Wij hebben een dochter van 19 dgn.
Haar zus was altijd al een refluxbaby, maar na 3.5 mnd zijn we hier mee gestopt.
Zij heeft vanaf het begin moeilijk gedronken (is bijna opgenomen geweest ivm uitdroging)
Nu zit ze inmiddels op flessen van 100 waarvan ze meestal rond de 90 opdrinkt.
Maar ze spuugt erg veel.
Wij gebruiken al nutriton om in te dikken, maar nog steeds blijft ze spugen, zelfs 2 uur na de voeding of snachts.
Soms lijkt het net of ze erin stikt.
Heeft iemand hier ervaring mee? of tips?
ben je al bij een arts geweest.
misschien dat medicatie wel kan helpen
het cb zegt dat wel moeten indikken dat is het, meer niet.
(maar ben niet zo’n liefhebber meer van het cb, hebben niet zo alert gereageerd)
Ga eens naar de huisarts dan, daar kun je sneller terecht en die zal wellicht meer advies hebben of een doorverwijzing naar een kinderarts :-*
als nutriton niet helpt zeker langs de huisarts even ivm dat het zuur ook de slokdarmpje kan aantasten als het te veel en te lang duurt
Hoeveel Nutriton gebruik je per flesje?
Inderdaad gewoon naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar de kinderarts, die zijn daar wat sneller in als een cb volgens mij.
@sassie1980 wrote:
Hoeveel Nutriton gebruik je per flesje?
Inderdaad gewoon naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar de kinderarts, die zijn daar wat sneller in als een cb volgens mij.
Ik gebruik nu op een fles van 90 1.5 schep.
Als ik er meer in doe dan krijgt Aukje er niks uit en begint het te klonten
(heb het al op verschillende manieren aangemaakt, maar lukt steeds niet om het goed te krijgen)
Hier krijgt ze ook een flesje met nutriton en hier drinkt ze 120 en dan doe ik 2 schepjes erin en als ze wat laat staan gooi ik weg maar ik maak gewoon de hoeveeheid van de fles die ik vul.
En inderdaad als je het niet vertrouwd even naar de ha gaan.
Er bestaat ook Nutrilon AR = anti reflux.
Gewoon te koop bij AH en anders kan de apotheek dit bestellen :thumbup: