Reflux babies, hoe hou ik het bed schoon????

Iemand tips??

Mijn mannetje spugen zoveel dat elke keer hun matras nat is. Heel irritant want in 1 matrasje is zelf het weer in gaan zitten :oops:

Ik heb al op hun bed een dik molton, hoeslaken en een handdoek in vieren dubbel gevouwen en nog is het matras nat. Inmiddels heb ik maar zo’n bedzeiltje onder hun hoofdje gelegd (onder de molton) zodat het matras in ieder geval bespaard blijft maar na 1 dag zat het weer daar ook al in :wall: en bovendien durf ik dat nu nog aan, nu ze alleen op hun rug slapen maar als ze straks gaan draaien wil ik dat niet meer.



Heeft iemand tips om niet elke dag de bedden 2 keer te verschonen??

Je kan moltonzeiltjes (molton aan de bovenkant, soort zeiltje aan de onder kant) tegen bedplassen kopen. Deze laten wel lucht door zodat je kindje mocht het per ongeluk met zijn gezichtje in het matrasje komen toch ademen, maar houdt het vocht tegen.



Verder extra hydrofiele luierdoeken onder het hoofdgedeelte leggen, zodat die het ergste vocht op kunnen nemen. Wel onder het overtrek doen anders kan je kindje de luierdoeken weghalen als het groter is.



Hoop dat je hier wat aan hebt.

Wij hebben een earosleep dekmatrasje op het matras leggen. Die heeft ook een soort ‘plastic’ laag aan de onderkant zodat mn matras iig schoon bleef en ze kunnen er gewoon door ademen. Verder onder het hoeslaken een hydrofiel leggen en erop zoals je al doet een handdoek. En als je ze uit bed haalt alles uithangen zodat het kan drogen.



Dit wat betreft het bedje, verder weet ik niet of je kinderen er medicijnen voor krijgen, maar bij ons werd het spugen pas echt minder toen alles ingedikt werd met nutriton, tot die tijd hielpen zelfs de medicijnen niet. En als ze gedonken had werd ze minstens een half uur omhoog gehouden voordat we haar neerlegde, zodat er al weer heeeeeeel veel uit was.

Ze krijgen beide Motilium maar dat heeft volgens mij weinig effect, ze mochten 4 keer daags maar ik ben nu aan het afbouwen en ze krijgen dus nu 2 keer daags, dit krijgen ze al een week of misschien zelfs wel 1,5 week en het spugen is niet meer geworden, tot 2 dagen geleden, ineens spugen ze weer met bogen en is werkelijk alles zeiknat :?

Ik denk dat het meer te maken heeft met mijn TSR dan zozeer met hun reflux. Ze hebben zelf geen last meer van het spugen gelukkig, klinkt wat raar maar ze spugen letterlijk met een lach :wink:

Omdat ik bv geef kan ik dus niet indikken, ik denk dus dat er niks anders opzit dan veel blijven wassen en accepteren dat ik werkelijk altijd met spuugvlekken op mijn kleding rondloop 8)



Maar haalden jullie dan elke keer het bed af? Wat een gedoe, het zijn hier ook nog eens 2 dus alles gaat dubbelop.

Loesje, je hebt echt zo’n matrasje, niet alleen een hoeslaken toch? Ik mag dan wel 4 van die matrasjes kopen, tikt ook weer lekker aan in de kosten :?

Gemmama, Lev had ook hevige verborgen reflux en ik gaf ook bv.



Je kan bv en indikken wel combineren, wordt wel een kliederzooi, maar het is mij ook gelukt :mrgreen:



Voordat je begint met voeden, je kindjes eerst een lepeltje jbpm (ingedikt met 10ml water, wordt een gelei-achtig goedje) en zodra dat in het mondje zit, aanleggen. Na een paar slokken weer hetzelfde herhalen.



Zo deed ik het met Lev iig.

Ben je in overleg met de ka of ha gaan afbouwen?



Dat deed ik 1x namelijk niet. Ging een hele tijd goed, maar ineens kreeg Levy toch weer last van de reflux. Pas met 10 maanden konden we over naar 2x per dag Motilium. Maar Lev heeft hierbij ook maagzuurremmers en tot zijn 11de maand alles ingedikt met jbpm.

We moeten over 2 weken terug naar de ka, hij zei dat dat de laatste keer zou zijn en dan konden ze stoppen met de Motilium, Losec zullen ze nog wel even blijven gebruiken.

Het leek mij zo heftig om plots te stoppen vandaar dat we nu eerst zijn gaan halveren.

JHBM heb ik ook geprobeerd, door de fles pikken ze het wel maar van een lepeltje worden ze echt kotsmisselijk met als resultaat…juist ja :roll:

Ze drinken vrij vlot en ik heb een behoorlijk heftige TSR, als ze de fles krijgen spugen ze ook een stuk minder, dus ik denk echt dat het daarvan komt.



Toen we startten met de Motilium zijn ze eigenlijk nooit minder gaan spugen, dus betwijfel ook of dat het wel is.

Ik merk wel dat wanneer ze lang aan de borst liggen minder spugen daarna, maar helaas voor hun hebben ze een tweelingbroer die ook graag wil eten en nog een oudere zus die zo nu en dan ook aandacht wil dus zit het lang-borsthangen er vaak niet in.



