Mijn BV loopt terug…
Er komt bijna niets meer uit als ik kolf…
Moet ik nu doorgaan, zijn dit die regeldagen en hoe lang duren regeldagen???
Pffff!!! Word er verdrietig van!
Pff meid, ik zou het zo echt niet weten… ben dat allemaal al weer vergeten… komt over een paar weekjes pas weer.
Ik dacht dat regedagen betekent dat je kindje extra vaak wilt drinken…?
Duurt meestal een of twee dagen, dacht ik…??? :think:
Anders misschien je zoontje wat vaker aanleggen, zodat je productie weer stijgt? Drinkt hij wel goed? Of kolf je om een andere reden af?
Heel veel succes en ik hoop dat er iemand met meer know-how antwoord aan je kan geven!
:hug:
Thanks voor je antwoord.
Dacht dat als het terug liep dat dat regeldagen genoemd werd maar dat kan dus ook anders zijn.
Ik kolf af, omdat ik dan zie wat hij binnen krijgt, dat is mij aangeraden omdat ik te onzeker was (en ben) daarover.
Maar word je daar nou juist niet meer onzeker van??
Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, vooral voor een buitenstaander natuurlijk, maar probeer gewoon te vertrouwen op je kindje!!
Als hij wakker en alert is, goed slaapt, voldoende volle luiers heeft en lekker groeit, dan is het vast goed!!
Misschien moet je het gewoon eens proberen!!
Maar ik ken jouw voorgeschiedenis ofzo natuurlijk niet, dus sorry als ik nou iets helemaal fouts zeg!! :oops:
Nogmaals veel succes :hug:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar verdrietig van wordt :hug:
Kun je meer vertellen over jullie situatie op dit moment, wat is er aan de hand waardoor je onzeker bent?
Als je behoefte hebt aan een persoonlijk gesprek, dan kun je ook altijd bellen met een contactpersoon van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (VBN-contact voor telefoonnummers van contactpersonen in jouw regio) of een leidster van LLL (LLL-contact voor telefoonnummers van leidsters in jouw regio). Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen extra kosten aan verbonden, je betaalt alleen de gesprekskosten. Bel gerust hoor!
Kolven kan je inderdaad alleen maar onzekerder maken, je kindje drinkt heeeeeel anders en kan er veel meer uithalen dan een kolf.
Probeer inderdaad te letten op
Regeldagen is volgens mij dat je kindje meer nodig heeft en dit zelf regelt door vaker om voeding te vragen. Dan leg je vaker aan en wordt de bv opgekrikt. Na een dag of twee ben je dan weer in een nieuw ritme.
Regeldagen hoeven niet te ontstaan omdat je bv terugloopt. En dat je minder kolft hoeft dus geen teken zijn dat het terugloopt!
Ik was in het begin ook heeeel onzeker heb echt moeten leren loslaten en naar Marijne kijken ipv naar de cijfertjes…
succes :hug: :hug: :hug:
Ik zou eerder denken dat je kindje je borsten steeds beter leeg drinkt dat er niets meer is af te kolven. Er zijn wel met 3 weken regeldagen maar dat is dat je kindje dan vaker aan de borst wil om jouw productie omhoog te krijgen.
En kolven is naar mijn weten totaal geen maatstaaf voor wat je kindje binnen krijgt. Aan de borst drinken ze meer dan dat jij zal kolven.
Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij Yvonne. Neem eens contact op met iemand van 1 van die 2 organisaties. Ikzelf heb dat ook inmiddels meerdere keren gedaan en werd toch wel goed geïnformeerd en gerustgesteld.
Ik heb misschien te hard geroepen, vanavond ging het drinken alweer beter en het kolven ook. :oops:
Ik weet niet waarom ik onzeker ben eigelijk…
In het begin was dat omdat ik bang was dat mn kindje honger zou lijden als ik niet genoeg zou hebben.
De luiers zijn voldoende nat (kan ook niet missen eigelijk) en zijn ontlasting is echte BV ontlasting.
Kolven doe ik ook omdat ik gewoon een combi wilde doen: fles en borst.
Ik ga straks weer werken en nu is het ook leuk voor mijn partner om eens een flesje te geven.
Kan het me ook wel voorstellen hoor Rooike. Misschien omdat je zo graag wil dat het lukt dat je onzeker bent
Ja bij de eerste was er na 3 weken niets meer, dacht ik, was te jong en had geen info over BV en bij de tweede mocht het niet van mn ex…
(het waren ZIJN borsten :wall: dus geen kind die eraan mocht komen…) mafketel…
Dus deze moet gewoon slagen, tis mn laatste dus ook de laatste maal BV!
:inlove:
Heel begrijpelijk hoor
Geniet er maar lekker van.
Ik geef nu 9,5 maand en echt het blijft prachtig.
Als je denkt ‘ik heb te weinig’ is de EHBB (eerste hulp bij borstvoeding :mrgreen: ) altijd: stimuleren, stimuleren, stimuleren! Dus meer aanleggen of meer kolven.
Dat kan echt! Ik heb een vriendin die fulltime kolfde voor een tweeling! Dus helemaal niet LIVE aan de borst, gewoon altijd gekolft en die tweeling is nu iets ouder dan een jaar en krijgt nog steeds BV.
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden en ook zoveel manieren om BV te geven.
Je borsten zijn nooit echt ‘leeg’. Vaker korter kolven werkt beter om meer te gaan produceren, dan minder vaak, maar dan heel lang. (Eigenlijk geldt dat voor alles… bij elke dag een half uurtje oefenen met bijv. een muziekinstrument bespelen, boek je ook meer vooruitgang dan 1x per week 2 uur… Denk daar maar aan als voorbeeld).