reisadvies kind gevraagd

Hallo,



wij gaan volgende week op vakantie naar Italie. Het is 1400 km rijden.

Maar we zijn er nog niet uit hoe we het gaan doen. Onze zoon is gek van autos, maar als hij in zijn stoel zit is het na een kwartier al mama, Dojedan(=Florian) wil uit. Jullie snappen wel dat het dan wel een hele lange rit gaat worden,want op een gegeven moment gaat ie schreeuwen en huilen. De laatste keer dat we lang weg gingen was in mei en dat was 2,5 uur rijden. We hadden zoiets als we in sept gaan dan is hij ook al weer wat ouder,zal het vast beter zijn.<br /> <br /> We hebben dus 2 opties. Of om 20.30 vertrekken en dan doorrijden zodat hij snachts (hopelijk) slaapt en we dan te vroeg op de camping komen.We kunnen pas vanaf 16.00 terecht. (overigens wilden wij de dag van vertrek Florian naar opa en oma doen en wij slapen). Of 2 dagen overdag rijden en ergens overnachten.



Ik heb al wel wat kleine cadeautjes gekocht en een dvdspeler,dus hij hoeft zich niet te vervelen.



wie oh wie kan ons helpen,alle tips zijn welkom.

lastig he vakanties? :lol: :lol:

oh ja voordat iemand zegt, dichter bij huis blijven, valt af, hebben we vorig jaar ook gedaan en toen slecht weer gehad. Vandaar dat we voor mooi weer land hebben gekozen. En vliegen doen we ook niet,onze zoon kan nl niet stilzitten.



groetjes Claudia

Ik zou ergens overnachten en rustig de reis gaan doen.

ik zou idd ook overdag rijden en tussenin gaan slapen…



ook al slaap je overdag voor, van `s nachts rijden wordt je toch moe, en begin je vermoeid aan je vakantie (gezien je de dag zelf ook niet kan slapen)



Ik weet trouwens niet hoe jullie de zitplaatsen verdelen, maar kan een van jullie wellicht niet achterin zitten naast het stoeltje???

dat scheelt hier wel.

Wat betreft qua vliegen onze zoon kan ook niet stil zitten, maar hij was helemaal onder de indruk van het vliegen en moest gezien zijn leeftijd op schoot zitten. En vond het super. we hadden ook nog in het vliegtuig 2 uur vetraging… Ging ook goed.



Wat betreft auto rijden we gaan in dec Naar Disneyland is 6 uur rijden

we gaan vroeg weg rond 6 u denk ik. We hebben ook een DVD speler voor in de auto als we Dora of Thomas aan zetten vinden ze allebei helemaal super en kunnen we al heel eind komen. wel paar keer stoppen bal mee voor te spelen buiten als het weer het toelaat :stuck_out_tongue:



succes ermee!!

Mijn ouders wonen in Oostenrijk dus wij gaan daar vaak met de auto naar toe en heel eerlijk: als’t aan mij ligt rijden wij alleen nog maar 's nachts. Het is zo veel relaxter dan overdag rijden met een jengelend kind achterin :slight_smile: Wij doen het dan overigens wel zo dat degene die niet rijdt oordoppen in doet en met een kussen en een dekentje echt probeert te slapen zodat je bij aankomst nog enigsinds fit bent :wink: Het scheelt misschien ook dat mijn vriend wisseldiensten heeft en wij meestal zo vertrekken dat hij net uit een periode met nachtdiensten komt, dus is’t voor hem niet al te moelijk wennen en zit hij toch een beetje in dat ritme :wink:

Ik ben ook geen voorstander van snachts rijden…Je bent dan zelf als niet goed uitgerust, waardoor je meestal een korterer lontje hebt als anders…een gezellige autorit gaat dan moeilijk denk ik…



Ik was ook gewoon overdag gaan slapen, dan kan jullie zijn ene normae nachtrust hebben…ik had hem nu al wel voorbereid op de rit door echt te gaan vertellen ana hem dan jullie straks lang in de auto zitten…dat helpt hier erg goed!

