regressie therapie / mensen met herinneringen aan "vroe

Zijn er mensen die ervaring hebben met regressie therapie?

Ik denk er over om daar in elk geval met mijn zoon heen te gaan. Tot een jaar of 5 wist hij dingen uit een vorig leven. Daar is hij abrupt uit gerukt (hij vertelde al voor zijn 2e verjaardag over dat hij onder een auto gekomen is).

Verder heeft hij het altijd over 6 jaar gehad, of 6 1/2.

Hij heeft nu al een hele poos last van vanalles, lichamelijke klachten, bang en boos zijn. Hij vindt het verschrikkelijk als mensen hem als een kind behandelen, vroeger meer dan nu. Hij zit onder de eczeem. De reguliere geneeskunde kan niet echt een oorzaak vinden, de orthopedagoog heeft wel goede hulp geboden, met de “aardse” zaken.

Maar hij lijkt zijn plek niet te kunnen vinden en het lijkt alsof hij nog toestemming moet krijgen om hier te mogen zijn.



Nu had ik gister een verhelderend gesprek met een mede-moeder van school en dat heeft me er toe doen besluiten om nu actie te ondernemen en iets met zijn herinneringen te doen.



Maar hoe vind ik een goede therapeut die ons daarbij kan helpen?

Of wie heeft er zelf herinneringen aan “vroeger”?

Het klinkt inderdaad of het in de weg zit. En dat uit zich dan in lichamelijke klachten :hug:



Ik heb geen ervaring met regressie, maar mijn collega heeft er goede ervaringen mee. Zij heeft het gedaan vanwege nare herinneringen uit dit leven, dus ik weet niet of het ook helpt met herinneringen uit een vorig leven. Maar als je het niet probeert, dan weet je het ook niet. Wellicht kun je bij een therapeut informatie inwinnen hierover?



Het dochtertje van mijn vriendin ziet ook dingen die wij niet zien. Zij is met haar naar een helderziende geweest en dat was vooral voor mijn vriendin erg verhelderend. Zij begrijpt nu beter wat haar dochtertje ziet en doormaakt waardoor ze er samen veel beter over kunnen praten.



Veel succes en ik hoop dat het snel beter gaat met je kleine man :hug:

Nee geen ervaring, maar ik heb er wel heel veel interesse in.

Ik zou het zelf ook wel eens willen ondergaan.



Vroeger als kind had ik wel eens van die rare dingen, levens echte dromen over mensen die ik niet kon, maar wat wel erg vertrouwd voelde op een of andere manier.

En van die dejavu’s die niet te verklaren waren omdat ik iets nog nooit gezien had of gedaan kon hebben.



Toen wist ik daar natuurlijk helemaal niets vanaf en of dat het überhaupt misschien iets was, maar toen jaren later, nu alweer een aantal jaar geleden zag ik een programma van de kro waarin mensen die therapie kregen.

En toen ging er bij mij ineens een soort van lichtje branden.



Inmiddels is het bij mij zo vervaagd, dat ik nauwelijks meer details weet van die dromen enzo, maar ik weet wel dat ik ze heb gehad.



Dus ooit zou ik weleens de bevestiging willen hebben ofdat het echt zo is.



Misschien een beetje vaag, maar ik wilde het wel met je delen, dat het dus helemaal niet zo raar is.

En ik ben echt de nuchterheid zelve maar hier geloof ik wel in.



Heel veel succes en sterkte met je ventje, wel heel naar dat hij er zo mee zit dat het zelfs tot lichamelijke klachten lijd.

Hopelijk is dit een uitkomst voor hem.

Ga je ons wel op de hoogte houden Marite?



:hug: :-*

Hej,



Bij regressietherapie ga je dingen verwerken uit je verleden van dit leven Bij reincarnatietherapie(sommige leestekens willen niet op deze computer, dus vandaar dat ze soms ontbreken) ga je terug naar vorige levens.



Ik heb regressietherapie gedaan en ga het ook weer doen (ik ben nog niet klaar met het verwerken, maar heb er nu niet de tijd/moed/energie voor).



Ik denk dat jij alleen meer zou willen weten over reincarnatietherapie. Mocht je ook meer over regressie willen weten dan vraag je maar. Dan wil je vragen wel beantwoorden.



Groetjes

Yvonne

ik heb ook regressietherapie gedaan daarbij kwamen wel degelijk ook vorige levens voorbij, je verwerkt “thema s” die terugkeren…

en heelt daardoor op een dieper nivo je “blauwdruk” de effecten in mijn leven waren zeer bijzonder en ook wel heftig maar heel goed



daar wijd ik hier niet over uit omdat me dat te prive is maar ik zou in geval van een kind wel naar een goede therapeut gaan die gericht is op kinderen een paar jaar terug heb ik kontakt gehad met zo iemand voor mn zoon

ben er niet heen geweest omdat de omstandigheden er niet naar waren maar ik weet dat er goede kindertherapeuten zijn