:

De dichtst bijzijnde treinstations zijn in Klever, Emmerich of Goch - allen ongeveer 15 km van Wunderland Kalkar vandaan.

Helaas is er vanaf deze treinstations alleen een busverbinding naar de stad Kalkar. Van daar uit zijn de laatste 6 km alleen per taxi te overbruggen.


hou er rekening mee dat als je idd met de trein gaat, en je het kruidvatkaartje wilt gebruiken, je ook nog een kaartje vanaf de grens naar het eerste station in duitsland nodig hebt, plus een treinkaartje voor de duitse reis. ik was ooit dat 'grens-kaartje' vergeten, en werd zonder pardon in vise de trein uit gemieterd :shock:

lijkt me overigens een pittig reisje om met ov te maken :think:
hebben jullie ook geen rijbewijs? anders misschien toch een auto huren?


Klever, Emmerich of Goch

Dat is in duitsland toch?
Ik wil dus graag het dichtsbijzijnde station in nederland weten :mrgreen:
Volgens mij mag ik met het kaartje van kruidvat niet naar duitsland reizen :think:

Reizen met de trein zijn we wel gewent :mrgreen:
Wij hebben beide geen rijbewijs :roll:

de internationale reisplanner stuurt je via hertzogenrath, dan lijkt me die kruidvatkaart niet echt rendabel…



je bent 2,5 uur onderweg naar kleve, en dan moet je dus nog een bus nemen en dan de laatste zes km met taxi…

Ppfff wat een gedoe :roll:



:lol: :lol: :lol: :lol:



Ik heb net een vriendin gevraagd maar die durft niet zover te reizen :doh:

met de auto is het vanaf jullie volgens mij helemaal niet zo heel ver. een dik uur of zo?



alle andere stations gaan ook via hertzogenradt, dus die kruidvatbon kun je sowieso niet echt gebruiken eigenlijk (uh je woont toch in die prachtige parkstad he? of had ik het verkeerd onthouden?).

Ik woon in Heerlen,Zuid limburg :mrgreen:

Reis duurt met de auto ongeveer 2 uur tot 2 en half uur zei een andere vriendin die er ooit is geweest :think:

@prinsjeJason wrote:

Ik woon in Heerlen,Zuid limburg :mrgreen:

Reis duurt met de auto ongeveer 2 uur tot 2 en half uur zei een andere vriendin die er ooit is geweest :think:


ja dan had ik het goed onthouden. 2,5 uur joh?

kan het me haast niet voorstellen. in nijmegen ben je in een uurtje, en daar ligt het niet zo heel heel ver vandaan, en dan rij je ook nog om als je via nijmegen zou reizen, dus kan me haast niet voorstellen hoe je aan die 2,5 uur komt.



hoop dat je een oplossing vindt om er te komen!

Vriendin zei het :think: misschien zijn ze wel omgereden :think:



Dankjewel voor het meedenken en zoeken :-* :-* erg lief!!!

Het is 16 km dus 2 uur,zei de man van een vriendin.

16 Km bij jou vandaan?



Daar doe je doorgaans toch maar een minuut of 20 over? (met auto)

@prinsjeJason wrote:

Het is 16 km dus 2 uur,zei de man van een vriendin.






16 of 160? :mrgreen:



Arnhem- Emmerich is een goede (goedkope) treinverbinding.
Dan met de bus naar Kalkar en dan met een taxi naar het park ...

Maar om vanuit Heerlen met de trein naar Arnhem te komen doe je 2 uur en 20 mins over met overstaps in Roermond en Nijmegen. (plus de tijd van emmerich naar het park)
(vanuit Nijmegen kan je ook met een duitse bus naar Kleve)

@faizaa wrote:

@prinsjeJason wrote:
Het is 16 km dus 2 uur,zei de man van een vriendin.






16 of 160? :mrgreen:




:lol: :lol: :lol: was een typfout van mijn vriendin ik nam het gewoon over :doh:

@Loeksel wrote:





Arnhem- Emmerich is een goede (goedkope) treinverbinding.

Dan met de bus naar Kalkar en dan met een taxi naar het park …



Maar om vanuit Heerlen met de trein naar Arnhem te komen doe je 2 uur en 20 mins over met overstaps in Roermond en Nijmegen. (plus de tijd van emmerich naar het park)

(vanuit Nijmegen kan je ook met een duitse bus naar Kleve)




Taxi’s zijn erg duur toch.



Treinreizen vind ik niet erg.

Ik zit vaker 2 en half uur in de trein en dan nog eens in een bus klein half uurtje.

Langer wil ik eigenlijk niet reizen :mrgreen:

6 km hoe lang loop je daarop :think:

@Loeksel wrote:





Arnhem- Emmerich is een goede (goedkope) treinverbinding.

Dan met de bus naar Kalkar en dan met een taxi naar het park …



Maar om vanuit Heerlen met de trein naar Arnhem te komen doe je 2 uur en 20 mins over met overstaps in Roermond en Nijmegen. (plus de tijd van emmerich naar het park)

(vanuit Nijmegen kan je ook met een duitse bus naar Kleve)




:eh: maar das toch helemaal niet handig, als je via hertzogenrath reist ben je in totaal veel korter onderweg, dus zie het voordeel niet van via arnhem reizen…?

het voordeel van arnhem is dat dat in nederland ligt en dat diana daar dus haar kruidvat kaartje voor kan gebruiken.



Diaan het is niet zo’n handige bereikbaarheid he meis. Als ik dichterbij zou wonen zou ik je best willen brengen, maar ja zoveel mensen passen ook weer niet in de auto he.

6 km lopen met kinderen en bagage? :think: Het kan, maar reken op ruim anderhalf uur/



die taxi zal voor 6 km wel meevallen denk ik, maar dat kun je vantevoren vragen. Dus: 2,5 uur naar arnhem, dan op trein wachten, trein naar duitsland nemen (half uurtje denk ik of iets meer)

op bus wachten, bus naar kalkar (weer half uurtje of meer) en dan nog taxi of lopen



met taxi zul je dus van huis uit minimaal 4 uur onderweg zijn (maar met wachten etc erbij ws 5) en lopend 6 tot 7 uur…



Ken je niemand die jullie kan brengen, desnoods tegen een vergoeding?

Meis,



Dat is een reis die bijna niet haalbaar is. Volgens mij (en ik kom toch dagelijks op station Arnhem) kun je vanaf Arnhem niet naar Emmerich met de trein. Het is jammer…maar die verbinding bestaat niet meer, althans overdag. Je kunt er nog wel een paar keer per dag heen, maar dat is eigenlijk alleen 's avonds laat en dat wil je niet.



Ik zou ook niet zo gauw weten hoe je daar nu zou moeten komen.



Ik wens je veel succes met het zoeken. Wanneer wilde je daarheen gaan?

Wij gaan a.s. zondag :dance: