Regelmaat

Hoe passen jullie regelmaat toe?

Ik voed op verzoek, en meestal zit er 4 uur tussen. Maar het is ook vaak genoeg dat wanneer ze uit bed komt en heeft gedronken, ze ook weer wilt drinken als ze weer naar bed gaat.

Er zit dus eigenlijk geen duidelijke regelmaat in.

Ook vind ik dat de dag voor haar eigenlijk niet overzichtelijk is. De ene keer slaapt ze 2 uurtjes daarna b.v. weer 3 uurtjes. Dus ook s’ avonds gaat ze de ene keer om 8 uur naar bed en de volgende keer om 9 uur.

Met een fles lijkt het me allemaal makkelijker, dan houd je vaste tijdstippen en aan en weet je kindje ook wanneer het eten krijgt. Niet dat ik dat van plan ben, maar vraag me daarom af hoe jullie dat doen en hoe regelmaat toepassen?

Wel houd ik altijd dezelfde volgorde aan dus: wakker --> drinken–>spelen --> slapen.

Hoe zit dat bij jullie? En hoe hebben jullie dat aan gepakt?

Groetjes

hier hadden we totaal geen regelmaat. En nu is het ongeveer om de 4 uur maar ook regelmatig gewoon tussendoor. Dus eigenlijk nog niet echt regelmaat als ik in de buurt ben, ben ik aan het werk laat ze er soms 4 , 5 en soms 6 uur tussen…dus gewoon mama honger?

heb eigenlijk alleen maar op verzoek gevoed

het is natuurlijk zo dat ook de melk ook steeds veranderd naar de behoeftes van je kindje

er kwam wel op den duur wat regelmaat , zo om de 3 a 4 uur

en tygo sliep ook snel door waar mijn borsten persoonlijk wat meer moeite mee hadden

ben wel eens wakker geworden in een nat bed en kon niet opstaan omdat mijn boobies te zwaar waren :mrgreen:

Bij ons kwam er pas regelmaat na een maand of 7, toen hij aan de bijvoeding gewend was. Eerder niet.

En eerlijk gezegd is mijn tip, probeer geen regelmaat te willen hebben, er is niks makkelijker dan op verzoek voeden, je hoeft je niet druk te maken om een schema dat in de war gaat als je kind eerder of later honger heeft.

Hier ook voeden op verzoek, wat voor ons ook betekent geen regelmaat.

Ze is inmiddels 9 1/2 maand en krijgt ook bijvoeding maar daarmee ook gee regelmaat.

Kdv vind dat vooral moeilijk toe te passen :smiley:

Succes

ik vind de borst juist erg makkelijk, als ze jengelig wordt kun je gewoon even de borst geven. Vriendinnen die flesvoeding geven vanaf het begin, liepen soms een uur met een huilende baby omdat het nog geen etenstijd was…de borst kun je altijd geven…

maar ja, het blijft persoonlijk wat je het prettigst vindt!

@fre wrote:

ik vind de borst juist erg makkelijk, als ze jengelig wordt kun je gewoon even de borst geven. Vriendinnen die flesvoeding geven vanaf het begin, liepen soms een uur met een huilende baby omdat het nog geen etenstijd was…de borst kun je altijd geven…

maar ja, het blijft persoonlijk wat je het prettigst vindt!

Vind ik ook heerlijk aanlegen wanneer ze maar willen, ff een moment voor je twee.

Altijd troost bij je.

Hier ook geen regelmaat. Ze slaapt wel vaak na het drinken want daar wordt ze juist moe en een beetje loom van (mama ook :oops:)

Ik leg haar soms overdag op bed als ze moe is maar soms slaapt ze ook in de box of in de draagdoek.

's avonds geeft ze nu zelf wel aan dat ze echt moe is rond 19:00 uur. Dan trek ik haar pyjamaatje aan, voedt haar even rustig op bed. Dan gaat ze in haar bedje, lees ik elke avond hetzelfde boekje voor (nijntje…ik ken hem ook al uit mijn hoofd :shifty: ), zing ik slaap kindje slaap en doe het muziekdoosje aan. Dit doen ik nu 2 weekjes echt als een vast ritueeltje en ze valt steeds makkelijk in slaap (eerst mopperde ze nog wel eens).