Die DVD speler is in ieder geval al een geschenk uit de hemel, voor autorijdende ouders :mrgreen:



's Nachts rijden zou ik ook overwegen.



En inderdaad: houd hem bezig met die filmpjes, kleine cadeautjes, pedagogisch omkopen met lekkers :mrgreen: , ga bij hem achterin zitten om spelletjes te doen of een verhaal voor te lezen of samen naar buiten te kijken, om de 2-2,5 uur stoppen en ff lekker een kwartiertje wandelen, rennen, voetballen.

Ik heb geen tips maar ik wens je veel succes. Want als hij normaal na een kwartier al gilt zal het niet meevallen. In de nacht rijden is dan misschien wel het beste.

iedereen bedankt voor het meedenken.

We zijn er nog niet helemaal uit. Maar ik hou jullie op de hoogte

hallo wishful,



Onze Nena vindt de auto ook niet zo fijn, afgelopen zomer zijn we naar Ziod Frankrijk gereden (1100 km).

De tip? Een DVD speler!!! Wat een uitvinding zeg! Maar gelukkig heb je die al 1 dus.

De heenweg hebben we in twee keer gereden, met een overnachting in een kindvriendelijk hotel. Terug hebben we 's nachts gereden.

Ik heb dus vergelijkingsmateriaal zeg maar en volgend jaar rijden wij zeker 's nachts! Voordeel is gewoon dat je minder hoeft te stoppen, er minder geplast hoeft te worden door de kids etcetc.

Kinderen lekker slapen, wij lekker rijden!



Ik zou dus zeggen 's nachts!



Fijne vakantie

!

gr

muts

ik zou snachts gaan rijden. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik helemaal niet zo’n eind op vakantie gaan als hij auto rijden niet leuk vind :oops: Denk altijd maar op 3 uur afstand van je huis (is al lang genoeg voor een kind die het echt niet leuk vind) is genoeg leuks te beleven, ook al is het weer dan misschien wat minder mooi.

@Emma wrote:

ik zou snachts gaan rijden. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik helemaal niet zo’n eind op vakantie gaan als hij auto rijden niet leuk vind :oops: Denk altijd maar op 3 uur afstand van je huis (is al lang genoeg voor een kind die het echt niet leuk vind) is genoeg leuks te beleven, ook al is het weer dan misschien wat minder mooi.


Heb je uiteraard gelijk in, maar ook als ouder wil je soms wat… :wink: Bovendien weet ik intussen uit ervaring: je kijkt er altijd erg tegenop, maar uiteindelijk blijkt het iedere keer weer mee te vallen :mrgreen:

Komt vast allemaal goed :thumbup:



Als je overdags rijdt, vaak stoppen en dan echt allemaal uit de auto, laten spelen en dan weer verder.

En ik zou, als het kan, ergens overnachten :thumbup:

De vakantie begint in de auto :thumbup:

Ik zag dit jaar ook best op tegen de reis van ruim 900 km naar Frankrijk, wij zijn op de heenweg om 01.45u gaan rijden (manlief is dus vroeg gaan slapen) en de meiden zijn de 1e 2 uur wakker geweest daarna in slaap gevallen en hebben het echt super goed gedaan, heb 's morgens 1 DVD aangezet en ze vonden het geweldig (en dat terwijl de jongste normaal 2 uur in de auto naar zeeland echt lang genoeg vindt) het is echt super gegaan.

Terug zijn we 's avonds om 22.30u vertrokken en ze hebben de hele reis geslapen dus dat ging ook perfect al waren wij nu wel moe toen we thuiskwamen en de kids dus niet waardoor het voor mij wel een vermoeiende dag was(manlief is meteen gaan slapen na thuiskomst)



Persoonlijk zou ik er voor kiezen om midden in de nacht weg te rijden, dan heb je al een hoop km’s achter rug tegen de tijd dat je kind wakker wordt en ik zou met 1400 km voor een overnachting kiezen na zo’n 900 km zodat je de 2e dag nog maar een paar uur hoeft te rijden, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon bekijken op het moment zelf.



Een DVD-speler is echt een aanrader maar goed die heb je al en verder denk ik inderdaad dat je je meestal drukker maakt dan nodig is (tenminste dat is hier ook gebleken)

Fijne vakantie en geniet ervan

Ik kies voor 's nachts rijden :thumbup:

Wij zijn net op vakantie geweest naar Italie en zijn 's avonds om 21.00 uur vertrokken.

Kindjes gingen heerlijk slapen in de auto. En als we gingen stoppen werden ze even wakker om daarna weer heerlijk verder te slapen.



Terug zijn we 's morgens gaan rijden, maar dat was niet zo’n succes…

Kindjes waren het al snel zat en alleen maar aan het jengelen.

We moesten dus elke 2,5 á 3 uur rijden ruim een uur stoppen.

Maar de tijd die er tussen zat werd dus steeds korter :?



Hier blijven we dus gewoon 's avonds en 's nachts rijden.

DVD is geen optie, Anique is enorm wagenziek :wink:

Dolfijntje, juist een DVD kijken helpt tegen wagenziekte, kids van onze vrienden zijn ook alledrie wagenziek en wij zijn dus dit jaar met hun naar Frankrijk geweest, en ze hebben heerlijk DVD gekeken in de auto en zijn niet ziek geworden.

@dolfijntje12 wrote:

Ik kies voor 's nachts rijden :thumbup:

Wij zijn net op vakantie geweest naar Italie en zijn 's avonds om 21.00 uur vertrokken.

Kindjes gingen heerlijk slapen in de auto. En als we gingen stoppen werden ze even wakker om daarna weer heerlijk verder te slapen.



Terug zijn we 's morgens gaan rijden, maar dat was niet zo’n succes…

Kindjes waren het al snel zat en alleen maar aan het jengelen.

We moesten dus elke 2,5 á 3 uur rijden ruim een uur stoppen.

Maar de tijd die er tussen zat werd dus steeds korter :?



Hier blijven we dus gewoon 's avonds en 's nachts rijden.

DVD is geen optie, Anique is enorm wagenziek :wink:




Hier heb je tabletjes voor he! Heb ze net toevallig gebruikt voor het zoontje van mn vriendin, heenweg was een ramp voor m (incl. dvdspeler) en op de terugweg nergens last van. Te koop bij de da iig, primatour heet het, is iig met 2 jaar al te gebruiken (een kwart tabletje).

Ben zelf ook altijd wagenziek geweest vroeger en ik vond die medicijnen echt een uitkomst!

Primatour werkt niet… Ze krijgt nu medicijnen via de ha. We hebben echt alles al geprobeerd, maar vaak is het binnen 10 minuten al feest…

We hebben standaard schone kleren in de auto, handdoeken en washandjes enz.

In een bakje spugen snapt ze nog niet, dus ze heeft vaak een groot badlaken om zich heen :thumbup:

oh gets das balen zeg!! wij hadden hier idd ook een badlaken, wat op de heenweg dus geen overbodige luxe was 8) Maar zo te horen heeft hij het niet zo erg als je meissie! Sterkte voor haar als jullie weer moeten autorijden (en voor jou, want het is niet leuk je kind “ziek” te zien worden) :hug:

nou we zijn er uit hoor.

We vertrekken dinsdagavond. En rijden dus s`nachts.

We hebben Florian ook verteld dat we op vakantie gaan en dat hij heel lang in de auto moet zitten. En hij klinkt nu erg enthousiast. Nu maar even afwachten hoe het gaat.

Sinds we het verteld hebben en we met de auto weggaan, is er geen Florian wil uit meer geweest.



We zien wel hoe het verloopt.

Als we terug zijn, zal ik verslag doen.



Bedankt voor de tips.

groetjes Claudia