Odin heeft nu nog steeds reflux nu zeggen ze dat hij er als het goed is met 3 1/2 jaar overheen gegroeid moet zijn
dat hopen we uiteraard maar… heb er een beetje hard hoofd in eigenlijk
als hij heeft gegeten en druk doet dan kan hij dus spontaan gaan overgeven daardoor… dus zou het echt in een paar maanden over kunnen zijn of…
vanmiddag ook hij had wat gegeten en gedronken en toen ging hij lekker druk doen met Luna en niet veel later kwam alles er dus uit…
iemand ervaring ermee?
Heeft hij iets voor de reflux? Sem heeft niet echt een reflux maar een traagwerkende maag waardoor hij dus wel een zelfde soort klachten heeft. Veel zuurbranden en als hij bij een volle maag heel druk is komt zijn eten ook omhoog. Dat is tot vorig jaar september (dus 3,5 jaar) eigenlijk goed onder controle gehouden met een kleine dosis Losec. Omdat hij toen een scopie kreeg ben ik even gestopt en het ging wel goed dus ook maar zo gelaten. Hij heeft volgens mij nog wel eens last van zuurbranden, maar het is stukken minder en hij ligt er 's nachts niet meer wakker van.
Weet je zeker dat het reflux is? Heeft hij een PH-metrie gehad? Want uit de PH-metrie bleek dat Sem geen reflux heeft ondanks alle gelijkwaardige klachten. Daarna heeft hij een radiologisch onderzoek gehad om de werking van zijn maag te bekijken. 2 uur lang onder een soort röntgenapparaat, heel vervelend maar er kwam wel wat uit. En volgens de artsen in het WKZ is de gewoonlijke testen die ze in de reguliere zkh’s doen met bariumpap en overzichtsfoto’s niet zo goed als dit onderzoek, volgens het onderzoek met de bariumpap had Sem nergens last van…
(Ik kom hier de laatste tijd niet zo heel veel meer, dus als je meer wilt weten is een PB handiger!)