regeldagen of toch wat anders? en waneer heeft ze nu genoeg?

Sarah is de afgelopen 4 dagen nogal aan de vraag. soms wel 3x in een uur, en dan een uurtje weer niet. ene keer drinkt ze kort en krijg ik er met geen mogelijkheid meer aan de borst, andere keer ligt ze na een half uur nog af en toe te drinken. zijn dit die bekende regeldagen, want ik was in de veronderstelling dat die een of twee daagjes duurden :oops: .

ik leg haar met alle liefde aan hoor, maar is het wel ‘normaal?’



verder drinkt ze snachts of na/voor haar middagslaapjes nogal traag. ze begint goed en daarna drinkt ze wat en vervolgens een tijdje gewoon niets te doen, maar de tepel loslaten doet ze dan niet. ik ‘stimuleer’ haar dan wel door wat met haar handjes of voetjes te spelen maar op een gegeven moment werkt dat ook niet meer, maar loslaten… ho maar. wanneer is het geneog? hoe weet ik nou of ze klaar is of niet als ze niet loslaat maar gewoon af en toe een slok neemt? (soms is ze duidelijk gewoon aan het sabbelen en ben ik de fopspeen, maar als ik haar dan los wil maken dan gaat ze weer drinken).

Het zijn denk ik wel de regeldagen. Blijkbaar duren die bij jou wat langer. Maar ik zou haar niet laten sabbelen hoor, dat is niet goed voor je borst. Gewoon afkoppelen en eventjes wegleggen. Wanneer ze dan toch weer een duidelijk hongersignaal geeft kun je haar zo weer aanleggen. Maar het zuigprotest bij het afkoppelen zou ik even negeren…

Ik heb dit probleem ook gehad. Hij bleef maar jengelen/ huilen als hij van de borst af was en dan legde ik weer aan. Was dus heel erg veel aan het voeden. Dit heeft een week geduurd en toen ben ik naar het CB gegaan.

Resultaat: zoon was in 1 wk 400 gram aangekomen (oeps! :mrgreen: ). Ik werd geadviseerd om regelmaat aan te brengen. DUs voeden dan even knuffelen spelen in de box en dan naar bed. Dit heeft heel erg geholpen.

Mijn zoon was niet aan het huilen van honger, maar was gewoon erg moe. En ik legde hem bij elke huil weer aan, terwijl hij gewoon wou slapen…



Wbt je andere vraag. Je zou ook borstcompressie toe kunnen passen op het moment dat je dochter gaat sabbelen. http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html