Reflux ineens over

Wie herkend dit?

Onze dochter heeft een tijdlang veel gespuugd, uiteindelijk medicijnen gehad. Door de medicijnen meer en meer gaan spugen en boeren. Zijn gestopt met de medicijnen. Uiteindelijk nu al begonnen met 6 maanden voeding. Van de week had ze een dag lang enorm veel last van spugen en lastig poepen. De dag erna niets meer gespuugt tot nu toe nog niets gespuugt.

Herkend iemand dit? Dat er ineens niets meer van spugen is? Ik juich niet te hard want dit is dag 2 maar het voel wel fijn.

Wat is reflux

Reflux is dus het terugstromen van maaginhoud in de slokdarm. Bij baby’s komt reflux vrij vaak voor. Dat komt meestal doordat de sluitspier tussen de slokdarm en de maag bij kinderen soms nog niet helemaal ontwikkeld is. In de loop van het eerste levensjaar zal de sluitspier zich meestal verder ontwikkelen. Hierdoor verminderen en verdwijnen de klachten meestal.

In principe groeien de meeste kinderen er overheen, maar lijkt mij niet van de een op de andere dag.

Misschien dat de 6 maanden voeding wat dikker is en daardoor beter in de maag blijft en niet omhoog komt?

Maagzuur maakt vast voedsel ook vloeibaar, duurt iets langer, maar is dus nog steeds vloeibaar in de maag voor t doorgaat. Bijna alle kindjes groeien over reflux heen, de een wat sneller dan de ander. Misschien had ze meer last van obstipatie, waardoor t niet goed doorliep. Na t poepen was er opeens verderop meer ruimte waardoor t niet zo lang meer in de maag blijft zitten, of poept ze altijd heel normaal. Vind t ook wel heel vreemd dat t van de een op andere dag over is, samen met t verhaal dat de medicijnen t alleen maar erger maakte, lijkt t mij alsof t misschien toch iets anders was dan reflux (maar ik ben geen dokter, alleen reflux ervaringsdeskundige :wink:) Ik duim iig voor je mee dat t zo blijft!

Het poepen verliep normaal.

Toch even contact gehad met cb en het kan inderdaad zo zijn dat een kind er van de een op andere dag vanaf is. Heel bizar maar zeker niet abnormaal.

Hier was het dus wel 5 maanden lang spugen werd meer en meer met medicijnen even minder en toen weer veel. En nu met potjes en 6 mnd voeding over maar daar is weinig verband mee.

Wat apart dat het opeens over is idd. Hier een meisje met verborgen reflux, maar dat was niet zomaar opeens over. Tot 6 maanden was het zonder indikken van de melk echt niks, dan bleef ze slikken en daarna natuurlijk pijn krijgen. Sindsdien gaat het prima, al heeft ze nog steeds wel momentjes dat het omhoog komt, maar lang niet meer zo erg. het wordt geleidelijk minder zeg maar.

Maar fijn als het wel opgelost is!

Ja inderdaad echt heel apart en zo fijn!

Af en toe komt er nog een klein stroompje uit maar het in golfjes spugen gelukkig over!