regenhoes bugaboo

Hoi meiden,

ik heb altijd de wandelwageninzet gebruikt van de bugaboo, met daarop de regenhoes. Dat ging prima. Maar met het kleine dametje erbij gebruik ik nu de wagenbak. Als ik daar de regenhoes op doe dan is toch de hele bak niet bedekt? Of zit daar iets waterafstotends op ofzo? Dat hoort wel zo toch, dat je maar 1 regenhoes hebt?

Alvast bedankt!

Tot nu toe alleen ervaring met de bak. Ben benieuwd!

Ik ben nooit gaan wandelen in de regen :wink:

Heb dus de regenhoes nog in de verpakking liggen, want dit weekend pas overgegaan naar de buggy-zit.

nee hoor, regenhoes past over allebei helemaal heen :slight_smile: al moet je het aan de framekant waar niet de kap zit, wel goed over het frame heen trekken :slight_smile:

Ik dacht ook dat ik iets fout deed maar het is echt heel hard trekken om die regenkap er helemaal overheen te krijgen!



Ik ben nog niet toe aan de wandelwagen maar volgens mij blijft het gedeelte van kap en frame bij beide hetzelfde. Dus de regenhoes past volgens mij op allebei.

@Marlous79 wrote:

Ik dacht ook dat ik iets fout deed maar het is echt heel hard trekken om die regenkap er helemaal overheen te krijgen!



Ik ben nog niet toe aan de wandelwagen maar volgens mij blijft het gedeelte van kap en frame bij beide hetzelfde. Dus de regenhoes past volgens mij op allebei.




helemaal juist :slight_smile: de plank gaat weg, het zitgedeelte wordt in het frame gedaan :slight_smile:

Ik heb even naar plaatjes gezocht. Hij moet idd gewoon op allebei de standen kunnen passen. Al moet ik zeggen dat ik hem op de reiswieg maar moeilijk vind passen. Je moet er idd echt flink aan trekken.



Nu ik trouwens naar het bovenste plaatje kijk zie ik dat je de stoffen kap er blijkbaar af moet halen… klopt dat? Lijkt me erg omslachtig. :think:







ik krijg em bij de bak er altijd makkelijk over heen… maar bij het buggygedeelte dus echt niet! heb altijd te kort bij de voeten… maar misschien moet je inderdaad dan de kap er af halen

Als je de wieg wisselt voor de buggyzit, verandert er alleen onder het frame iets. De kap en frame blijven hetzelfde en hier gaat de regenhoes overheen.

Dus volgens mij moet hij echt gewoon over allebei kunnen, inclusief de kap. Flink trekken dus, ik heb de regenhoes nu wat vaker gebruikt en het gaat steeds makkelijker. En goed kijken dat hij niet te ver over het frame heen gaat bij het hoofd.

Het ging mij dus hierom, want dat word gewoon nat nu in de regen toch?

Of is dat waterafstotend? :think:

Het ging mij dus hierom, want dat word gewoon nat nu in de regen toch?

Of is dat waterafstotend? :think:

hij past prima op beide. Die kap hoef je er voor het wandelwagen gedeelte (de latere fase dus) echt niet af te halen. Het past prima. In het begin is het nog wat stug allemaal, maar dat gaat echt beter. Ik vond juist dat die kap extra stevigheid bood. Ik deed dat kap altijd een stukje , 1/4 ofzo omhoog, dan bleef de hoes extra goed zitten.

ik liep er ook gewoon mee in de regen en geen nadelen ondervonden. het is ook al weer zo lang geleden, ik weet ook eigenlijk niet meer of ik er ook zo over na heb gedacht of het waterdicht zou zijn of niet. Ik weet alleen dat ik vaak mee in de regen liep en geen nadelen ondervond.

Het frame valt een beetje over de reiswieg heen, dus van boven komt er geen water op. Hooguit dus wat spatten, maar het is canvas en dubbelwandig dus dat houdt wel wat tegen.

Nog nooit meegemaakt dat de binnenkant oid nat werd, dus geen zorgen!

Als je kap doet zoals op het plaatje blijft alles droog.



En alles de kap ook over het onderdeel zou gaan, zou je kindje helemaal in een plastic zak liggen, geen goed idee het moet ook nog een beetje ademen.

Ik heb een 2de hands frogje en kreeg hem ook nooit helemaalover de kap heen. Het lijkt wel een originele, maar toch vreemd.

Zo strak als op de plaatjes zat hij zeker niet.

Ik heb toen een universele voor de wagenbak gekocht en die zat lekker wijd eromheen. Nu bij de wandelwagen gebruik ik nog steeds diezelfde wijde regenzak.

Mocht ik hemnieuw gekocht hebben dan was ik wel terug naar de winkel gegaan. Het moet immers toch passen?

Hihi Puk… ik heb net andersom. Op de reiswieg paste de hoes prima, zaterdag kreeg ik het met de wandelwagen niet voor elkaar. Dus ik zat ook al te denken of deze hoes bruikbaar is voor reiswieg en wandelwagen? Ik lees dus mee!