Ze groeien trouwens super goed hoor, dus ik maak me om het spugen geen zorgen, 't is meer die kliederboel in bed :?

Dat spugen is zoooo zielig. Hier valt ze vaak daardoor niet in slaap…maar goed das niet ontopic haha!



Ik heb een aerosleep dekje en ben er heel blij mee. Matras blijft schoon. Daarover een gewoon hoeslaken en 2 dubbelgevouwen hydrofiele luiers. Die luiers moet ik wel tig keer per dag verschonen, kan aan de gang blijven, maar als ik het vaak genoeg doe houd ik het lakentje nog een beetje schoon. Maar meestal is dat ook alweer vies. De aerosleep kan gewoon op 60 en in de droger, dus werkt ideaal.



Succes ermee!

@gemmama: Wij hebben ook alleen een dekmatrasje, niet een totaal matras. Verder dikte wij de nutriton in met moedermelk dus niet met water en dan +/- 30 ml afgekolfde melk en dan 2 schepjes nutriton (weet het niet precies meer, is ook al ff geleden :wink: ) weet wel dat toen we het na een half jaar met 30 ml nutramigen (flesvoeding) aanmaakte er meer nutriton inkon. Moedermelk plakte dus een stuk meer en maakte het papje dikker.



Motilium en losec gebruiken we nu nog steeds, waarom moet jij al gaan afbouwen, ze zijn pas 3 maanden??? Hier moet ze het iig tot ze een jaar is gebruiken. Motilium 4x daags 2 ml en 1x 10 mg losec. Dacht ook dat de medicijnen niet echt hielpen, want toen we er een week of 2 a 3 aanwaren spuugde ze ook nog steeds heel erg. Maar nu merk ik wel dat als we het een keer vergeten, de overige voedingen die dag toch niet zo soepel gaan en er vaak meer gespuugd wordt. Bij mijn dochter hebben ze ook een slikfoto gemaakt toen ze 4 maanden was. Daarop was heel duidelijk te zien dat haar kringspiertje nog niks deed. Weet eigenlijk niet of ze met een jaar die nog een keer gaan herhalen :think:



Bij ons werkte echt alleen de nutriton dus wellicht toch proberen of ze het met moedermelk wel pakken en niet nog meer gaan spugen. En wij deden het hele papje alleen van te voren, ertussen of erna werkte ook niet bij ons. Ze begon altijd meteen te spugen zodra ze mn borst los liet. En als we het van te voren deden hadden we het gevoel dat mn bv meteen ermee gemengd werd (spuugde ze ook nog wel wat hoor, maar niet meer hele voedingen eruit!). Als het al lukte om t achteraf erin te krijgen spuugde ze eerst de nutriton pap uit en daarna alsnog de melk :? We hebben zelf een keer haar 's nachts 3x achter elkaar moeten voeden, omdat ze echt alles eruit spuugde. Nu bleek ze ook nog een koemelkallergie (wat zich in spugen en hevige krampen uitte) te hebben wat verschillende kinderartsen onmogelijk achtte omdat ze volledige bv kreeg. Dus met nutriton en koemelkvrij ging het bij ons opeens met sprongen vooruit!



En als je ff kolft voordat je aanlegt, zodat de grootste tsr voorbij is??? (misschien heb je dat al geprobeerd, ik opper maar wat hoor)

Mijn zoontje heeft helaas ook reflux en dan wel de gecompliceerde reflux

en atypische reflux.

Wij hebben ook een aerosleep oplegmatras en behalve dat onze zoon er gewoon door kan ademen vondt ik het ook erg gunstig dat zijn spuug in de ding bleef hangen…

Geen vlekken op het matras en zoon lief bleef ook droger, waardoor ik het bed nu 1 keer per dag verschoon.

Dat ding kan zo de wasmachine en droger in dus ideaal, snel gewassen en droog.



Helaas kan ik je ook niet DE tip geven, ik heb hem helaas ook nooit gevonden en nu 7 mnd later verschoon ik nog alijd 1 keer per dag zijn bed.



Borstvoeding was hier al helemaal een ramp zo wel voor zoonlief als voor mij, want dat liep niet.

Wij gingen al snel over op de Hypo voeding maar helaas ook niets.

Daarna zijn wij over gegaan op de Omneo + Nutriton en dat ging al een stuk beter (gaan wel 4 volle scheppen Nutriton in )



Slikfoto doen ze hier maar eenmalig en daarna niet meer.



Wieniex: Als je over je aerosleep een gewone hoeslaken en 2 dubbelgevouwen hydrofiele luiers legt dan is toch de hele ademende functie van de oplegger weg? :think:

Of gebruik je hem alleenmaar puur als beschermer voor je matras?

Als je het idee hebt dat je TSR te heftig is zou je ze even kunnen afkoppelen als je die aan voelt komen. Dan kan je de melk weg laten lopen in een doek oid en als de TSR weer weg is opnieuw aanleggen. Dan kunnen ze wat rustiger drinken en dat scheelt vaak ook weer in het gespuug.

Voorkolven kan ook, maar dan ga je je productie opkrikken en waarschijnlijk is dat niet je bedoeling.



Succes met de wasserij,

ik vond het met één spugertje in huis nl. al best lastig :oops: