Regelmaat?

Hoi



Graag zou ik van andere moeders hoeveel hun baby’s eten toen ze 2 a 3 maanden oud zijn/waren. Hoe vaak per dag en de tijden. Raak hier een beetje de weg kwijt… Alvast bedankt.



Sofie

hoii, eehh ff denken , het is al weer even geleden .

maar wij hadden toen de voedingstijden van ;

7.00 -10.00-13.00-16.00-19.00-22.00/23.00-03.30/04.00…

maar jesse heeft dan ook tot 16 weken nachtvoeding gehad , dit kwam omdat hij bij de geboorte maar 1840 gram was en dan hebben ze (meestal ) langer nachtvoeding, mijn ervaring is wel dat een strak ritme het erg goed deed bij jesse , ik wou nog wel eens tien minuten eerder of later de voeding geven maar in principe altijd rond die tijden , hij heeft het nu nog nodig , een strak ritme en hij krijgt inmiddels al fruit en groente, maar het zal wel helpen want hij is een kereltje sunshine :smiley: :smiley: en hij huilt praktisch niet . alleen als hij honger heeft of erg moe is , dit is dan ook weer rond de voedingstijden of bedtijd, wat een schema`s he :oops: :oops: . dit is wat bij ons werkt . succes ermee groetjes

Noa zat heel lang op een ritme van om de 3 uur een fles. Het was iedere dag anders. Het hing een beetje af van de tijd van de eerste flas. Pas sinds ze groenten en fruit krijgt zit er een redelijk vast ritme in.

hoi nog een keer , later kreeg hij dan om de vier uur en dat was dan ,

7.00-11.00-15.00-19.00-22.00/23.00, plus dan de nachtvoeding , die is er rond 16 weken afgegaan en toen hebben we ook de laatste fles erbij afgehaald omdat we hem altijd wakker moesten maken , dat was zo zielig dus krijgt hij in de fles van 19.00 uur rijstebloem , dit was zo rond de vierde maand , en gaat hij lekker slapen tot ongeveer 6.30 uur de volgende morgen , vroeg he :wall: :zzz: maar ja we konden toen wel lekker optijd naar bed omdat de laatste fles eraf was , we zijn nog steeds slaap aan het inhalen hoor hahahahhah :zzz: :zzz: nou dat was het doeiii

toen alissa 3 en een halve maand was kreeg ze om 8 uur de eerste fles 12 uur de 2de fles 4uur de 3de fles 8 uur de laatste fles



toemn ze nog 5 flessen had kreeg ze om 7 uur de eerste 11 uur de 2de 3 uur de 3de 7 uur de 4de en 11 uur de laatste

Wij deden de Ria Blom methode. Dus niet op de klok, maar op regelmaat. Zodra Nikkie wakker werd kreeg ze de fles. Dan even knuffelen en spelen bij papa of mama, nog even in de box en als ze moe werd weer naar bed. Tussen wakker worden en weer naar bed gaan zat ongeveer een uur/ anderhalf uur en ze kwam keurig om de drie a vier uur. Tot ongeveer acht weken kreeg ze ook nog een nachtvoeding. Meestal rond 3.30 uur. Daarna sliep ze door en hebben we de laatste fles langzaam af weten te bouwen tot nu 7.00 / 7.30 uur. Met 2 a 3 maanden was dit volgens mij 22.00 uur of 22.30 uur. Ria Blom werkte voor Nikkie echt perfect :thumbup:.